• Mila

Söker fler som har/haft upprepade missfall

Jag och sambon har varsitt barn på 6 och 7 år från tidigare relationer. Tillsammans har vi haft 2 tidiga/ofostriga mf och 1 ma på 1 år. Jag får letrozole och nu genomgår vi en missfallsutredning, men antar att det inte kommer visa något. Förra graviditeten fick jag Lutinus men det drog bara ut på en ofostrig graviditet. Denna gång vill de inte ge mig något. Jag skulle vilja testa Trombyl men blir nog att testa Alby minor..

Jag skulle gärna vilja kontakta fler i liknande sits eller som varit. Har ni blogg får ni gärna länka.

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Svar på tråden Söker fler som har/haft upprepade missfall
  • shrigley

Vill bara säga till alla som hittar den här tråden att min vånda i juni var i ondödan, och att jag trots superlågt hcg på mina test visst var gravid med tvillingar! Är nu i v 28 och stor som ett hus, blir BF i jan sannolikt. Kämpa på!

• Mila
    shrigley skrev 2017-11-27 08:56:24 följande:

Vill bara säga till alla som hittar den här tråden att min vånda i juni var i ondödan, och att jag trots superlågt hcg på mina test visst var gravid med tvillingar! Är nu i v 28 och stor som ett hus, blir BF i jan sannolikt. Kämpa på!

Åh Grattis! Vad fantastiskt med tvillingar :) själv är jag i vecka 25. Vi är inte i mål än. Men allt känna så bra :)
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • JanssonP

Så härligt att läsa att det verkar ordna sig för flera i tråden efter många missfall.

Vi har försökt i drygt två år och det har lett till 2 MA och 2 ofrostiga graviditeter. Missfallsutredningen visade jag är hetrozygot (ökad risk för blodpropp) men trots att läkaren menade det inte kan vara orsaken fick jag (efter galet mycket tjat från vår sida) blodförtunnande. Detta verkar dock inte hjälpt då sista missfallet var efter jag börjat med dom.

Har läst att många tar progestoron tillsammans med trombyl men min läkare vill inte ens utreda om jag har lågt progestoronvärde (hon menar där inte finns tillräckligt med forskning som stödjer teorierna om att det hjälper med Progestoronbehandlingar)

Finns här någon som fått hjälp i Sverige (gärna Stockholm) med progestorontest/behandling?

• UndrandeSökare

JansonP- Beklagar dina missfall. Jag har haft 6 missfall själv. Vi reste till Aten och gjorde immunutredning och fick veta att jag har en koagulationssjukdom dom ger proppar i moderkakan och fostret dör. Behandlngen består bland annat av Trombyl och Fragminsprutor. Så har du inte fått det av din läkare så försök få recept på det. Man behöver ha båda medicinerna, de samarbetar.

Progesteronprov kan du ta själv på tex www.werlabs.se en vecka efter ägglossning.

Man bokar och betalar på deras hemsida och nästa vardag går man till labbet man valt och tar provet. Sen får man ett sms när provsvaret är klart. Man loggar in på hemsidan ich läser privsvaret durekt på skärmen. Jöttesmifigt. Använder du rabattkoden LCHF så blir det billigare.

• UndrandeSökare

JansonP- Beklagar dina missfall. Jag har haft 6 missfall själv. Vi reste till Aten och gjorde immunutredning och fick veta att jag har en koagulationssjukdom dom ger proppar i moderkakan och fostret dör. Behandlngen består bland annat av Trombyl och Fragminsprutor. Så har du inte fått det av din läkare så försök få recept på det. Man behöver ha båda medicinerna, de samarbetar.

Progesteronprov kan du ta själv på tex www.werlabs.se en vecka efter ägglossning.

Man bokar och betalar på deras hemsida och nästa vardag går man till labbet man valt och tar provet. Sen får man ett sms när provsvaret är klart. Man loggar in på hemsidan ich läser privsvaret durekt på skärmen. Jöttesmifigt. Använder du rabattkoden LCHF så blir det billigare.

• JanssonP

Tack UndrandeSökare! Var ju toppen med rabattkoden oxå!

Vi var och träffade läkare Marie på Fertilitet plus i Stockholm idag, så nu är det immunförsvarsutrednimg och hormonbehandling på g! Vilken enorm skillnad att komma till henne efter alla vilsna läkare som knappt vill göra en vanlig missfallsutredning. Massor av den information jag fått som hon nu vänt uppochner på och det känns verkligen som om hon försöker hjälpa oss.

