Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Upptäckte precis att denna tråd ligger i kategorin "första barnet"...?
Jag har vid en tidigare graviditet spytt och svimmat om vartannat så gott som varje dag t.o.m v 20, och det var inget kul! Trots det blir jag lite avundsjuk på er som mår illa :) Jag har denna gång haft enstaka dåliga dagar men i stort mår jag bara bra, känns läskigt!
Hej allihopa! Har kikat in här i ngn vecka.
Är helt oplanerat gravid i v 12. Har sex barn i åldrarna 21 - 3,5 år. Skulle även haft en flicka på 18 år som tyvärr föddes för tidigt och bara levde i fem dagar. Så detta blir grav nr åtta. Ha ha låter ju inte klokt o tycker inte det känns som vi har så många egentligen
Mår otroligt illa o för ett par dagar sen kom den stora tröttheten. Hade glömt hur ofantligt överväldigande den är. Orkar inget :-/
Har alltid haft oregelbunden mens o blivit tillbakaflyttad på ul men har av ngn anledning (åldern?) haft exakt v28 dagatscykler det senaste året. Konstigt nog visade ett tidigt ul att bebisen var en vecka större än beräknat. Är alltså beräknad i slutet av nov men hänger gärna här då jag brukar gå en bit över tiden
Så trevligt att läsa om er andra, era krämpor o oro. Känns skönt att inte vara ensam i alla funderingar o besvär. Kram <3
Smyger också in här! BF 15 december efter tidigt ultraljud
idag där vi fick se en liten bebis med pickande hjärta. 8+4 idag.
39 år och har en som född 2011 sen innan.
Idag gick jag inne i v.8..känns skönt för varje vecka som tAr en närmre v.15. Ibland känner jag att det är svårt att inte dela med mig av min graviditet. Ibland känns det som det varit enklare om alla visste så de förstod varför man är trött och tankspridd. Samtidigt vill jag vänta med att berätta för kollegor till det gått lite längre ..hur känner ni?
Ni som har många barn sen innan hur klarar ni av tröttheten? Jag känner knappt jag orkar och då har jag bara ett barn att fokusera på.
jag känner med att jag går på ändå som jag brukar i vardagen men känner innerst inne att jag helst av allt skulle velat vila..sen får jag dåligt samvete om jag bara lägger mig på soffan utan att umgås med mitt barn..så mycket känslor i detta..
Jag upplever att jag känner av växtvärken tydligare denna gången speciellt eftersom jag inte får vila..upplever även att illamåendet är värre när jag sovit sämre och varit igång mer..
Läkaren såg en hinnsäck, en gulesäck och ett foster som var utvecklat till 6+0 istället för 9+2 som det borde vara. Hon frågade om det fanns nån chans att jag blev gravid tre veckor senare är jag trott/räknat på. Men det är inte rimligt, för i så fall skulle jag ha plussat ungefär samma dag som jag blev gravid. Hon meddelade att de måste vara två läkare som gör samma bedömning för att de ska få "ge diagnosen" MA, så jag ska tillbaka kl 8:30 imorgon för att träffa en annan läkare. Hon sa även att de kommer kunna göra en bättre bedömning imorgon på kvinnokliniken då deras ultraljudsmaskiner är betydligt bättre än den som finns på akuten.
Sen gav hon mig en kram och berättade om statistiken att MA/missfall är otroligt vanligt och att det inte betyder att man inte kommer kunna få barn framöver.
Jag blöder fortfarande lika mycket. Som vanlig mens ungefär. Inte nå särskilt ont alls. Rent fysiskt alltså. Psykiskt gör det väldigt ont.
MARAMBA.. skickar en varm kram.. Njut nu av värmen och dina närmsta. Jag hoppas och tror på att allt kommer att ordna sig snart!!
Det är en fruktansvärd sak att gå igenom men ni klarar det ska du nog se..
Nu har vi fått se vår lilla groda!! Allt såg jättefint ut, rätt storlek, och hjärtat pickade på så fint och min tapp är helt stängd. Hon trodde på brustet blodkärl och jag kan säkert ha de beiga flytningarna ett par dagar till, just nu är lyckan total!!
Tack för alla tummar och all pepp!
Vad kul att flera fått se sina små på ultraljud nu och grattis till lyckade resultat!
Jag lämnade blodprovet för KUB-testet idag, ultraljudet blir 5/6, längtar så. Jag jobbar själv med ultraljud, dock inte av foster men har såklart inte kunnat låta bli att kika så det verkligen är nån därinne. Och det är det och det jag lycksts mäta stämmer med graviditetsvecka men jag kan ju inte bedömma att allt ser bra ut som proffsen.
V 10 (9+2) i fredags....