• KillBill

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-06 21:52:06 följande:
    Har du kallat dig Gert tidigare på FL? Ja eller nej?

Avstängd kan man väl bara bli om man bryter mot forumreglerna.

Nej, Alliansen läger inte medvetet sina budgetar så att de inte kan vinna. Var i all världen har du fått det ifrån?

Om SD vill rösta på Vs förslag är de naturligtvis välkomna att göra det.

SD står bakom en sunkig assimileringsolitik, ja Ensamma och utan stöd från något annat riksdagsparti.
    Har inte kallart mig Gertrud.

Alliansen gick till val som Allians, men lägger nu sina budgetar som separata partier för att säkerställa att man inte ska kunna vinna.

Även v har en hel del sunkig politik, men det hindrar inte ett samarbete med s.

sd samarbetade med röran för att få igenom en skattehöjning för 4 år sedan....det slutar kanske med en silverskål?

• nihka
    man och nöjd skrev 2017-06-06 21:14:05 följande:
    Det där är ju rent trams. Jag har inte klagat på att du tagit upp något. Och jag har absolut inte tagit upp några företagsekonomer i nåt annat syfte än att avskilja dem från diskusionen.

I övrigt: Gäsp.
    Inte det?

Är undersökningsresultaten "Gäsp"? Men det var du som tog upp undersökningen som visade att statsvetarna hamnade i mitten. 
  • nihka
    man och nöjd skrev 2017-06-06 22:29:59 följande:
    Har inte kallart mig Gertrud.

Alliansen gick till val som Allians, men lägger nu sina budgetar som separata partier för att säkerställa att man inte ska kunna vinna.

Även v har en hel del sunkig politik, men det hindrar inte ett samarbete med s.

sd samarbetade med röran för att få igenom en skattehöjning för 4 år sedan....det slutar kanske med en silverskål?
    Jag frågade inte om du hade kallat dig Gertrud, jag frågade dig om du har kallat dig Gert. Har du det?

Nej, Alliansen lägger in sina respektive budgetar för att man vill profilera sina respektive partier fram till valet. Alliansen är ju flera partier som inte alltid tycker samma sak.

Det kanske du tycker, men det tycker uppenbarligen inte den som väljer att samarbeta med dem.

SD har inte samarbetat med någon utan själva valt att rösta på någon annans förslag. Det får de givetvis göra.
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2017-06-06 21:52:06 följande:

Avstängd kan man väl bara bli om man bryter mot forumreglerna.

Viiist....är det så, nikha.

Visst.

Har du börjat posta bilder på ankor ???
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2017-06-07 06:09:55 följande:
    Viiist....är det så, nikha.

Visst.

Har du börjat posta bilder på ankor ???
    Hm, det var värst vilken efterfrågan det bliv på ankklippet - många som söker någon att kvacka med?

Men om jag inte minns fel så var inte Donald Duck med bland ankorna, inte heller var var det någon renodlad spegeldamm.

Inlägg 1581 ger dig möjlighet till studium, men det var en länk till ett Youtubeklipp. Det innebär att man måste klicka på länken för att få upp inslaget.

Lycka till!
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-06-06 21:18:54 följande:
    Du vet inte vad samarbetet består i, men du "vet" att det okända samarbetet orsakat ett "jätteras" för M.

Jag tror mer på DÖ-effekten. M's ras startade redan 2010. Då 30%. Nu 18%. Beror knappast på ett icke-samarbete med SD.

Nåväl. AKB utesluter idag samarbete med SD. Om dina teorier stämmer komme M nu att öka med 10% ??
    Nja,det kallas kausalitet eller orsak och verkan.

I din tankeapparat så orsakade decemberöverenskommelsen ett ras för M som märkligt nog blev oerhört stort i samband med att Kinberg Batra och Åkesson fann varandra politiskt och än mer märkligt var att de som då lämnade M gick till C - alltså en helt missriktad reaktion sett till missnöje med decemberöverenskommelsen.

En generell iakttagelse jag gjort är att skrikhögern inte är så träffsäker i sina analyser, faktiskt är sportskyttet  av en sådan kaliber att man ständigt skjuter sig själv i fotenSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • anaxo

Lyssnade på AKB:s sommartal som jag förväntade mig få info om satsningar på framtiden, vilket får mig att definitivt lämna partiet och jag tror att avhoppen blir många, AKB tyckte att offentliganställda tjänar för mycket? att arbetssökande är slöa? att nyanlända är parasiter? att löneskillnaden har minskat så det lönar sig inte att studera? samtliga punkter går stick i stäv med nya M enda som var nytt var att AKB ska ha möte vid köksbordet. 

• Flash Gordon
    anaxo skrev 2017-06-07 08:18:12 följande:
    Lyssnade på AKB:s sommartal som jag förväntade mig få info om satsningar på framtiden, vilket får mig att definitivt lämna partiet och jag tror att avhoppen blir många, AKB tyckte att offentliganställda tjänar för mycket? att arbetssökande är slöa? att nyanlända är parasiter? att löneskillnaden har minskat så det lönar sig inte att studera? samtliga punkter går stick i stäv med nya M enda som var nytt var att AKB ska ha möte vid köksbordet. 
    AKB sa ingenting som hon inte sagt det senaste halvåret, ungefär. Jobblinjen ska gälla. Bidrag måste justeras så att det blir lönsamt att jobba. De som inte har rätt att vara i Sverige ska lämna landet.

Har folk inte hoppat av fram till nu så gör de det inte för detta tal.

Men talet var olidligt tråkigt. Verkligen träigt och oinspirerande med en jättemärklig stockholmsfixerad inledning:

">

Hon och Löfven kommer att tävla om vem så kan hålla sämst tal i den kommande valrörelsen.
  • felix le chat

Moderaternas 2 gigantiska blysänken:

AKB samt Reinfeldts sista skälvande dagar vid makten innan valförlusten där
    han krävde öppna sinnen och öppna plånböcker.

• anaxo
    Flash Gordon skrev 2017-06-07 11:05:55 följande:
    AKB sa ingenting som hon inte sagt det senaste halvåret, ungefär. Jobblinjen ska gälla. Bidrag måste justeras så att det blir lönsamt att jobba. De som inte har rätt att vara i Sverige ska lämna landet.

Har folk inte hoppat av fram till nu så gör de det inte för detta tal.

Men talet var olidligt tråkigt. Verkligen träigt och oinspirerande med en jättemärklig stockholmsfixerad inledning:

">

Hon och Löfven kommer att tävla om vem så kan hålla sämst tal i den kommande valrörelsen.
    Fortsätter AKB med samma retorik så behöver de andra partierna till vänster inte ha några val tal för M kommer att utplånas. 
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten