UndrandeSökare skrev 2017-05-11 16:27:12 följande:
Testa dig fram vad som funkar för dig.
Jag testade först Trombyl hela cykeln och fick rikligare mens och mer mensvärk. Så sen körde jag Dr Ds variant istället start cd23 och stop vid mens. Vid graviditet bara fortsättt till v.36.
Men jag behöver mer mediciner än trombyl för när
jag åkte till Dr D och gjorde hans behandling så konstaterade han att jag har en blodkoaguleringssjukdom och fel på immunsystemet så måste ha minst trombyl, fragmin, kortison och Intralipiddropp.
Har du Lutinus utskrivet ? Annars köp receptfria progesteronkrämen Progesterall tex på Gravidkollen.se
Bruksanvisning medföljer. Progesteron behövs, det kan bli missfall om man har brist på det.
Ibland har de inte Albyl Minor framme på Apoteket, man kan behöva fråga efter det (de kan ha det bakom disken).
Apoteket säljer också speciella tablettdelare, så behöver man inte dela albylen med kniv (de har tablettkrossare också så ta inte fel sort).
Fråga efter det på apoteket.
Sen brukar jag använda dosett att lägga tabletterna i, då ser man snabbt om man tagit dagens dos eller inte. Finns i flera olika färger och storlekar på apoteken.
Om du testat några månader med Albyl Minor och Progesterall och det inte funkar, sök dig då till Fertilitetplus i Stockholm eller till Serum eller
Life clinic i Aten. Där finns mer hjälp att få.
Hoppas det går bra för dig. Lycka till !
Tack. Jag börjar med en tredjedel albyl idag och ser hur det går. Jag fick Lutinus utskrivet förra grav, men det drog bara ut på missfallet. Så eget progesteron har jag. Ska lämna nytt prov på måndag. Har även progesterAll hemma.
Vi får se hur det går. Tack för alla tips. Och lycka till för dig!