Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
Nädå.
Det AKB säger är vad 60-80% (beroende på undersökning) av moderaternas väljare vill höra.
De som protesterar nu är Reinfeldts ny-moderata flickor som lockades när han trollade ett i grunden konservativt parti till att framstå som liberalt.
De är fria att gå till exempelvis Lööf om de tror på Centerns politik istället så kan M återgå til en politik där försvaret inte är ett "särintresse".
Det står redan klart att valet 2018 inte handlar om vad man röstar för, utan vad man röstar emot.
Ett alternativ är att välja ett mittenparti för att på så viss rösta mot mp, v, fi och sd.
Allians-parterna går ju bort eftersom man inte kan rösta på någon som inte driver sin egen politik.
Då återstår ju bara s. Men de samarbetar ju med tokvänstern. Så de går också bort.
Så vad göra?
En ren missnöjesyttring, mot min egen övertygelse kanske. Ett Fuck You till hela etablissemanget och deras löjlig pk-smörja? Vi får se.