• UndrandeSökare

Söker fler som har/haft upprepade missfall

Hej Mila! Beklagar dina missfall, jag kan förstå hur det känns. Vi har haft 5 missfall tidigare och nu kommer jag snart få det 6:e.... Missfallsutredningen i Sverige visade inget för de tog för få prover - Inte ens spermaprov fick vi ta. Sen har vi sökt hjälp i Aten (hittade blodkoagulationssjukdom hos mig som behandlas med Trombyl och blodförtunnande sprutor vid graviditet) samt sökt hjälp i Riga (hittades fel på spermierna) så vi gjorde dubbeldonation med PGS och satte in 2 normala embryon, men blev ofostrig ändå....

Så inga barn än så länge....

• UndrandeSökare

Mila - Ja, denna 6:e graviditet är ofostrig (tom hinnsäck), så har nu slutat med medicinerna i samråd med AvaRiga där jag gjort ÄD och väntar nu på att missfallet ska komma ut av sig självt. Sen kommer jag att vila över sommaren. Nästa försök tidigast i höst.

Alla de andra tidigare 5 graviditeterna har varit naturliga hemmaförsök som slutat i missfall.

• UndrandeSökare

Mla - Man kan göra Mensblodtest hos Serum i Aten för att kolla efter infektioner i livmodern. Behöver inte resa dit utan man skickar det med post. Man ser till att lite mensblod hamnar i ett rent urinprovrör (10kr på Apoteket) blandar i lite koksalt (säljs i småflaskor på Apoteket) och skruvar på korken. Förpacka i bubbelplast och vadderad påse och skicka.

Läs mer på ivfSerums hemsida. Jag har gjort det,

men var frisk så slapp ta penicillin.

• UndrandeSökare
    stocktown85 skrev 2017-05-06 18:44:11 följande:
    Tack!

Det gjordes en skrapning vid tredje missfallet där man skickade innehållet till patologen, vilket då visade på infektion.
    Jag hade redan efter 2:a missfallet påpekat att jag hade konstiga flytningar så kan ju vart därför de kollade upp det med.
    I övrig tog de sekretprov från slemhinnan i underlivet dom inte heller var friskt.

Vart rekommenderad att köpa mjölksyrebakterier för underlivet efter antibiotikakuren så att balansen skulle återställas.
    Fanns receptfritt och hette femiflour om jag inte minns fel.
    www.apoteket.se/produkt/femiflor-10-st-252877/

• UndrandeSökare
    UndrandeSökare skrev 2017-05-06 10:14:19 följande:

Mla - Man kan göra Mensblodtest hos Serum i Aten för att kolla efter infektioner i livmodern. Behöver inte resa dit utan man skickar det med post. Man ser till att lite mensblod hamnar i ett rent urinprovrör (10kr på Apoteket) blandar i lite koksalt (säljs i småflaskor på Apoteket) och skruvar på korken. Förpacka i bubbelplast och vadderad påse och skicka.

Läs mer på ivfSerums hemsida. Jag har gjort det,

men var frisk så slapp ta penicillin.

www.ivfserum.com/infection-screening/

www.apotea.se/urinprovsrör-av-plast-30-ml

www.apotea.se/natriumklorid-braun-250-ml

www.clasohlson.com/se/Jiffypåse/Pr349785001

• UndrandeSökare
    Mila skrev 2017-05-08 07:52:52 följande:
    Åh fy :/ Jag beklagar verkligen.

Ska ni göra på samma sätt nästa gång?

Hur mycket kostar det att skicka mensblodstest på analys? Ska gå in på sidan ikväll och läsa
    Ja, jättetrist att det blev så här.
    Nej, ingen idé att göra på exakt samma sätt igen, måste prata med
    mina läkare vad man kan göra annorlunda nästa gång.

Att skaffa urinrör, koksalt och liten vadderad påse kostar väl runt 30kr,
    att posta paketet kostade 14kr har jag för mig (2 frimärken, inte skrymmande).
    Själva analysen av Mensblodtestet kostar ca 3000kr, men det beror på vilka alternativ man väljer. Jag valde att testa allt.
    Om de hittar något så skriver de ut recept på penicillin (det behöver man inte betala extra för då).
  • UndrandeSökare

Mila- Har du mätt ditt amh nyligen? Om inte så gör det. Man kan göra det tex på www.werlabs.se

Jag fick inte ta amh vid min missfallsutredning.

Men det är bra att hålla reda på de värdet, talar om ungeför hur många ägg man har kvar (säger dock tyvärr inget om kvaliteten).

Men tyvärr ökar risken för missfall mycket efter 35.

Har du köpt Albyl Minor nu inför nästa försök?

Jag har slutat med mina mediciner och väntar på att missfallet ska komma ut.

• UndrandeSökare

Det kan ta tid innan missfall drar igång av sig självt.

Jo jag ka boka tid för nytt vul om jag vill, men är van att det kan ta tid så jag väntar.

Ang. Albyl verkar olika läkare ha olika förslag. Min svenska läkare tyckte jag kunde ta Trombyl hela cykeln. Men Dr D tyckte jag skulle börja cd23 och sen sluta vid mens. (Mencykel 30dagar).

• UndrandeSökare

Testa dig fram vad som funkar för dig.

Jag testade först Trombyl hela cykeln och fick rikligare mens och mer mensvärk. Så sen körde jag Dr Ds variant istället start cd23 och stop vid mens. Vid graviditet bara fortsättt till v.36.

Men jag behöver mer mediciner än trombyl för när

jag åkte till Dr D och gjorde hans behandling så konstaterade han att jag har en blodkoaguleringssjukdom och fel på immunsystemet så måste ha minst trombyl, fragmin, kortison och Intralipiddropp.

Har du Lutinus utskrivet ? Annars köp receptfria progesteronkrämen Progesterall tex på Gravidkollen.se

Bruksanvisning medföljer. Progesteron behövs, det kan bli missfall om man har brist på det.

Ibland har de inte Albyl Minor framme på Apoteket, man kan behöva fråga efter det (de kan ha det bakom disken).

Apoteket säljer också speciella tablettdelare, så behöver man inte dela albylen med kniv (de har tablettkrossare också så ta inte fel sort).

Fråga efter det på apoteket.

Sen brukar jag använda dosett att lägga tabletterna i, då ser man snabbt om man tagit dagens dos eller inte. Finns i flera olika färger och storlekar på apoteken.

Om du testat några månader med Albyl Minor och Progesterall och det inte funkar, sök dig då till Fertilitetplus i Stockholm eller till Serum eller

Life clinic i Aten. Där finns mer hjälp att få.

Hoppas det går bra för dig. Lycka till !

Svar på tråden Söker fler som har/haft upprepade missfall