Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
Aldrig grävt ned mig i hur de tänker här, men bra och få veta.
Dock fick det en rätt kraftig reaktion vid offentliggörandet om eventuellt samarbete på vissa frågor med SD.
Jag tror vi kommer få nya konstellationer längre fram i samarbeten.
Sen går det undvika denna omskiftning genom döda invandrarfrågan tillvara så stor som den är nu.genom något av andra partierna gör sin IP officiell och begränsande.
Men tror även om detta inte sker, så kommer vi se nya samarbeten, vad dessa kan vara vet jag inte.
Det återstår väl mer och se.
De kan även välja och stå ensamma, men rösta ned allt de inte gillar.
Visst det blir ett politisk kaos och antagligen omval på detta.
Men det är ett alternativ man kan köra, om nu man inte gillar denna konstellation.
Aldrig grävt ned mig i hur de tänker här, men bra och få veta.
Dock fick det en rätt kraftig reaktion vid offentliggörandet om eventuellt samarbete på vissa frågor med SD.
Jag tror vi kommer få nya konstellationer längre fram i samarbeten.
Sen går det undvika denna omskiftning genom döda invandrarfrågan tillvara så stor som den är nu.genom något av andra partierna gör sin IP officiell och begränsande.
Men tror även om detta inte sker, så kommer vi se nya samarbeten, vad dessa kan vara vet jag inte.
Det återstår väl mer och se.
Inte säkert alls, just nu är det bara retorik mellan partier.
Och det naturliga är att säga nej.
Sen kan vi få ett valresultat som gör detta nej till ett solklart ja.
Så lägger ingen vikt på detta i nån utsträckning.
Och M´s flört med SD, kan ju vara så att beslutet redan tagits i ledningen att man vill samarbeta med SD.
Men väljer att säga det nu, så det får sjunka in fram tills valet.
Och inte ha denna dramatiska effekt som det kunde ha annars på valet(tänker inte gissa på vad detta skulle vara rent praktiskt i ett val och att det skulle komma in sent).
Vem vet, det kanske tom hade varit en fördel.
Inte säkert alls, just nu är det bara retorik mellan partier.
Och det naturliga är att säga nej.
Sen kan vi få ett valresultat som gör detta nej till ett solklart ja.
Så lägger ingen vikt på detta i nån utsträckning.
Och M´s flört med SD, kan ju vara så att beslutet redan tagits i ledningen att man vill samarbeta med SD.
Men väljer att säga det nu, så det får sjunka in fram tills valet.
Och inte ha denna dramatiska effekt som det kunde ha annars på valet(tänker inte gissa på vad detta skulle vara rent praktiskt i ett val och att det skulle komma in sent).
Vem vet, det kanske tom hade varit en fördel.