Inlägg från: Jennys Bageri |Visa alla inlägg
  • Jennys Bageri

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Jsv17 skrev 2017-11-12 23:35:32 följande:

Jag funderar väldigt mycket på hur min förlossning ska starta kust nu, och OM den ska starta av sig själv

Kunde vara intressant att höra från er som har barn innan hur era förlossningar drog igång?

Jag går också runt och funderar en massa på hur det ska dra igång. Min första förlossning startade med att vattnet gick. Det var en otroligt speciell känsla, slemproppen lossnade lite också. Men med de fyra andra så var det värkarna som satte igång det hela. ;)
    Nykär15 skrev 2017-11-13 10:39:19 följande:

Nu har bebisen vänt sig! Hoppas den ligger kvar nu!

Åh vad skönt, hoppas verkligen att det lilla livet stannar så nu fram tills det är dags...
    ~ Bf 13/12. 6:e barnet ~
  • Jennys Bageri
    mrshudson75 skrev 2017-11-15 09:45:03 följande:

Så skönt att flera små sätesbebisar verkar ha vänt sig nu! :)

O härligt med fina ul.

Här är bara sex dagar kvar, helt galet! Har ju haft sammandragningar så länge, men nu börjar det kännas som om de faktiskt öppnar upp.

Har ju gått över tiden med alla, länge med,  men skulle vara så skönt att få föda några dagar tidigt denna sista gång. Känner mig fortfarande relativt lätt o rörlig. Kan vara utan de där extradagarna ha ha

För fösta ggn så känner jag faktiskt riktig längtan efter den här lilla, kan nästan känna hur hon ligger varm o nyfödd på bröstet o bökar, o den där villkorslösa kärleken eller beskyddarinstinkten som slår på.

Tycker ni inte hon får komma nu? :D

Tack för inspirationen, det behövde jag känner jag. Det är en fin bild att se och känna. Jag har gått runt de senaste dagarna och oroat mig en massa men nu ska jag sluta med det. Bara tänka positivt och se fram emot mötet med vännen i magen. Vi har bestämt att gubben min ska vara hemma när det blir dags. Vi har ingen barnvakt så jag åker själv. De två senaste förlossningarna har jag känt att jag föder gärna själv men nu hade jag velat ha med mig honom. Aja,, ska peppa mig själv riktigt ordentligt nu istället!

Vad skönt att du inte känner dig så tung, men jag hoppas verkligen att du inte behöver gå över för det. Tänk vad nära det är nu, förstår att du längtar!! :)
  • Jennys Bageri

Jättefina babywraps, verkligen!

Jag måste försöka ta tag i bb väskan. Iaf, börja fundera lite runt i kring vad som ska packas ner. Men mycket av vad som ska i är ju sånt som behövs i vardagen. Så jag tycker det känns så svårt. Skulle kunna gå igenom lite babykläder iaf. och lägga ner det jag vill ha med.

Har börjat ha lite sammandragningar nu och det känns att kroppen jobbar på nu.

Alla mina barn har fötts efter nästan på pricken 9 timmar. De första 6 timmarna har jag inte haft så ont faktisk. Hanterbara värkar, sköna, som inte alls påverkat mig direkt. Men de sista tre timmarna då smäller det till och då är det andning och totalt fokus som gäller. Jag vill INTE sitta i bilen när den smärtan kommer, så mycket vet jag. Då vill jag vara på plats, har suttit i bilen och haft så jävulskt ont tre gånger, känns som lite dålig planering. Men det blir ju inte alltid som man vill, hehe. Det är iaf. inte alls särskilt roligt att åka bil å ha ont. Mitt största dilemma är hur jag ska ta mig till själva förlossningen. Vi började prata lite om att min sambo ev. inte ska köra mig utan istället stanna hemma med barnen. Sjukresa, taxi.. måste ta reda på vad jag har för möjligheter. Vill ju inte helst åka taxi, det är ju så dyrt!!

• Jennys Bageri
    Jilo skrev 2017-11-19 20:21:20 följande:

Igångsättning imorgon då :)

Får se om det blir något sova inatt...! :)

Åh så spännande, lycka till...
  • Jennys Bageri
    mrshudson75 skrev 2017-11-21 07:24:03 följande:

Bf idag! :) Just nu lugnt i magen.

