Inlägg från: Jennys Bageri |Visa alla inlägg
  • Jennys Bageri

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Treasures skrev 2017-07-26 08:42:56 följande:

Vad bra att det såg bra ut men trist kanske att det gick så fort. Då är vi minst tre här som har BF 15/12.

Hehe, ja lite snopet var det. Okey, kul med fler som har samma datum!
    Sjolund90 skrev 2017-07-26 20:07:53 följande:

Har rul imon :) ska bli spännande att få se vilken vecka vi egentligen är i eftersom vi gjort 3 ultraljud innan då de varit avvikelser och så. men om man ska följa senaste ul så är ja idag i v19+1. sen få vi prata om ett tillväxtul senare då bebisen (hon) bara har 2 kärl i navelsträngen om de kan påverka storleken. återstår att se .

Hoppas det kommer att gå bra för er. Håller tummarna!!
    ~ Bf 13/12. 6:e barnet ~
  • Jennys Bageri
    pollis skrev 2017-07-27 13:41:29 följande:

Nu har vi varit på RUL och allting såg bra ut :) vi väntar till 99% en flicka till :* Var och handlade dom första kläderna direkt efteråt!

Grattis!!
    Sjolund90 skrev 2017-07-27 22:50:08 följande:

Då va Rul gjort och allt såg fint ut med bruden, dock va hon inte så samarbetsvillig så blev inte dom bästa bilderna men som tur hade vi bilder sen tidigare ul :) bf 22 dec. Så risken finns att de blir ett julaftonsfirande på bb ;D Ska få en ny tid för Tul nån gång i ca v 30-32 så blir att prata med Bm nästa besök. eftersom hon bara har 2 kärl i navelsträngen.

Ser ut som hon skrattar när hon gäspa/gapa till haha <3

Fin bild.. och vad skönt att det gick bra. <3
  • Jennys Bageri
    Jsv17 skrev 2017-07-28 13:51:14 följande:

Jag fick mitt gjort av läkaren (beroende på mitt på gränsen blodtryck tror jag) och hon var supernogrann och det tog typ 40 minuter. Hon förklarade hela tiden vad vi såg, och varför hon tittade på det hon tittade på osv.

Jag har gjort mina ul på SöS och varit supernöjd där! Tråkigt att vissa verkar ha fått så oengagerade bm... jag hade blivit jättebesviken då...

Det du skrev påminner om de Rul jag egentligen är van vid, och visst är det underbart. När man verkligen känner att dom tar sig tid. Annars känns det ju som att man nästan är i vägen!!
  • Jennys Bageri
    Myspys85 skrev 2017-07-31 11:42:55 följande:

Nu har vi haft vårt RUL och det såg bra ut den här gången! Känns overkligt och fantastiskt på samma gång. Vi gräddar världens sötaste lilla bebis, opartisk som man är :) Kollade inte kön, det får bli en överraskning! Nu är det bara 20 veckor kvar ;)

Grattis till ett lyckat RUL. vad tråkigt det lät att det inte gade gått riktigt hela vägen förra gången. Måste har varit jättejobbigt. Men nu har ni den här graviditeten att glädjas åt, helt underbart!!

Vi har inte heller kollat könet, vill att det ska bli en liten överraskning. :)
  • Jennys Bageri

Vägde mig i går morse, vågen stod på 48 kg. Det betyder att jag har gått upp 4 kg nu efter halva graviditeten. Hur ser det ut för er tjejer???

Det rör sig så fint i magen nu också, mjuka fina rörelser. Jag är såå trött, och hinner inte med allt jag vill och bör göra på dagarna men vad gör väl det. Jag älskar det jag känner och det som händer i min kropp. <3

• Jennys Bageri
    SkogsstjärnN skrev 2017-07-31 19:50:47 följande:

Jag har gått upp 5-6 kilo. Ska bli sjukt spännande se vad som händer sen, har gått upp nästan alla kilo efter vecka 22 med flickorna. Kanske blir annorlunda med en pojke i magen?

Hur har ni det med sammandragningar? Jag har massor. Tror jag har en lättretad livmoder:P.

Känner inte av några sammandragningar än, tycker dom är rätt mysiga faktiskt, men dom kan gjärna få vänta lite ändå. :)
    Myspys85 skrev 2017-07-31 18:56:26 följande:

Har också gått upp runt 4kg, är nog både graviditet och semester inbakat i det men mest bebis såklart. Jobbigt att du är så trött, kan tänka mig att orken inte finns när man redan har barn sen innan att ta hand om. Mysigt att känna bebisen <3

Är det första barnet för er?
  • Jennys Bageri
    belletristik skrev 2017-08-01 20:11:15 följande:

jag sökte aktivt upp mitt moderskapsintyg. FK är ju såååå sega... rädda att dom inte ens hinner till december :p skulle knappt förvåna mig

jag har också en hel del sammandragningar. kanske är det där "nånting engelskt namn"-contractions? enligt ett par av mina appar kan man börja få det nu (jag är v 22). 

har även börjat känna bebisen sparka från morgon till kväll. gulligt nu, men fasar över hur det ska bli sen när han är större o starkare! (första barnet så jag vet inte vad som väntar haha)

min kropp var heller inte med på att börja jobba igårmorse efter fyra veckors semester. har ofta varit illamående på morgonen men igår var första gången jag faktiskt kräktes . yay, vardag....

nä, nu längtar jag verkligen till att jag får gå av min tjänst!! 

hur har ni det på jobbet? funkar det för er? är ni sjukskrivna?

har ni planerat det bra med semester o ledighet och sånt innan? 

tycker det är svårt att veta hur man bästa ska lösa den sits

Nu jobbar ju iof. inte jag men det känns ändå som att jag gör inget annat än röjer och plockar efter barnen här hemma. Blir lite som ett jobb fast hemifrån. Det går ju inte att styra sin vardag utan man får sätta sig själv sist. Men mitt illamående har kommit tillbaka och jag är tröttare nu än på länge. Gubben fick ta barnen tidigare idag och jag gick å lade mig. Men jag måste käka järntabletter, erkänner att jag slarvat. Kanske kan jag få lite mer ork tillbaka då.. om jag börjar med dem!!

Synd att du behövde spy, inte det roligaste att behöva göra innan man går till jobbet..
  • Jennys Bageri
    belletristik skrev 2017-08-03 19:33:06 följande:

jag jobbar på förskola, så det du gör hemma låter lite likt det jag gör på jobbet, ja ;)

nä fy, och försenad blir man ju också om man helt oväntat måste kräkas... 

jag försöker få min chef att godkänna att jag kan sluta jobba den 22/9.

hoppas! älskar att vara med barnen på mitt jobb men som du säger så hamnar man ju själv sist i prioritetsordningen och det känns inte så förnuftigt just nu om man nu på nåt sätt faktiskt KAN undvika det..!

Låter lite lika ja,, och det gäller att man hittar korta stunder emellanåt då man får sätta sig ner och pusta ut. :)

Då håller vi tummarna att du får ledigt när du önskar. Hoppas, så att du får chans att vila lite även dagtid och bara fokusera på det som komma skall..
    Familia skrev 2017-08-04 18:52:12 följande:

Idag hade vi RUL och allt var jättebra.

Det blir en liten flicka denna gången. :)

Så skönt att äntligen veta att allt verkligen är OK!

Grattis, vad härligt med ett lyckat RUL. Å en tös så fin!!
    mrshudson75 skrev 2017-08-03 07:09:53 följande:

Jag hade gått upp ca 6 kg innan semestern, vägde 61 då, säker några kg till nu. Brukar gå upp mellan 15 o 20 kg. Det mesta i allra första veckorna o i slutet.

Är inte så rädd för extrakilon direkt, det är skönt att kunna pösa lite Men denna gång känns det som allt sätter sig på höfterna, beror kanske på åldern, får se om jag blir av med det sen

Har till o från riktigt hårda sammandragningar. Fick en ordentlig nu bara jag skrev om det.

Inte ont direkt men ändå jobbigt :-/ Får hårdare o tidigare för varje barn känns det som.

Är i Sverige igen. Åkte 25 timmar genom Europa i buss m barnen, 47 grader på autobahn Gick bra fast mina ben svullnade till ballonger :-/

Mellanlandat i Skåne nu hos äldsta sonen o har så mycket packning så kändes som jag borde slå två flugor i en smäll o fixa barnvagn här

Ska åka o titta på en en äldre emmaljunga idag. Ser ut att var i princip i nyskick för ynka 500 kr med massa tillbehör. Hoppas hoppas den är fin! Så får vi med oss all packning upp till Gotland med

Håller med, några extra kilon det gör mig inget heller. Bara mysigt!!

Och vilken resa, i den hettan. Det gjorde ni bra, hoppas ni hade en lyckad resa och fick se och uppleva en massa roliga ställen!! Själv har jag bara varit i Finland. :)

Snygg vagn åckså, det kan man kalla ett fynd. Bra grejer för en sån summa det händet inte allt för ofta. Jag får nog vara nögd med de vagnar ja har. Dom rullar ett tag till. Har en emmaljunga för två, den är fin och fungerar superbra, plus två vanliga med sitt och ligg funktion samt en sulky...
  • Jennys Bageri

Är också kvar. Vi har haft kräftskiva nu i kväll, blev lite sent så som det lätt blir. Men mysigt va det!!

Jag mår bra förutom att jag fått sån värk i fogar och ben. Värken sitter mest bak på benen och vaderna men också fötterna. Det är såå tröttsamt, plus en jävulsk mjölksyra när jag går uppför trappen här hemma. Måste sätta mig ner när jag kommer upp på övervåningen ibland och vila några sekunder. Är otroligt trött vissa dagar också. Mina promenader med vovven blir kortare och kortare känns det som. Tur vi har en stor fin gräsmatta hon kan röja runt på bäst hon vill och barn som gjärna busar med na. Men det dåliga samvetet knackar på som vanligt, det är så typiskt. Men jag är ju iof. också en sån som själv behöver och lätt saknar mina lite längre promenader med barnen och hunden. Jag älskar ju att få dra iväg ut med henne i timmar och bara gå och gå!! Aja,, vissa dagar orkar man mer, andra mindre..

Magen lever sitt eget liv, vilket är jätte mysigt och vi pratar och diskuterar namn mycket. Vi behöver ett tilltalsnamn, ett släktnamn och ett som är relaterat till rymden. Går väl si sådär!!

• Jennys Bageri
    Gurkan25 skrev 2017-08-12 01:46:36 följande:

Spännande att ha ett namn relaterat till rymden! Får man fråga varför?

Vårat barn behöver ha ett namn som fungerar bra i både Sverige och i Iran!

Ja det började väl mest lite som på skoj när första flickan föddes, hon fick heta Karla (som i Karlavagnen). Min sambo är väldigt fascinerad av rymden så vi råkade spinna vidare på det temat när tvåan föddes. Och sen blir det ju liksom lite fel om de övriga inte har namn som har med rymden å göra. Kanske är jag lite vidskeplig :)

Men det är svårt, för vi vill ju inte ga barnen för konstiga eller på något sätt knepiga namn heller. Och såna finns de gott om när man börjar leta.

Har ni några namnförslag ännu???
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL