• Mila

Söker fler som har/haft upprepade missfall

Jag och sambon har varsitt barn på 6 och 7 år från tidigare relationer. Tillsammans har vi haft 2 tidiga/ofostriga mf och 1 ma på 1 år. Jag får letrozole och nu genomgår vi en missfallsutredning, men antar att det inte kommer visa något. Förra graviditeten fick jag Lutinus men det drog bara ut på en ofostrig graviditet. Denna gång vill de inte ge mig något. Jag skulle vilja testa Trombyl men blir nog att testa Alby minor..

Jag skulle gärna vilja kontakta fler i liknande sits eller som varit. Har ni blogg får ni gärna länka.

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Svar på tråden Söker fler som har/haft upprepade missfall
  • shrigley
    Mila skrev 2017-06-05 17:38:08 följande:

Hej. Jag kapar lite. Vid dina tidigare graviditeter, var det genom ivf?

Hej, det första var efter naturlig graviditet, det andra efter IVF.
  • Mila
    shrigley skrev 2017-06-05 18:10:15 följande:

Hej, det första var efter naturlig graviditet, det andra efter IVF.

Okej. Betalar ni själva för IVF då?
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Mila

Tänkte bara uppdatera om att jag just nu har en kemisk graviditet. Så väntar bara på att det ska komma ut.. :( hur ska man orka.

• Körsbärsblomma87

Hej hoppar in här!

Jag och min man har försökt få barn i 3 år (vi har inga barn sedan tidigare) jag är 30 och han 31. Fick ett MA i oktober och har sedan december befunnit oss i en fertilitetsutredning där de fann en underfunktion i sköldkörteln så har gått på levaxin för det samt letrozole för att få igång ÄL. Hade innan utredningen en genomsnittcykel på 81 dagar. Vi lyckades bli gravida igen i april och idag var vi på UL där de konstaterade ytterligare ett MA blir så arg, trött och ledsen att det inte vill sig.

Fick med mig cytotec hem för att påskynda processen.

Ger en styrkekram till er alla som kämpar ??

• shrigley
    Mila skrev 2017-06-15 15:25:23 följande:

Tänkte bara uppdatera om att jag just nu har en kemisk graviditet. Så väntar bara på att det ska komma ut.. :( hur ska man orka.

Ja, jag är 41 så vi betalar allt själva. Dyyyyrt! Men jag har inga barn sen tidigare, min sambo har två.

Vad är en kemisk graviditet? Beklagar beskedet! Det är tufft men försök fokusera framåt o ta reda på så mkt info som möjligt om varför, osv. Testa allt.

Jag hade ofostrig dito i höstas, bara en tom fostersäck. Jag reagerade på att hcg inte blev starkare (Sophiahemmet sket i det), jag hade tyvärr rätt. Nu gjorde jag ett hcg igår med min nya graviditet som är 4+1 v bara och fick ganska lågt (62) och blir rädd att jag inte ska få nån bra ökning den här gången heller, ska se på måndag i nytt test. Det är ökningen/fördubblingen av hcg som är det viktiga.
  • Mila
    Körsbärsblomma87 skrev 2017-06-15 23:36:57 följande:

Hej hoppar in här!

Jag och min man har försökt få barn i 3 år (vi har inga barn sedan tidigare) jag är 30 och han 31. Fick ett MA i oktober och har sedan december befunnit oss i en fertilitetsutredning där de fann en underfunktion i sköldkörteln så har gått på levaxin för det samt letrozole för att få igång ÄL. Hade innan utredningen en genomsnittcykel på 81 dagar. Vi lyckades bli gravida igen i april och idag var vi på UL där de konstaterade ytterligare ett MA blir så arg, trött och ledsen att det inte vill sig.

Fick med mig cytotec hem för att påskynda processen.

Ger en styrkekram till er alla som kämpar ??

Jag beklagar! Men ni har stor chans att lycka nästa gång. Det är efter 3 mf som det brukar bli svårare.
  • Mila
    shrigley skrev 2017-06-16 06:49:45 följande:

Ja, jag är 41 så vi betalar allt själva. Dyyyyrt! Men jag har inga barn sen tidigare, min sambo har två.

Vad är en kemisk graviditet? Beklagar beskedet! Det är tufft men försök fokusera framåt o ta reda på så mkt info som möjligt om varför, osv. Testa allt.

Jag hade ofostrig dito i höstas, bara en tom fostersäck. Jag reagerade på att hcg inte blev starkare (Sophiahemmet sket i det), jag hade tyvärr rätt. Nu gjorde jag ett hcg igår med min nya graviditet som är 4+1 v bara och fick ganska lågt (62) och blir rädd att jag inte ska få nån bra ökning den här gången heller, ska se på måndag i nytt test. Det är ökningen/fördubblingen av hcg som är det viktiga.

Kemisk är när man får mf innan man har kunnat konstatera ett foster.

Åh grattis! Det kommer säkert gå hur bra som helst för er. När ska du lämna hcg igen?
  • shrigley
    Mila skrev 2017-06-16 10:50:34 följande:
    Kemisk är när man får mf innan man har kunnat konstatera ett foster.

Åh grattis! Det kommer säkert gå hur bra som helst för er. När ska du lämna hcg igen?
    Nytt test som sagt på måndag - och då måste det enligt läkarna ha ökat "rejält" för att vi ska kunna tala om en normal graviditet. Tyvärr känns det inget vidare, symptomen har klingat av och eftersom jag varit med om detta tidigare känner jag igen varningsklockorna... Gråter
  • Mila
    shrigley skrev 2017-06-16 11:26:31 följande:

Nytt test som sagt på måndag - och då måste det enligt läkarna ha ökat "rejält" för att vi ska kunna tala om en normal graviditet. Tyvärr känns det inget vidare, symptomen har klingat av och eftersom jag varit med om detta tidigare känner jag igen varningsklockorna...

Nej vad jobbigt :( Men hoppet är det sista som lämnar en. Jag håller tummarna hårt för er!
Svar på tråden Söker fler som har/haft upprepade missfall