Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

Hej! Jag tänkte att jag också skulle hoppa in här. Har bf runt den 27 okt och plussade för några veckor sedan. Har två barn på 6 och 8 år sedan tidigare, så det här blir en helt oplanerad sladdis. Har redan berättat för barnen att de kanske kommer att bli storasyskon, men att man inte kan vara riktigt säker än eftersom jag tillbringat de två senaste veckorna halvliggandes i soffan (då jag inte varit på toa och spytt) och barnen varit oroliga för att jag ska dö. Har fått både lergigan och lergigan comp och det börjar kännas lite bättre även om jag inte gör många knop. Tyvärr är det välbekant från mina tidigare graviditeter, men jag hoppas verkligen att illamåendet ska ge med sig tidigare den här gången. Orkar liksom inte föreställa mig att det ska vara så här i flera veckor till.

• Linnnn

Jag kommer också att göra kub-testet eftersom jag är 37 år. Har inte blivit erbjuden det med något av mina andra barn, så jag har väldigt dålig koll. Jag antar att vården har färdiga värden då de erbjuder fvp, så jag tror att jag helt enkelt kommer att gå på dem. Det svåraste tror jag skulle bli om jag fick siffror som jag uppfattade som dåliga, men som inte skulle vara "tillräckligt" dåliga för att erbjudas fvp. Hoppas på mer information från bm vid inskrivning...

• Linnnn

Har nu kikat och sett att hos oss erbjuds nipt vid ökad risk och fvp vid hög risk. Håller tummarna för bra siffror. Det verkar väldigt jobbigt att invänta resultat från ytterligare diagnostik.

• Linnnn

Låter inte klokt att behöva vänta 4 veckor på besked. Brukar det ta så lång tid?

• Linnnn

Åh fy! Jag förstår att du är tveksam till att göra det igen!

• Linnnn

När berättar ni?

Om jag kunde välja hade jag bara berättat om graviditeten för närmaste familjen innan kub, men eftersom jag är sjukskriven vet nu både arbetskamrater och de andra barnens lärare och kompisar vad som är på gång... När kommer ni/har ni berättat?

• Linnnn

Gravidsymptom

Vore också kul att höra vilken vecka ni är i och vilka gravidsymptom ni har just nu?

Jag är i v 9 och tydligaste symptomet är ju tyvärr att jag mår illa och kräks. Jag är också väldigt trött, men det är lite svårt att avgöra vad som är graviditet och vad som beror på tabletterna jag äter mot illamåendet. Min mage är också lite uppsvullen, särskilt kvällstid. Har inte haft ont i brösten alls, men när jag vaknade imorse hade de helt plötsligt blivit en storlek större. Min hy ser inte heller något vidare ut, men det beror nog mest på att min diet just nu består av saft, cola och piggelin...

• Linnnn

Jag har fortfarande inte kommit mig för att ringa mvc... Det beror nog både på att jag mår så pass dåligt och inte riktigt orkar med tanken på att behöva ta mig dit och på att den här graviditeten inte var planerad och det tagit ett tag att bli säkra på att vi faktiskt ville behålla. Med första barnet ringde jag nog bara några dagar efter att jag plussat.

• Linnnn
    Ejin skrev 2017-03-21 19:19:16 följande:

Jag har gått in i v 11 nu och peppar peppar , jag mår lite bättre. Är inte alls så trött o illamåendet som verkligen har varit sjukt jobbigt än nu bara på kvällen lite sådär men hoppas de släpper snart där oxå. Magen har ju under flera veckor varit som en svullen ballong men de har lagt sig och ersatts av en lite bula på magen istället.... vi har berättar för typ alla. Magen putar ju redan o jag är ganska smal i normala fall så de går inte dölja. Kub den 4 april ... hoppas till Gud att allt ser bra ut där inne annars blir de jobbigt att förklara för alla...

Det låter skönt att både illamående och trötthet lättat! Då kanske jag kan hoppas på detsamma snart. Mysigt med bula, då börjar det ju kännas som en bebis och inte bara tarmar...
  • Linnnn
    lisohl skrev 2017-03-21 19:38:36 följande:

Vi berättade för min familj helgen som var, det var slutet av v 8. Kommer berätta för fler eftersom nu.

Gick in i v 9 idag och mår illa och är sanslöst trött.

Ja, en fördel med att berätta är ju att man slipper gå runt och försöka låtsas må bra...
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017