Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

Jag har spanat in emmaljunga super viking, brio smile och kronan duo/s. Har inte provkört någon av dem, men utifrån det jag läst är det de vagnar jag är mest sugen på. Tidigare har vi haft både enkel- och syskonvagn från emmaljunga med fyra fasta däck. Det kändes som att det behövdes då det var mycket snö på vintern och vi också gjorde en del skidresor. Nu bor vi längre söderut, så det är inte lika viktigt att vagnen ska vara terränggående även om jag gärna skulle vilja ha en vagn som fixar skogspromenader utan problem.

• Linnnn
    Euphoria85 skrev 2017-04-22 07:56:37 följande:

Vart iväg och kollade i vecka 6 att det bara var en :)

Så vi hoppas att det stämmer! :)

Ja, det verkar mysigt med tvillingar (särskilt för barnen), men betydligt mer att oroa sig för under graviditeten. Och kämpigt i början med matning osv...
  • Linnnn

FiaW: Jag tänker också köra på att det är mysigt med gravidkläder! Efter min första graviditet klämde jag mig ner i mina vanliga brallor efter 6 v och ville absolut inte ha några gravidbyxor. Andra gången fattade jag inte alls varför jag skulle stressa med det när mina gravidjeans var så oändligt mycket skönare och vet att jag hade favoritbyxorna flera månader efter förlossningen Den här gången kommer det nog tyvärr ta mycket längre tid att bli av med magen också, så vi får se om jag någonsin återgår till vanliga byxor...

• Linnnn
    becka1989 skrev 2017-04-21 10:30:54 följande:

V 17 här känns som allt bara är jobbigt just nu, sonen är i någon fas så han är super gnällig hela tiden plus tänder på G :/ sjukt jobbigt. Trotsar gör han med slåss, rivs och bits vet inte hur man ska handskas med det heller han förstår ju inte att han gör fel och nej har han ingen förståelse för. Vi blir arg och han skrattar bara . Han är bara 1år kommer bli tufft när lillebror/lillsyrran kommer

Hur gammal blir brorsan när det är dags för syskon? Jag har två år mellan mina stora, men tyckte att största omställningen var att få första barnet. Med andra gick det mer av bara farten och storasyster blev en idol tidigt så jag behövde inte göra så mycket för att roa tvåan - hon var glad bara hon fick titta på syrran Men självklart blir det mer att göra med två små samtidigt. Och ännu mindre sömn.
  • Linnnn
    becka1989 skrev 2017-04-23 21:03:52 följande:

Han kommer var 17månader ;) så inte så gammal. Jo får hoppas det blir enklare han älskar alla barn men blir lite avis när jag eller pappa håller i hans lilla kusin som är 6månader yngre än honom :P men han vill gärna klappa och kramas och pussas så jag hoppas det kommer gå bra :)

Nej, 17 månader är inte gammalt. Säkert blir han bebisens idol även om han själv kanske inte alltid är glad över syskonet. Inte konstigt om han blir avundsjuk! Förhoppningsvis blir de bästa kompisar om några år och kommer att ha massor av glädje av varandra!

Mitt mammahjärta smälter när mina barn är sådär underbart fina mot varandra.
  • Linnnn

Idag ska jag till jobbet för första gången på sju veckor. Helt plötsligt känner jag mig nervös. Jobbigt att förklara för alla. Och att magen redan är så stor att den inte går att dölja.

Har fortfarande så blandade känslor kring graviditeten också. Känns inte riktigt som att jag landat i det än.

Skönt att må bättre iaf!

• Linnnn

Tack! Kändes bättre än jag trodde även om det inte blev mycket gjort idag. Alla verkade också ha förväntat sig att jag skulle ha varit ett vandrande skett... Även om jag gick ner 6-7 kg i början är jag tillbaka på startvikt (som innan jag blev gravid) nu och dessutom har jag en ganska stor mage så jag ser ju inte direkt svältfödd ut trots dagliga kräkningar i 6 v...

Glömmer hela tiden att brio numera heter britax... Men bra att höra att ni gillade vagnen. Eftersom det blir höst/vinter när liggdelen ska användas vill jag gärna ha en stor som passar länge. Båda mina barn har vägt nästan 4,5 kg vid födsel och nr 2 var dessutom 55 cm lång och dessutom ökade de väldigt snabbt i vikt de första månaderna.

• Linnnn
    becka1989 skrev 2017-04-24 13:57:42 följande:

Vi har en britax smile:) super nöjda med den men nu måste vi köpa syskonvagn istället så mannen tycker vi ska sälja smilen men det tycker inte jag haha man kan ju ha två vagnar. Sen tänkte vi köpa ett babyskydd som passar på den då kan vi ha med chassit när vi ska handla så slipper babyskyddet ta upp hela kundvagnen

Ja, det är ju inte alltid man kör runt med båda barnen och då kan det ju kännas lite onödigt klumpigt med en syskonvagn. Våra barn sov middag ute i vagn på dagis så en period hade vi väldigt många vagnar
  • Linnnn
    FiaW skrev 2017-04-24 14:24:26 följande:

Ser att det är fler än jag som oroar sig för att man känner för lite och för att den lill* inte ska leva längre.

Ni som inte är lika oroliga för detta, hur tänker ni för att hålla er lugna? "Förutsätter" ni att allt ska gå bra, funderar ni inte så mycket över det eller har ni nåt annat knep?

Tar tacksamt emot era bästa tips :)

Det är inte för inte den här perioden kallas spökveckorna... Jag är faktiskt inte särskilt orolig just nu (men det kommer säkert senare ). Tänker väl mest att jag inte kan göra något för att påverka hur det går. Ja, jag dricker förstås ingen alkohol och äter ingen mögelost osv, men utöver det är det ju inte mycket jag kan göra. Men jag har också känt av bebis flera gånger per dag senaste dagarna (det kanske är för att jag mest vilar och har tid att känna efter) så det kanske blir en vilding precis som äldsta tjejen den här gången också...
  • Linnnn

Jättesnygg klänning! Överdelar funkar ju oftast bra att köpa från vanliga avdelningen, byxor brukar vara lite värre...

Jag tycker inte du ska oroa dig över magstorlek eller om du känner bebis glasstoppen. Det är mest normalt att inte ha känt bebisen i v 16. Jag skulle snarast önska att min mage var lite mindre eftersom jag hela tiden får kommentarer om att den är stor...

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017