Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Med första barnet åkte jag taxi till bb och taxichauffören hade en blankett hon fick påskriven inne på förlossningen. Så det kostade mig typ 50 kronor. Borde ju funka liknande nu med även om det var längesen.
Hallonbladste ökar sammandragningarna, innehåller naturligt oxytocin, gör att läkningen och blödningen efter förlossningen ska gå snabbare, sägs det iaf. vet inte om det är vetenskapligt bevisat. Men jag är själv ganska säker på att det hjälpte till att starta min förlossning förra graviditeten. Så jag har inte vågat börja dricka det förrän för ett par dagar sen.
Ja då avvaktar jag nog lite med teet, men det låter spännande. Har ju 22 dagar kvar tror ja att det är så kanske testar jag det lite längre fram..
Lite olika runt om i landet men nån form av sjukresa med taxi till förlossning finns i alla landsting. I Stockholm betalar man och skickar in kvittot sen och får ersättning.
Du kan kolla upp vad som gäller hos just er på
Vårdguiden, var där jag kollade upp, då vi av parkeringsskäl inte ville ta bilen till sös, och mina föräldrar bor nära så de ska åka och hämta vår bil och kör in den till oss när vi ska hem sen. Att de ska göra det är mest av praktiska babyskydd skäl, då man om man ska ta taxi hem måste ordna med eget babyskydd och jag vill inte stå och installera det i nån taxi utanför sjukhuset och jag skulle vara så rädd att det blev fel, så vi har installerat vårt babyskydd på bilfirman (så det är helt korrekt) och så tar vi iaf bilen hem
"
Jag är inte så insatt i detta, men vid min andra förlossning blev de stressade av att moderkakan inte kom ut så fort. Kan ha varit en halvtimme ell lite mindre. Då tryckte de ut den, värre än förlossningen :(
Senare har jag läst att det egentligen inte är så bråttom för moderkakan att komma. Så har du ingen stor blödning så kanske man vågar avvakta lite längre?
Har oxå halsbränna som gör att jag vill gråta.. här funkar bara 1 tsk bikarbonat i lite vatten å hälla i sej.. aldrig haft halsbränna förr 3e barnet å ä 34 år :) skönt att man sluppit :) i morgon bitti plockas hon ut så jag får väl bara hålla truten å le ;)