Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
Vi har monarki, president brukar inte existera då.
Och det stämmer väl med Sverige, vi har ingen President som statsöverhuvud.
Bara så du vet.
Det visade sig jag hade stavat rätt, men visst kan man slinka på tangentbordet och skriva fel.
Och försöker alltid skriva rätt eller en förkortning som återspeglar starten.
Sen i enstaka fall, så går det gör en ordlek, men då är ju det uppenbart.
Annars vet vi att du gillar rapportera knappen.
Så varför berättar du detta för?
Jag använder den aldrig i princip, det har väl varit lite hot och andra rätt kraftiga saker som gjort jag tryckt på den någon gång.
Om min analys faller in till 2022, så kommer SD äga riksdagen, fast än om de inte når över till egen majoritet.
Dock verkar det som min analys som jag redan gjorde för 3år sedan, att denna kommer gå in och med råge.
Samma var min analys ytterligare 4år före, den gick också in och med råge.
Och analysens grundpelare har varit att politiker slutade diskutera invandrarpolitik offentligt, och då på annat sätt än ta in så många vi kan på så kort tid som möjligt.
För det jag upptäckte var en irritation bland vanligt folk, vanligt folk var helt okey med invandrare.
Och denna irritation har spridit till en del av mina vänner, som sa att de inte ville befatta sig med SD.
Sen givetvis påverkar det när resten av partierna bara gödslar Sverige med massa invandrare som vi ändå inte kan ta hand om på ett bra sätt.
Jag skäms som Svensk att vi inte kan ta hand om våra invandrare, och när trädkramarna står och vill ha mer invandrare ändå.
Så frågar jag mig om vad de tycker om invandrare, känns som de hatar invandrare faktiskt.
För varför annars plocka in massa vi inte klarar av att ta hand om?
Jag skäms faktiskt över detta, och att vi inte kan ta hand om invandraren bättre.
Jag gillar i princip inget av deras politik, så du predikar för kören
Nu vet jag inte med dig, men märkt att många tycker invandrarfråga är så viktig, att de gör eftergifter på övrig politik.
Jag kan inte förlika med någon politik de har, inte ens invandrarfrågan även om de har rätt i sak att nått behöver göras.
Så är ju SD inget bra alternativ, dock det enda.
Jag upplever att få bryr sig om denna med neka abort, det är ett marginellt problem i Sverige.
Men är man abortmotståndare så har man inte i vård där abort utförs av en sådan personal, och bör vara orsak till uppsägning om det sker dvs arbetsvägran.