Hon sa att det egentligen bara är hon och en läkare till i Dalarna som gör dessa utredningar kring immunförsvaret, vilket ju är skrämmande. Nu har vi ju inte sett att det fungerar än, men bara skillnaden i engagemang gör att jag rekommenderar henne.

• UndrandeSökare
    JanssonP skrev 2017-12-11 22:11:44 följande:

Vi var och träffade läkare Marie på Fertilitet plus i Stockholm idag, så nu är det immunförsvarsutrednimg och hormonbehandling på g! Vilken enorm skillnad att komma till henne efter alla vilsna läkare som knappt vill göra en vanlig missfallsutredning. Massor av den information jag fått som hon nu vänt uppochner på och det känns verkligen som om hon försöker hjälpa oss.

Hon sa att det egentligen bara är hon och en läkare till i Dalarna som gör dessa utredningar kring immunförsvaret, vilket ju är skrämmande. Nu har vi ju inte sett att det fungerar än, men bara skillnaden i engagemang gör att jag rekommenderar henne.

Ja, barnmorskan Marie på Fertilitetsplus tar en del prover, men tyvärr har det visat sig att hon kan inte analysera dem ! Dvs hon förstår inte vad provsvaren innebär, det har vi sett bland tjejer som är i Atentråden och som tidigare gjort utredning hos Fertilitetplus.

Sen tar inte Fertilitetplus de viktigaste proverna (Usaproverna) de måste tas och skickas till speciallabb i USA.

Så vill du ha en riktig immunutredning så slösa inte bort dina pengar här i Sverige utan kom till oss i Atentråden istället.

Tråden heter Vi som snart är gravida efter utredning i Aten.
  • Tumvante
    JanssonP skrev 2017-12-11 22:11:44 följande:

Väldigt skrämmande ja. Här i dk undersöker de immunförsvaret när man kommer till rigshospitalets specialenhet, dit alla kommer efter 4 spontanaborter/kemiska.

Jag ska få IVIG på tisdag!

Funkar IVIG inte, ska. I säkra oss att graviditeterna sätter sig rätt. Kanske testa med prednisolon. Annars blir det nog IVF med IVIG...

Så sjukt att det ska vara så svårt... härligts läsa om Mila och Shrigley som kommit långt nu :)
  • UndrandeSökare

Tumvante- Nej i Sverige "tror inte" läkarna i allmänhet på att kvinnans immunförsvar kan orsaka immunproblem, så vi får söka oss utomlands.

Jag har haft 6 missfall och fått immunuttedning i Aten som visade att jag har koagulationsproblem och överaktivt immunförsvar. Fick behandling med Trombyl, Fragmin, prednisolon och intralipiddropp men missfall ändå så reste till Riga och konstaterades dnafel och fragmentationsfel på spermierna.

I Sverige finns varken diagnosen immunproblem vid fertilitetsproblem eller allmänt accepterad behandling.

Så Sverige är enormt lång efter.

Jag kan rekommendera dig att köpa och läsa boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Han var den förste läkaren som började behandla kvinnor med immunproblem och fertilitetsproblem i USA på 1990-talet. All immunbehandling vid fertilitetsproblem som bedrivs i världen idag (inkl Ivig ) bygger på hans ideer och behandlingar. Boken finns att köpa på Bokus och Adlibris för ca 200 sek.

• Tumvante
    UndrandeSökare skrev 2018-01-21 16:11:28 följande:

Tumvante- Nej i Sverige "tror inte" läkarna i allmänhet på att kvinnans immunförsvar kan orsaka immunproblem, så vi får söka oss utomlands.

Jag har haft 6 missfall och fått immunuttedning i Aten som visade att jag har koagulationsproblem och överaktivt immunförsvar. Fick behandling med Trombyl, Fragmin, prednisolon och intralipiddropp men missfall ändå så reste till Riga och konstaterades dnafel och fragmentationsfel på spermierna.

I Sverige finns varken diagnosen immunproblem vid fertilitetsproblem eller allmänt accepterad behandling.

Så Sverige är enormt lång efter.

Jag kan rekommendera dig att köpa och läsa boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Han var den förste läkaren som började behandla kvinnor med immunproblem och fertilitetsproblem i USA på 1990-talet. All immunbehandling vid fertilitetsproblem som bedrivs i världen idag (inkl Ivig ) bygger på hans ideer och behandlingar. Boken finns att köpa på Bokus och Adlibris för ca 200 sek.

Tack! Ska klart kolla upp boken! Går det bättre för dig nu?
Svar på tråden Söker fler som har/haft upprepade missfall