I förrgår natt så hade jag riktig onda värkar ungefär var 20e min. Var helt inställd på att det var på gång, men så somnade jag på soffan o på morgonen så var det bara de vanliga små retliga förvärkarna :/

På sätt o vis var det bra att träna lite, blev faktiskt helt överrumplad av smärtan o kände mig ganska ensam o liten i nattens mörker. Tänk att man glömmer hur det känns? Så nu laddar jag, tränar avslappning o fokusering.

Vill verkligen inte gå över massa dagar, känner mig redo nu :D

Åh vad nära det är nu, inte alls långt borta. Förstår att du längtar. Jag har 25 dagar kvar till bf, det känns som att tiden står stilla vissa dagar. Men men, skam den som ger sig. Håller tummarna iaf. för dig!!
    Jilo skrev 2017-11-21 16:18:32 följande:

Tack alla <3

Blev igångsatt pga tidigare jobbiga förlossningar bl.a. Denna gång skulle det ske under mera kontrollerade former och det var det, gick väl hyfsat. Blev lite panikartat två gånger, en gång pga mig, en gång pga bebis. Är garanterat sista gången jag försöker mig på en förlossning!

Men, natten till idag fick vi en välskapt pojk <3

Eg. bf var på lördag.

Grattis till killen, skönt at allt ordnade sig till slut trots lite oro mellan varven. Nu får ni njuta av varandra. :)
  • Jennys Bageri

Min bebis rör sig väldigt lugnt och regelbundet. Inga större utsvävningar eller hårda sparkar, vilket jag hade väntat mig. Är jätte känslig för att man rör på magen, så fort man stryker handen över magen så får man svar. Känns tryckt, men om det avviker från det jag då skulle jag bli orolig..

Vad mysigt det lät med fotografering, det hade jag också gärna gjort, har dock inte råd. Funderar på att iaf kanske få till några fina bilder här hemma. Bättre det än inga alls ;)

Vad skönt för er som har hållt på med renovering osv. och dyl att det blir klart. Här går saker och ting sakta men säker framåt. Det ena avlöser det andra och det känns som att vi aldrig riktigt kan få bli helt klara. Vi köpte ny bil (9 sits ) men den går inte att få in i carporten tex. Åh vad less jag blir. Retligt som sjutton att vi inte kan få köra in bilen. Blir väl till att ringa nån snickare som får lösa problemet åt oss..

• Jennys Bageri
    KajsaStina123 skrev 2017-11-22 23:18:54 följande:

Jag känner och hoppas likadant, är beräknad 11 december, och hoppas på det el lite innan. Helst inte på jul om man får bestämma .

Jag har en son som är född den 11:e :)
  • Jennys Bageri
    princess77 skrev 2017-11-23 16:14:03 följande:

Har precis varit hos BM för extra kontroll eftersom lillan har legat i säte så länge. Nu ligger hon med huvudet ner och låångt ner enligt BM Hon är startklar! Herregud,detta är så spännande. Snart är vi i mål tjejer! Tänk att vi har varit gravid i snart 9 långa månader.

Åh vad skönt å höra, nu kan du bara luta dig tillbaka och vänta in startskottet. :)

Ja det är galet nära nu, måtte allt bara gå bra för oss alla. Ibland känner jag mig en smula orolig men sen vänder det och allt känns såå bra. Det går upp och ner!!
  • Jennys Bageri

Jag har inte packat nåt ännu. Allt jag gör går så sakta dessutom. Jag som alltid bruka vara så snabb och effektivt. ;)

Vi har mycket skräp i carporten som jag känner skulle vara roligt att få köra bort innan bebisen kommer. Men BB väskan ska bli klar nu i veckan. Jag är lite smått orolig över hur ja ska ta mig till själva förlossningen. Det är inte min sambo ska köra, och mest troligt blir jag själv där borta. Ska höra med min BM nu på måndag om hon vet något om sjukresor osv. Kan man utnyttja det kanske.. nån här som vet?

princess77 skrev 2017-11-25 15:15:56 följande:

BB väskan är packad och klar. Skall bara lägga i lite saker för mannen ifall han får sova över.

Jobbar mån-Tors och sen går jag på föräldraledighet! Har mycket förvärkar nu,säkert 10-15 stycken om dagen och både ryggmärken och mensvärken har börjar komma. Förhoppningsvis bara 18 dagar kvar nu!

Fantastisk att du jobbat fram tills nu. ;)
  • Jennys Bageri

Förresten, vad ska hallonbladste vara bra för?? Det har jag aldrig druckit.. :)

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL