• Tumvante

Söker fler som har/haft upprepade missfall

JanssonP skrev 2017-12-11 22:11:44 följande:

Tack UndrandeSökare! Var ju toppen med rabattkoden oxå!

Vi var och träffade läkare Marie på Fertilitet plus i Stockholm idag, så nu är det immunförsvarsutrednimg och hormonbehandling på g! Vilken enorm skillnad att komma till henne efter alla vilsna läkare som knappt vill göra en vanlig missfallsutredning. Massor av den information jag fått som hon nu vänt uppochner på och det känns verkligen som om hon försöker hjälpa oss.

Hon sa att det egentligen bara är hon och en läkare till i Dalarna som gör dessa utredningar kring immunförsvaret, vilket ju är skrämmande. Nu har vi ju inte sett att det fungerar än, men bara skillnaden i engagemang gör att jag rekommenderar henne.

Väldigt skrämmande ja. Här i dk undersöker de immunförsvaret när man kommer till rigshospitalets specialenhet, dit alla kommer efter 4 spontanaborter/kemiska.

Jag ska få IVIG på tisdag!

Funkar IVIG inte, ska. I säkra oss att graviditeterna sätter sig rätt. Kanske testa med prednisolon. Annars blir det nog IVF med IVIG...

Så sjukt att det ska vara så svårt... härligts läsa om Mila och Shrigley som kommit långt nu :)
  • Tumvante
    UndrandeSökare skrev 2018-01-21 16:11:28 följande:

Tumvante- Nej i Sverige "tror inte" läkarna i allmänhet på att kvinnans immunförsvar kan orsaka immunproblem, så vi får söka oss utomlands.

Jag har haft 6 missfall och fått immunuttedning i Aten som visade att jag har koagulationsproblem och överaktivt immunförsvar. Fick behandling med Trombyl, Fragmin, prednisolon och intralipiddropp men missfall ändå så reste till Riga och konstaterades dnafel och fragmentationsfel på spermierna.

I Sverige finns varken diagnosen immunproblem vid fertilitetsproblem eller allmänt accepterad behandling.

Så Sverige är enormt lång efter.

Jag kan rekommendera dig att köpa och läsa boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Han var den förste läkaren som började behandla kvinnor med immunproblem och fertilitetsproblem i USA på 1990-talet. All immunbehandling vid fertilitetsproblem som bedrivs i världen idag (inkl Ivig ) bygger på hans ideer och behandlingar. Boken finns att köpa på Bokus och Adlibris för ca 200 sek.

Tack! Ska klart kolla upp boken! Går det bättre för dig nu?
Svar på tråden Söker fler som har/haft upprepade missfall