• shrigley

Söker fler som har/haft upprepade missfall

Anonymtjej123456789 skrev 2017-06-05 06:32:33 följande:

Tack för svaren. Ja, det är jobbigt när man har gått så långt. När andra tycker att man kan pusta ut efter 12 veckor så känner jag istället att det är då de oroliga veckorna börjar för min del. Hur kollar de om man har lätt att få proppar i moderkakan? Vi var på utredning efter andra MA för jag hade haft ett tidigt missfall då med. De tog en massa blod från oss och kontrollerade anlag för kromosomavvikelser, ämnesomsättning/sköldkörteln mm men allt såg bra ut. De tycker dock att det är konstigt med så hör många sena så denna gång ville de kolla upp mer saker nu efteråt. De har tagit fostervattenprov för att leta efter eventuella kromosomfel, de skulle kolla i vattnet om det var tecken på någon infektion och de skulle obducera fostret denna gång för att leta efter missbildningar. Tack för tipsen om mediciner med, vad gör dessa mediciner? Tar man det inför nästa gång? Får läsa på lite mer om det. Men eftersom vi redan har två barn kanske jag bara låter det vara, blir jag gravid igen så blir jag och förhoppningsvis kan det gå bra igen. Får se om de hittar något i det dem skulle kolla också.

Hej, beklagar dina missfall o vad du berättar. Jag har också råkat ut för två st senaste året om än inte lika långt gången (det ena dock i v 11, så ganska sent). Jag sökte upp ivf falun och det har varit jättebra so far. Ruvar nu sen i lördags på två embryon och får både Trombyl för blidförtunnande och Prednisolon för att tagga ner immunförsvaret. Man upptäckte i ett blodprov att jag hade aningens förhöjd nivå av s k NK-celler som kan ha stött bort tidigare embryon. Vid ÄP fick jag därför också Intralipiddropp för att just sänka immunförsvaret något o förhoppningsvis underlätta för embryot att fästa. Vid mina tidigare MF har man inte upptäckt några fel, precis som i ditt fall. Prata med Falun! Lycka till
  • shrigley
    Mila skrev 2017-06-05 17:38:08 följande:

Hej. Jag kapar lite. Vid dina tidigare graviditeter, var det genom ivf?

Hej, det första var efter naturlig graviditet, det andra efter IVF.
  • shrigley
    Mila skrev 2017-06-15 15:25:23 följande:

Tänkte bara uppdatera om att jag just nu har en kemisk graviditet. Så väntar bara på att det ska komma ut.. :( hur ska man orka.

Ja, jag är 41 så vi betalar allt själva. Dyyyyrt! Men jag har inga barn sen tidigare, min sambo har två.

Vad är en kemisk graviditet? Beklagar beskedet! Det är tufft men försök fokusera framåt o ta reda på så mkt info som möjligt om varför, osv. Testa allt.

Jag hade ofostrig dito i höstas, bara en tom fostersäck. Jag reagerade på att hcg inte blev starkare (Sophiahemmet sket i det), jag hade tyvärr rätt. Nu gjorde jag ett hcg igår med min nya graviditet som är 4+1 v bara och fick ganska lågt (62) och blir rädd att jag inte ska få nån bra ökning den här gången heller, ska se på måndag i nytt test. Det är ökningen/fördubblingen av hcg som är det viktiga.
  • shrigley
    Mila skrev 2017-06-16 10:50:34 följande:
    Kemisk är när man får mf innan man har kunnat konstatera ett foster.

Åh grattis! Det kommer säkert gå hur bra som helst för er. När ska du lämna hcg igen?
    Nytt test som sagt på måndag - och då måste det enligt läkarna ha ökat "rejält" för att vi ska kunna tala om en normal graviditet. Tyvärr känns det inget vidare, symptomen har klingat av och eftersom jag varit med om detta tidigare känner jag igen varningsklockorna... Gråter
  • shrigley
    Mila skrev 2017-06-16 11:40:37 följande:

Nej vad jobbigt :( Men hoppet är det sista som lämnar en. Jag håller tummarna hårt för er!

Tack, återkommer med rapport på måndag.....Lång helg väntar...
  • shrigley
    Mila skrev 2017-06-16 10:50:34 följande:

Kemisk är när man får mf innan man har kunnat konstatera ett foster.

Åh grattis! Det kommer säkert gå hur bra som helst för er. När ska du lämna hcg igen?

Är inte det samma som ofostrig graviditet?
  • shrigley

Vill bara säga till alla som hittar den här tråden att min vånda i juni var i ondödan, och att jag trots superlågt hcg på mina test visst var gravid med tvillingar! Är nu i v 28 och stor som ett hus, blir BF i jan sannolikt. Kämpa på!

Svar på tråden Söker fler som har/haft upprepade missfall