• Mila

Söker fler som har/haft upprepade missfall

Jag och sambon har varsitt barn på 6 och 7 år från tidigare relationer. Tillsammans har vi haft 2 tidiga/ofostriga mf och 1 ma på 1 år. Jag får letrozole och nu genomgår vi en missfallsutredning, men antar att det inte kommer visa något. Förra graviditeten fick jag Lutinus men det drog bara ut på en ofostrig graviditet. Denna gång vill de inte ge mig något. Jag skulle vilja testa Trombyl men blir nog att testa Alby minor..

Jag skulle gärna vilja kontakta fler i liknande sits eller som varit. Har ni blogg får ni gärna länka.

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Svar på tråden Söker fler som har/haft upprepade missfall
  • shrigley
    Mila skrev 2017-06-16 11:40:37 följande:

Nej vad jobbigt :( Men hoppet är det sista som lämnar en. Jag håller tummarna hårt för er!

Tack, återkommer med rapport på måndag.....Lång helg väntar...
  • shrigley
    Mila skrev 2017-06-16 10:50:34 följande:

Kemisk är när man får mf innan man har kunnat konstatera ett foster.

Åh grattis! Det kommer säkert gå hur bra som helst för er. När ska du lämna hcg igen?

Är inte det samma som ofostrig graviditet?
  • Mila
    shrigley skrev 2017-06-16 20:03:27 följande:

Är inte det samma som ofostrig graviditet?

Jag förstår det :( en timma känns som 1 år.

Ofostrig är väl när man kan se en fostersäck men inget foster i. Kemisk så ser man inget alls. Bara att man har hcg i kroppen. Om jag fattat rätt..
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Anonymtjej123456789

Mila och Körsbärsblomma87 så tråkigt att höra om MA och kemisk graviditet (jag har inte hört det ordet innan). Själv är jag "klar" för den här gången, dvs har varit på sjukhuset där det drog igång av sig självt faktiskt denna gång sen behövdes några cytotec ändå. Hur ska man orka ja. Jag försöker fokusera framåt, tänka på andra saker som gör mig glad. Ska ta det lugnt över sommaren och så får vi se sen om vi gör några fler försök. Kommer nog inte att jobba så aktivt för det. Blir det något så blir det. Men vi har ju 2 barn redan så det är ju lättare för mig (jämfört med de som inte har några barn än) att tänka så, även om jag vääääldigt gärna skulle vilja ha ett till.

• UndrandeSökare

Mila- Har för mig du nämnde att du varit i kontakt
    med Fertilitetplus i Stockholm ang immunbehandling.
    Bokade du in något besök hos Fertilitetplus?

• Mila
    UndrandeSökare skrev 2017-06-29 12:34:19 följande:

Mila- Har för mig du nämnde att du varit i kontakt

med Fertilitetplus i Stockholm ang immunbehandling.

Bokade du in något besök hos Fertilitetplus?

Ja jag ska dit i juli :)
  • Luna1234

Hej, 
    Ser nu att det var ett tag sedan tråden var aktiv. Sitter i samma sits. Sjunde missfallet. Har barn sedan tidigare men en ny partner nu. Vi vill så gärna ha ett barn ihop. Vi har försökt i nästan två år nu men det har bara blivit missfall och MA. Hur gick det på Fertilitet plus? Vi har också sökt oss dit.

• inalife

Hej alla fina, hade mf i juli i år, v.8.

Nu när jag var hos gyn upptäckte man via hcg att jag var gravid igen men läkaren hade jätte svårt att hitta ngt men fann tillslut det på 3 mm.

Sååå orolig att det inte ska gå vägen nu heller. Hcg var på 355 och dom tog ett nytt prov läkaren ville gärna att det skulle höjas till 500 så nervös väntan

Kram

• UndrandeSökare

Inalife-Hcg ska dubbleras varannan dag om det går åt rätt håll. Det får inte minska eller öka för sakta.

Lycka till !

• UndrandeSökare
    Luna1234 skrev 2017-11-16 14:31:28 följande:

Hej, 

Ser nu att det var ett tag sedan tråden var aktiv. Sitter i samma sits. Sjunde missfallet. Har barn sedan tidigare men en ny partner nu. Vi vill så gärna ha ett barn ihop. Vi har försökt i nästan två år nu men det har bara blivit missfall och MA. Hur gick det på Fertilitet plus? Vi har också sökt oss dit.

Beklagar dina missfall. Kolla upp ditt amh-värde, om det är för lågt så är det enormt mycket högre chanser med äggdonation istället.

Kolla också upp nya mannens spermier. Det måste vara spermieprov MED morfologi (jätteviktigt).

Vi fick inte tillräckligt bra hjälp i Sverige så reste till Aten och gjorde immunologisk utredning istället, samt mensblodtest, sperm dna fragmentationstest och dubbeldonation med PGS. Detta finns inte i Sverige nåt av det.
Svar på tråden Söker fler som har/haft upprepade missfall