Gravid Bf Oktober 2017
Ville bara tvär in å skriva , vi är inskrivna och allt är äntligen på gång . Snart får vi träffa våran son
Ville bara tvär in å skriva , vi är inskrivna och allt är äntligen på gång . Snart får vi träffa våran son
Vilken fin mage!
Känns som en evighet sen jag var gravid trots att bebis bara är 9 dagar... Konstigt.
Jag har aldrig haft några förvärkar eller känningar att förlossningen varit på gång med någon av mina tre barn. Det har varit på riktigt på en gång.
Och de har förresten kommit tidigare för varje gång. Bf + 10, bf och bf -1.
Grattis till lille prinsen Marrebj! Du har verkligen fått kämpa.
Jamen precis. Magen har blivit jättestor!!! Ja, det ÄR bara en där inne. Även om jag bär framåt och har massor av vatten så är jag ändå cirkus-stor! Hahaha... Vad ska man säga? Kom ut nu lilla tjej, mamma spricker snart!!
Äntligen har vår dotter kommit <3 3760g 51 cm hon föddes idag strax innan 18
Äntligen har våran pojke kommit, den 20 oktober 4dagar över tiden föddes han.
Hade värkar från 8 på morgonen åkte in med 1min mellan värkarna kl 14 och var öppen 9cm kanten på livmodersmunnen var svullen så det stängde igen den sista cm. Slutade med att bm fick hålla undan kanten och en överläkare tröck på magen (överläkaren var där då hjärtljuden dippade till 60 när vattnet gick)
Ut kom en frisk pojke med navelsträngen 2varv runt halsen. Han vägde 3962gram och var 54cm lång. 1kg mer än storebror höll på att dö av chock när vi fick veta vikten haha
Hoppas det är er tur idag! Gick över 10 dagar med första barnet, så minns att man tappar tron på att det någonsin ska komma en bebis till sist. Man blir åtminstone lycklig när värkarna börjar istället för orolig
En sträckning??? All smärta för en sträckning??? Gravidkroppen är verkligen helknasig! Skönt att det inte var något allvarligt ändå.
Jag var in på UL idag. Gott om fostervatten, stor och frisk moderkaka och en livlig bebis storlek större... BM tippar på strax över 4 kg. Konstigt när min förra bara vägde in strax över 3! Jag skyller på min sambos jättesläkt. Så nu blev jag nervös för förlossningen, föreställer mig hur jag spricker från Ystad till Haparanda för att jag bär på en jättebebis... Hursomhelst så är igångsättning bokad till den 8:e. Hoppas vid Gud att hon kommer av sig själv innan dess... Och så fortsätter den sega väntan.
Grattis till er båda! Vad skönt att du får snusa på bebis nu Spångamorsan efter en så lång graviditet! Min stora, lilla var också 54 cm, men vägde "bara" 4410 g.
Vår tjej kom ut på BF +13 med hjälp av klipp och klocka då hon under flera timmar låg över 160 i puls och slutligen steg till 220.. en liten skrämseltjej! Men hon mår bra, vägde 3366gram och var 49cm lång. Det blev en liten Clara :)
Tack!! Jaa väntan vart lite lång.. :)
De sista två timmarna vart väldigt jobbiga psykiskt sett för både mig och sambon, men även fysiskt då jag inte fick någon mer smärtlindring då jag inte orkade med att krysta ordentligt. Tacksam för skiftbytet där på morgonen så det började hända något :) men rent överlag är jag bara nöjd - hon kom ut hel och frisk :)