FiaW skrev 2017-05-23 22:49:52 följande:
Vi var på RUL idag och allt såg fint ut! Det var en mycket livlig liten pojke där inne, han var knappt still en sekund :)
Så himla skönt att de organ och lemmar hon kunde se såg hela och friska ut!
Jag var dock så inställd på att det skulle bli en tjej så jag blev helt förvirrad och lite tom när hon sa att det var en pojke. Den känslan har hängt i hela eftermiddagen och kvällen, känns skumt.
Är det nån mer som känner igen känslan?
Självklart är det absolut viktigast att bäbisen är frisk och hel och med allra största sannolikhet kommer jag att älska den lille pojken till max. Jag blev lite överraskad av känslan bara?
Vad skönt att det såg bra ut!
Min första graviditet gissade jag att jag väntade en pojke, så efter ul var den bestående känslan chock att det var en tjej. Andra graviditeten var jag helt säker på att det var en tjej till och hade bm då sagt att det var en kille vet jag inte hur jag reagerat. Jag tror att det är en ganska vanlig känsla du har. Kanske kommer jag känna likadant nästa vecka fast jag den här gången inte har någon känsla för kön...
Ann Söderlund har ju berättat att hon gråtit efter ul då hon fått reda på att det är ytterligare en kille i magen, men att hon efter ett tag landat i det och känt glädje. Det är ju en fördel med att ta reda på könet vid ul.
Jag tror jag skulle haft en stor längtan efter en tjej om jag inte redan fått två och då hade nog könet den här gången känts viktigt.
Men du kommer att älska din lille kille över allt annat!