• KillBill

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • K Markatta

Odenberg tänker sig att antingen SD eller S ska stödja en borgerlig regering:

"Den politiska målsättningen bör vara att alliansen ska bli större än det rödgröna blocket. Då kommer, efter lite initialt krumbuktande av S och SD, en alliansregering att kunna bildas."

• KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-06-13 09:47:32 följande:

Odenberg tänker sig att antingen SD eller S ska stödja en borgerlig regering:

"Den politiska målsättningen bör vara att alliansen ska bli större än det rödgröna blocket. Då kommer, efter lite initialt krumbuktande av S och SD, en alliansregering att kunna bildas."

Det viktigaste är att han är så tydlig i sin syn på sverigedemokraterna:

"Det måste vara uteslutet för ett frihetligt parti som M att samarbeta eller förhandla med ett säkerhetspolitiskt opålitligt och ohämmat populistparti som har rötterna i nazism och vit makt-rörelse"

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    KillBill skrev 2017-06-13 14:53:39 följande:

"Det måste vara uteslutet för ett frihetligt parti som M att samarbeta eller förhandla med ett säkerhetspolitiskt opålitligt och ohämmat populistparti som har rötterna i nazism och vit makt-rörelse"

Om M byter partiledare och denne så här tydligt tar avstånd från SD kan jag tänka mig att åter igen stödja M.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2017-06-13 19:54:43 följande:
    Om M byter partiledare och denne så här tydligt tar avstånd från SD kan jag tänka mig att åter igen stödja M.
    Om M byter partiledare och hen förklarar att "Det måste vara uteslutet för ett frihetligt parti som M att samarbeta eller förhandla med ett säkerhetspolitiskt opålitligt och ohämmat populistparti som har rötterna i nazism och vit makt-rörelse"

Då ska jag äta upp den hatt jag inte har.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-06-13 21:34:04 följande:
    Om M byter partiledare och hen förklarar att "Det måste vara uteslutet för ett frihetligt parti som M att samarbeta eller förhandla med ett säkerhetspolitiskt opålitligt och ohämmat populistparti som har rötterna i nazism och vit makt-rörelse"

Då ska jag äta upp den hatt jag inte har.
    Ja, det låter inte som så värst troligt, men inget annat skulle kunna få mig på andra tankar.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-13 07:44:06 följande:
    Nej, nu är du ute och cyklar.

SD och dess väljare vill i allra högsta grad få till en brunhöger genom ett samarbete mellan M och SD.

Tja, inte alla SD-väljare förstås - men de flesta lär vilja att partiet får inflytande medan säkert någon virrhjärna nöjer sig med att få proteströsta mot pk-eliten.
    Nej, det är du som är ute och cyklar. Faktum är att jag aldrig ens hört någon kalla sig själv för brunhöger.

När etablissemanget fortsätter att håna de som blir åsidosatta så skapas ett förakt. Kalla dem brunhöger, kalla dem nazister, kalla dem vad du vill; de kommer göra vad de kan för att få dig och övrig pk-elit att bli förbannade.

• man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-13 09:04:53 följande:
    Ja, Odenberg kan man verkligen känna respekt för. En rakryggad moderat, ljusår från skrikhögerns skrän.
    Om Odenberg kommer tillbaka lär du tappa den respekten snabbt. Brukar fungera så.
  • man och nöjd
    KillBill skrev 2017-06-13 14:53:39 följande:

Tur att v/vpk alltid varit säkerhetspolitiskt pålitligt.
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-06-13 23:55:46 följande:
    Om Odenberg kommer tillbaka lär du tappa den respekten snabbt. Brukar fungera så.
    Det har jag svårt att tänka mig.

Det handlar inte om att jag anser att han står för en politik som stämmer med min uppfattning utan om att han är en av få moderater som står rakryggad.
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-06-13 23:53:50 följande:
    Nej, det är du som är ute och cyklar. Faktum är att jag aldrig ens hört någon kalla sig själv för brunhöger.

När etablissemanget fortsätter att håna de som blir åsidosatta så skapas ett förakt. Kalla dem brunhöger, kalla dem nazister, kalla dem vad du vill; de kommer göra vad de kan för att få dig och övrig pk-elit att bli förbannade.

Självklart är det ingen som kallar sig brunhöger, men det hindrar knappast mig från att kalla dem brunhöger.

För övrigt är det ingen som kallar sig pk-elit heller, vilket inte hindrar dig från att kalla mig pk-elit.

Men ett samarbete mellan SD och M har en mycket tydlig brun färg, medan jag aldrig kommer att tillhöra din tänkta pk-elit.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten