Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

Musetti skrev 2017-06-13 17:37:02 följande:

Fick fragan om jag ville ha naturlig forlossning eller epidural (kejsarsnitt finns bara for riktiga akutfall har) och valde epidural. Det som lockar med naturlig forlossning ar dock att da far man ett specialrum med en liten bassang i, som later ganska trevligt. 

Ska ivag till New York nasta vecka och gruvar mig for flygresan, men BM hojde inte pa ogonbrynen alls, skrev dock ut nagra par stodstrumpbyxor pa recept. 

Vad svårt att redan nu välja hur man vill ha förlossningen. För mig är det fortfarande så tidigt att jag nog inte riktigt fattat att barnet ska ut än och jag har inte börjat fundera på hur jag vill ha det. Iof hade valet mellan epidural och inte varit ganska lätt. Tror en av mina allra största rädslor inför första förlossningen var epidural + kejsarsnitt. Nu tror jag att jag är lite lugnare, men det kan som sagt bero på att jag inte landat i att det ska bli en förlossning än

Att flyga långt är ju alltid jobbigt, men eftersom du mår bra tror jag inte att det blir värre än vanligt. Min erfarenhet av att resa som gravid är att de flesta är extra omtänksamma och man erbjuds gå före, sittplats, vatten osv. Det ska nog gå fint!
  • Linnnn

Äter ni lika mycket som vanligt? Senaste månaden tycker jag att jag ätit samma mängd som vanligt och inte direkt varit sugen på något särskilt (jo, jordgubbar och vattenmelon men det älskar jag även som icke-gravid, så det är nog mer årstiden), men nu har det sedan några dagar vänt och jag är så hungrig heelaa tiden. Så nu äter och äter jag (annars blir jag inte alls trevlig. Har bebis någon växtperiod nu eller är det bara jag som växer?

• Linnnn
    FiaW skrev 2017-06-15 11:49:33 följande:

Hur har ni det med träning? Jag har ofta en god intention på förmiddagen om att jag gå ut och gå eller åka till gymmet på kvällen, men när jag kommer hem från jobbet är jag så avgrunds-trött att jag inte orkar nånting.

Jag tog blodtrycket idag och har tydligen väldigt lågt tryck, 97/63, så det kanske är därför jag känner mig extra trött. Vet inte. Eller så blir man så här trött när man är gravid? :)

Fick också ett smärre vredes-utbrott på jobbet igår (någorlunda befogat) som efteråt resulterade i matthet och yrsel, antar att hormonerna fortfarande är lite labila och att blodtrycket fick sig en omgång då. Haha.

Jag hade ju 7 veckor där i början då jag låg ner mest hela tiden, så det kändes som att all kondition försvann och musklerna förtvinade. Nu försöker jag hålla igång med promenader, yoga och lite styrketräning. Jag har ett stillasittande jobb (även om jag står upp och jobbar en del), så då känns det extra viktigt att försöka röra sig lite. Försöker tänka på vardagsmotion och t ex gå i trappor och gå lite längre till bussen, för det är inte helt lätt att få tid för både min och mannens träning med två barn...
  • Linnnn

Det verkar ändå som att flera haft perioder då man varit extra hungrig. Jag har gått upp ca 5 kg från startvikt, men vikten har stått stilla de senaste veckorna. Det är det nog slut med nu

• Linnnn

Det verkar ändå som att flera haft perioder då man varit extra hungrig. Jag har gått upp ca 5 kg från startvikt, men vikten har stått stilla de senaste veckorna. Det är det nog slut med nu

Musetti skrev 2017-06-15 19:12:22 följande:

Allt har satt sig på magen som ser ut som en välpumpad handboll ungefär :)

Min mage är nog mer som en välpumpad badboll
  • Linnnn
    LitenBlomma skrev 2017-06-15 20:51:05 följande:

Jag får höra att jag är stor, många kan inte hålla sig och måste klappa och känna. Som tur är har jag inget emot det. Det syns inget bakifrån, den står rakt ut som en badboll.

Jag har tänkt att jobba till v40. Hur känner ni andra?

Mår jag bra så räknar jag med att jobba fram till 2 veckor innan bf. Jag har tyckt att det varit skönt att ha lite tid att fixa iordning hemma innan bebis kommer (typ tvätta bebiskläder och städa maniskt), men också ta det lite lugnare på slutet. Jag har extremt mycket på jobbet under september och det känns lite jobbigt.
  • Linnnn
    lisohl skrev 2017-06-16 15:35:07 följande:

Jag kommer också jobba till v 40. Med första barnet gick jag hem 2 v före bf så hade först tänkt göra likadant nu. Men så kom jag på att då får ju 2-åringen inte vara på förskolan och plötsligt kändes det som mer avkoppling att vara på jobbet dom två sista veckorna. :)

När jag fick nr 2 fick storasyster vara på dagis "vanliga tider" fram till en månad efter att bebis var född, men jag har förstått att det kan variera mellan kommuner. I sthlm är det ju betydligt generösare villkor t ex.
  • Linnnn
    becka1989 skrev 2017-06-18 20:39:48 följande:

Någon som har fått Ondansetron bluefish mot illamående???? Mitt har kommit tillbaka igen och nu har jag fått dom utskrivet....

Aldrig hört talas om. Funkar de?
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-06-17 08:11:44 följande:

25 augusti går jag hem. Ska bli så skönt. Kommer jobba 2 veckor efter min sem:)

Jag jobbar ju i vården och var rätt att gå hem 2 månader innan, tack o lov för det. Tycker redan det börjar bli jobbigt.

När ni ligger i sängen, vänder ni er om smidigt? Jag tycker att jag verkar höggravid i mina vändningar.. från ena sidan till den andra, haha så bökigt redan nu i v22.

Träning o motion är det dåligt med.. kan bli riktigt andfådd när jag går eller ska upp för trappa .. får knappt luft. Känns ju inte jätte lovande. Men det värker när jag går ibland.. men det kanske bara är att strunta i o fortsätta gå. Eller??

Jag får också som någon sorts håll ibland när jag går fort och då går det inte att göra annat än salta ner/stanna.
  • Linnnn
    Swinka skrev 2017-06-18 22:14:39 följande:

Ville helg.

Fick ont i magen i fredags , lördag ännu mer ont, ganska så påtagligt om än hanterbart och idag åkte bi in akut till gyn för det tilltog och spred sig. Allt tog tack o lov bara 1h totalt och vi gick träffa jättefin personal.

Det verkar som att mitt myom håller på att gå in i nekros. Vilket orsakar smärtan. Berättade även om att jag har konstanta sammandragningar dock ej så smärtsamma och läkaren sjukskrev mig direkt, eg mot min vilja då jag får så dåligt samvete mot jobbet men hon så typ du gör som du vill, men en sjukskrivning för du och jag rekommenderar dig verkligen den. Så jag godtar nog den och hoppas smärtan ger med sig snart. Allting såg tack o lov bra ut med lilla Dag, ( vi testar det namnet just nu ) och jag känner mig lättad men så trött och trött på smärtan.

Hoppas ni andra haft en bra helg!

Åh vad jobbigt! Hoppas att du mår bättre snart! På mitt jobb fick jag konstiga frågor om varför jag vill gå på fl två veckor innan bf idag. Typ har dina andra barn kommit för tidigt? Kan du inte jobba till v 40?
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017