• Mila

Söker fler som har/haft upprepade missfall

Jag och sambon har varsitt barn på 6 och 7 år från tidigare relationer. Tillsammans har vi haft 2 tidiga/ofostriga mf och 1 ma på 1 år. Jag får letrozole och nu genomgår vi en missfallsutredning, men antar att det inte kommer visa något. Förra graviditeten fick jag Lutinus men det drog bara ut på en ofostrig graviditet. Denna gång vill de inte ge mig något. Jag skulle vilja testa Trombyl men blir nog att testa Alby minor..

Jag skulle gärna vilja kontakta fler i liknande sits eller som varit. Har ni blogg får ni gärna länka.

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Svar på tråden Söker fler som har/haft upprepade missfall
  • nnnnnnnn

Vi hade 4 täta mf/ma och utredningen visade inget...

Men då fick vi testa kosttillskott och det vi fick var:

Båda tar solvezink varje dag. 1 tablett i 30 dagar och därefter 1/2 tablett per dag.
    Båda tar Emgesan varje dag. 1 tablett varje dag. Dela gärna i halvor och tag 1 halva morgon och 1 halva på kvällen.

Man tar 3 mån före man försöker och sen tar båda tills en frisk grav. konstaterats tex via RUL. Sen kan mannen sluta ta. Kvinnan tar hela grav. fast slutar med Emgesan när det är 3-4 veckor kvar till BF.

Det är absolut inget som skadar och min gissning är att det fungerade, då vi fick 2 friska barn utan mf/ma emellan, efter vi började med detta.

Har även tipsat andra som haft svårt att bli gravida och de 4 par som testat har alla blivit gravida snabbt och fått friska barn.

Husläkaren eller gynläkare kan skriva ut dessa tillskott på recept så blir det mycket, mycket billigare än om man köper motsvarande receptfritt. Eller köper man själv tex via apotea som faktiskt har väldigt bra pris på kosttillskott, men inte just de som jag skrivit, man får köpa andra receptfria och räkna ut så man får rätt dos själv.
    1 Emgesan = 250 mg. Så man får se till att man får i sig 250 mg om man köper annat märke.
    1 Solvezink = 45 mg.

Det var överläkaren på KK som skrev ut detta till mej/oss.

Lycka till alla!

Hoppas att ni snart kan skriva ett liknande svar - att ni fått de barn ni vill ha och nu är så nöjda att ni stängt bebisfabriken!

• stocktown85

Hej!
    Har ett barn som föddes 2015.
    Vi försökte rätt snabbt inpå få ett till barn men det resulterade i 3 missfall från maj-okt 2016.
    Utredningen visade att jag hade en infektion i livmodern som jag fick antibiotika för (vi fick en väldigt grundlig utredning).
    Vi väntade sedan 2 cykler efter detta för att själsligt hinna förstå vad som hänt oss.
    Sen tog det sig vid årskiftet och vi har nu varit på rul där vi fått se ett friskt foster :)!

Ni har ju barn sedan innan båda två så ge inte upp hoppet. Det är ett gott tecken enligt vår fertilitetsläkare.

• Mila
    nnnnnnnn skrev 2017-05-05 19:44:12 följande:

Vi hade 4 täta mf/ma och utredningen visade inget...

Men då fick vi testa kosttillskott och det vi fick var:

Båda tar solvezink varje dag. 1 tablett i 30 dagar och därefter 1/2 tablett per dag.

Båda tar Emgesan varje dag. 1 tablett varje dag. Dela gärna i halvor och tag 1 halva morgon och 1 halva på kvällen.

Man tar 3 mån före man försöker och sen tar båda tills en frisk grav. konstaterats tex via RUL. Sen kan mannen sluta ta. Kvinnan tar hela grav. fast slutar med Emgesan när det är 3-4 veckor kvar till BF.

Det är absolut inget som skadar och min gissning är att det fungerade, då vi fick 2 friska barn utan mf/ma emellan, efter vi började med detta.

Har även tipsat andra som haft svårt att bli gravida och de 4 par som testat har alla blivit gravida snabbt och fått friska barn.

Husläkaren eller gynläkare kan skriva ut dessa tillskott på recept så blir det mycket, mycket billigare än om man köper motsvarande receptfritt. Eller köper man själv tex via apotea som faktiskt har väldigt bra pris på kosttillskott, men inte just de som jag skrivit, man får köpa andra receptfria och räkna ut så man får rätt dos själv.

1 Emgesan = 250 mg. Så man får se till att man får i sig 250 mg om man köper annat märke.

1 Solvezink = 45 mg.

Det var överläkaren på KK som skrev ut detta till mej/oss.

Lycka till alla!

Hoppas att ni snart kan skriva ett liknande svar - att ni fått de barn ni vill ha och nu är så nöjda att ni stängt bebisfabriken!

Åh tack för tipset!

Vad spännande att en läkare rekommenderat det. Sa han/hon nåt om att de brukar göra det. Har aldrig läst om just de tillskotten.

Men det låter mycket intressant. Ska Google lite på det imorgon :)

Tack igen. Och grattis!
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Mila
    stocktown85 skrev 2017-05-05 19:45:00 följande:

Hej!

Har ett barn som föddes 2015.

Vi försökte rätt snabbt inpå få ett till barn men det resulterade i 3 missfall från maj-okt 2016.

Utredningen visade att jag hade en infektion i livmodern som jag fick antibiotika för (vi fick en väldigt grundlig utredning).

Vi väntade sedan 2 cykler efter detta för att själsligt hinna förstå vad som hänt oss.

Sen tog det sig vid årskiftet och vi har nu varit på rul där vi fått se ett friskt foster :)!

Ni har ju barn sedan innan båda två så ge inte upp hoppet. Det är ett gott tecken enligt vår fertilitetsläkare.

Grattis! :)

Hur kollade de att du hade en infektion? Visade det sig på blodprover eller tog de nåt prov i livmodern?
  • UndrandeSökare

Mila - Ja, denna 6:e graviditet är ofostrig (tom hinnsäck), så har nu slutat med medicinerna i samråd med AvaRiga där jag gjort ÄD och väntar nu på att missfallet ska komma ut av sig självt. Sen kommer jag att vila över sommaren. Nästa försök tidigast i höst.

Alla de andra tidigare 5 graviditeterna har varit naturliga hemmaförsök som slutat i missfall.

• UndrandeSökare

Mla - Man kan göra Mensblodtest hos Serum i Aten för att kolla efter infektioner i livmodern. Behöver inte resa dit utan man skickar det med post. Man ser till att lite mensblod hamnar i ett rent urinprovrör (10kr på Apoteket) blandar i lite koksalt (säljs i småflaskor på Apoteket) och skruvar på korken. Förpacka i bubbelplast och vadderad påse och skicka.

Läs mer på ivfSerums hemsida. Jag har gjort det,

men var frisk så slapp ta penicillin.

• stocktown85
    Mila skrev 2017-05-05 23:21:24 följande:
    Grattis! :)

Hur kollade de att du hade en infektion? Visade det sig på blodprover eller tog de nåt prov i livmodern?
    Tack!

Det gjordes en skrapning vid tredje missfallet där man skickade innehållet till patologen, vilket då visade på infektion.
    Jag hade redan efter 2:a missfallet påpekat att jag hade konstiga flytningar så kan ju vart därför de kollade upp det med.
    I övrig tog de sekretprov från slemhinnan i underlivet dom inte heller var friskt.

Vart rekommenderad att köpa mjölksyrebakterier för underlivet efter antibiotikakuren så att balansen skulle återställas.
    Fanns receptfritt och hette femiflour om jag inte minns fel.
  • UndrandeSökare
    stocktown85 skrev 2017-05-06 18:44:11 följande:
    Tack!

Det gjordes en skrapning vid tredje missfallet där man skickade innehållet till patologen, vilket då visade på infektion.
    Jag hade redan efter 2:a missfallet påpekat att jag hade konstiga flytningar så kan ju vart därför de kollade upp det med.
    I övrig tog de sekretprov från slemhinnan i underlivet dom inte heller var friskt.

Vart rekommenderad att köpa mjölksyrebakterier för underlivet efter antibiotikakuren så att balansen skulle återställas.
    Fanns receptfritt och hette femiflour om jag inte minns fel.
    www.apoteket.se/produkt/femiflor-10-st-252877/

• UndrandeSökare
    UndrandeSökare skrev 2017-05-06 10:14:19 följande:

Mla - Man kan göra Mensblodtest hos Serum i Aten för att kolla efter infektioner i livmodern. Behöver inte resa dit utan man skickar det med post. Man ser till att lite mensblod hamnar i ett rent urinprovrör (10kr på Apoteket) blandar i lite koksalt (säljs i småflaskor på Apoteket) och skruvar på korken. Förpacka i bubbelplast och vadderad påse och skicka.

Läs mer på ivfSerums hemsida. Jag har gjort det,

men var frisk så slapp ta penicillin.

www.ivfserum.com/infection-screening/

www.apotea.se/urinprovsrör-av-plast-30-ml

www.apotea.se/natriumklorid-braun-250-ml

www.clasohlson.com/se/Jiffypåse/Pr349785001

• nnnnnnnn
    Mila skrev 2017-05-05 23:19:57 följande:
    Åh tack för tipset!
    Vad spännande att en läkare rekommenderat det. Sa han/hon nåt om att de brukar göra det. Har aldrig läst om just de tillskotten.
    Men det låter mycket intressant. Ska Google lite på det imorgon :)
    Tack igen. Och grattis!
    Det kallas inofficiellt för "mirakelkuren" men finns inget officiellt om det...
    När jag skrevs in på MVC så fyllde jag i ett formulär där det bl.a. stod: Äter du några kosttillskott? och när jag fyllde i vad jag åt, så sade BM: "gick du till spec. kk?" och då sa jag såklart JA. Hennes svar: "Vad bra! Det brukar gå bra för de som varit där, så du kan andas ut,"

Svar på tråden Söker fler som har/haft upprepade missfall