• Mila

Söker fler som har/haft upprepade missfall

Jag och sambon har varsitt barn på 6 och 7 år från tidigare relationer. Tillsammans har vi haft 2 tidiga/ofostriga mf och 1 ma på 1 år. Jag får letrozole och nu genomgår vi en missfallsutredning, men antar att det inte kommer visa något. Förra graviditeten fick jag Lutinus men det drog bara ut på en ofostrig graviditet. Denna gång vill de inte ge mig något. Jag skulle vilja testa Trombyl men blir nog att testa Alby minor..

Jag skulle gärna vilja kontakta fler i liknande sits eller som varit. Har ni blogg får ni gärna länka.

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Svar på tråden Söker fler som har/haft upprepade missfall
  • nnnnnnnn

Tycker iallafall att du bör testa den kuren jag skrev. Det har precis hjälpt en kollega att bli mamma till en underbar liten pojke.
    De hade haft många år av mf/ma om vart annat och hon fick tipset att prata med mej som gjort samma resa.
    Jag frågade om hon ville ha mirakelkuren och hon sa att egentligen ville hon bara att någon lyssnade och förstod, men hade jag några tips så tog hon såklart emot det med!
    Jag lyssnade och tipsade och de väntade 3 mån innan de försökte igen så kuren fick verka ordentligt och 12 mån senare hade de sin efterlängtade bebis.
    Trots att hon trodde att de egentligen var för gamla och att det var därför det aldrig blev något riktigt.

• Mila
    UndrandeSökare skrev 2017-05-06 10:08:52 följande:

Mila - Ja, denna 6:e graviditet är ofostrig (tom hinnsäck), så har nu slutat med medicinerna i samråd med AvaRiga där jag gjort ÄD och väntar nu på att missfallet ska komma ut av sig självt. Sen kommer jag att vila över sommaren. Nästa försök tidigast i höst.

Alla de andra tidigare 5 graviditeterna har varit naturliga hemmaförsök som slutat i missfall.

Åh fy :/ Jag beklagar verkligen.

Ska ni göra på samma sätt nästa gång?

Hur mycket kostar det att skicka mensblodstest på analys? Ska gå in på sidan ikväll och läsa
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Mila
    stocktown85 skrev 2017-05-06 18:44:11 följande:

Tack!

Det gjordes en skrapning vid tredje missfallet där man skickade innehållet till patologen, vilket då visade på infektion.

Jag hade redan efter 2:a missfallet påpekat att jag hade konstiga flytningar så kan ju vart därför de kollade upp det med.

I övrig tog de sekretprov från slemhinnan i underlivet dom inte heller var friskt.

Vart rekommenderad att köpa mjölksyrebakterier för underlivet efter antibiotikakuren så att balansen skulle återställas.

Fanns receptfritt och hette femiflour om jag inte minns fel.

Okej. Men vad skönt att de var så grundliga. Jag ska be om att få göra en sån undersökning. Tack för tipsen!
  • Mila
    nnnnnnnn skrev 2017-05-06 19:29:41 följande:

Tycker iallafall att du bör testa den kuren jag skrev. Det har precis hjälpt en kollega att bli mamma till en underbar liten pojke.

De hade haft många år av mf/ma om vart annat och hon fick tipset att prata med mej som gjort samma resa.

Jag frågade om hon ville ha mirakelkuren och hon sa att egentligen ville hon bara att någon lyssnade och förstod, men hade jag några tips så tog hon såklart emot det med!

Jag lyssnade och tipsade och de väntade 3 mån innan de försökte igen så kuren fick verka ordentligt och 12 mån senare hade de sin efterlängtade bebis.

Trots att hon trodde att de egentligen var för gamla och att det var därför det aldrig blev något riktigt.

Jag ska absolut prova! Har du tips på receptfria varianter?
  • UndrandeSökare
    Mila skrev 2017-05-08 07:52:52 följande:
    Åh fy :/ Jag beklagar verkligen.

Ska ni göra på samma sätt nästa gång?

Hur mycket kostar det att skicka mensblodstest på analys? Ska gå in på sidan ikväll och läsa
    Ja, jättetrist att det blev så här.
    Nej, ingen idé att göra på exakt samma sätt igen, måste prata med
    mina läkare vad man kan göra annorlunda nästa gång.

Att skaffa urinrör, koksalt och liten vadderad påse kostar väl runt 30kr,
    att posta paketet kostade 14kr har jag för mig (2 frimärken, inte skrymmande).
    Själva analysen av Mensblodtestet kostar ca 3000kr, men det beror på vilka alternativ man väljer. Jag valde att testa allt.
    Om de hittar något så skriver de ut recept på penicillin (det behöver man inte betala extra för då).
  • Mila
    UndrandeSökare skrev 2017-05-08 08:45:14 följande:

Ja, jättetrist att det blev så här.

Nej, ingen idé att göra på exakt samma sätt igen, måste prata med

mina läkare vad man kan göra annorlunda nästa gång.

Att skaffa urinrör, koksalt och liten vadderad påse kostar väl runt 30kr,

att posta paketet kostade 14kr har jag för mig (2 frimärken, inte skrymmande).

Själva analysen av Mensblodtestet kostar ca 3000kr, men det beror på vilka alternativ man väljer. Jag valde att testa allt.

Om de hittar något så skriver de ut recept på penicillin (det behöver man inte betala extra för då).

Hur går det för dig?

Okej, jag ska fundera om hur vi ska göra. Vi försöker nog ett tag till. Och förhoppningsvis behöver vi inte söka oss utomlands
  • UndrandeSökare

Mila- Har du mätt ditt amh nyligen? Om inte så gör det. Man kan göra det tex på www.werlabs.se

Jag fick inte ta amh vid min missfallsutredning.

Men det är bra att hålla reda på de värdet, talar om ungeför hur många ägg man har kvar (säger dock tyvärr inget om kvaliteten).

Men tyvärr ökar risken för missfall mycket efter 35.

Har du köpt Albyl Minor nu inför nästa försök?

Jag har slutat med mina mediciner och väntar på att missfallet ska komma ut.

• Mila
    UndrandeSökare skrev 2017-05-10 15:48:30 följande:

Mila- Har du mätt ditt amh nyligen? Om inte så gör det. Man kan göra det tex på www.werlabs.se

Jag fick inte ta amh vid min missfallsutredning.

Men det är bra att hålla reda på de värdet, talar om ungeför hur många ägg man har kvar (säger dock tyvärr inget om kvaliteten).

Men tyvärr ökar risken för missfall mycket efter 35.

Har du köpt Albyl Minor nu inför nästa försök?

Jag har slutat med mina mediciner och väntar på att missfallet ska komma ut.

Ja det mättes i höstas.

Jag blir 30 i år. Så är ju inte super gammal än..

Var på apoteket idag för att köpa albyl, men det var slut. Så köper imorgon. Är då på äl+3, är det försent då?

Oj har det inte hänt nåt än? :( får du inte göra nytt vul?
Svar på tråden Söker fler som har/haft upprepade missfall