Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

Och du står ju på raden före mig Euphoria85 Känns ännu mer som att det faktiskt kan ske när som helst. (Fast helt ärligt så tror jag att jag har ett tag kvar. Har liksom inte känslan i kroppen än.)

• Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-10-10 11:03:24 följande:

Har för mig att att jag hade tjocka bindor, men det kanske räcker med libress. Ska åka in och köpa bindor sen har jag köpt färdigt och kan börja packa väskan.

Jag köpte tjocka nattbindor och inte de vanliga tunna. Jag har börjat packa, men allt går ju inte att stoppa i nu. Hade också köpt en godispåse, men den har jag käkat upp, så tror att jag får skicka mannen till en kiosk efter fl Kan typ inte minnas någon gång då det varit så gott med godis... Första gången började mannen bre mackor till sig själv att ta med efter att han ringt till ambulansen Den här gången säger han att han inte kommer att ta med något, så bara därför kommer det väl att ta längre tid...
  • Linnnn

Jättegrattis Euphoria85! Vad härligt att hon är här och skönt att ni hann in till förlossningen!

• Linnnn
    Försökermedivf skrev 2017-10-10 18:18:30 följande:

Har gått över 8 dagar idag (BF förra måndagen, 2 oktober). Vårt första barn och jag har hela tiden varit inställd på att gå över max men nu får han faktiskt hemskt gärna komma! Tyvärr så verkar han ha gjort sig hemmastadd där inne, har noll känningar.

Gick 10 dagar över tiden första gången och det var de längsta dagarna i mitt liv. Hade inte heller minsta känning förrän det satte igång. Inte blev det bättre av alla som ringde och frågade om något hänt... Det hade jag nog meddelat isf...
  • Linnnn
    Euphoria85 skrev 2017-10-10 22:01:11 följande:

Började klocka värkar vid 3-4 in att, då gav jag upp allt vad sova heter

Ringde fl vid 6 snåret och de så att vi var välkomna när värkarna var på ca 3 minuters mellanrum och höll i sig 1 min....

Fick i de stora barnen frukost och förberedde dem på att bli lite tidiga till skolan.

Jag tyckte det var hellugnt.

Fick ju ta igen mig mellan värkarna!

06:40 gick vattnet.

Då byta jag om och så körde vi.

07 lämna vi stor barnen på fritids även fast de ej har kvar sina platser.

Så snällt att de kunde lämnas!

Tror vi var uppe på fl 07:30...

De bad oss vänta i ett fikarum.

Fast fick snabbt in oss på sal där jag precis hann få på mig skjorta och andas lite lustgas.

Öppen 8 cm vid kontroll och direkt efter känning av BM kom krystvärkarna.

8:10 starta krystningen och 8:16 var hon ute!

8:25 lyfte vi på filten och kollade vad vi fått för nått

Kroppen är fantastisk! Tänk vad den kan!

Vi åkte hem efter 7 timmar men ska tillbaks till läkarkontroll imorgon.

3555gram och 48cm kärlek!

Men åh så söt!

Tolkar jag dig rätt i att du tycker att du fick en fin förlossning? Det verkar som att det var en mycket bättre upplevelse än första gången? Det låter också som att du mår bra nu efteråt?

Tur att ni kunde lämna de andra barnen och att ni fick rum och undersökning så snabbt också
  • Linnnn
    Euphoria85 skrev 2017-10-10 23:00:46 följande:

Jag är mycket nöjd med hur det gick Idag!

Det jobbiga var att det gick så snabbt bara, hann liksom inte med.

Jag mår bra!

Fick en pytte spricka men det var allt!

Vad skönt att du är nöjd! Jag kan se en del likheter med min andra förlossning. Jag kände mig ganska chockad över att det gick så fort. Dels att jag tänkte att det var längre kvar när smärtan var hanterbar, dels att krystfasen var så kort (egentligen över innan jag förstått att den börjat). För min del är det absolut inte självklart att en förlossning som andra uppfattar som snabb och smidig är bättre än en mer långdragen. Det handlar ju mer om vad man själv har för känsla under tiden.

Så härligt att läsa att du mår bra nu efteråt. Det är skönt att få en bra start.
  • Linnnn
    Glad81 skrev 2017-10-11 16:53:28 följande:

Är beräknad till imorgon. Har inte gått såhär länge med någon av mina andra tre. Men jag blev ju flyttad från den 16e oktober om man räknar efter sista mensen till den 12e på kuben. Så vet inte om det spelar lite roll kanske. Jag går med väldigt mycket sammandragningar fortfarande. Och värre blir dom. Igår klocka jag och även fast jag sitter still så kom de med 5 minuters mellanrum. Men de är inte mer än bara sammandragningar tyvärr.

Hoppas det kan sätta igång snart....... :)

Vilken fin mage! Jag blev flyttad från 27e till 20e på ul, så jag har också mina funderingar på vilket datum jag egentligen borde ställa in mig på. Med barn nr 1 blev jag flyttad 10 dagar framåt på ul, vilket slutade med att hon kom på datum enl sista mens. Med nr 2 fick jag samma datum enl mens och ul och då kom hon....

Även om du blev flytrad fyra dagar borde det ju vara din tur snart!
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-10-12 04:48:22 följande:

Godmorgon flickor!

Yes V.39 (38+0) 13 dagar kvar, finns ju faktiskt ett slut på detta snart.

På riktigt är jag så le på att vara gravid, trött på magen som ska göra ont när man vänder sig i sängen och även ont mellan bena.. blääää

Kan inte minnas att jag känt såhär tidigare gradviteter, eller att jag varit såhär gnällig. Kanske beror på att jag mått helt annorlunda ända från start med värk o illamående..

ska nog försöka ge mig ut på promenader, även att det gör ont. Och idag ska/måste jag packa BB- väskan, laga bebisens elefant samt klippa bort trådar från den.

Japp det var mitt gnäll inlägg!!

Hoppas ni får en fin dag alla

God morgon! Jag tänker tillbaka till v 25 ungefär då jag kände mig som vanligt, fick uppmärksamhet för min fina kula och kände bebisen sparka lagom mycket. Nu gör det alltid ont någonstans, uppmärksamheten är mest att folk stirrar på min enorma mage och trycker inte bebis upp mot revbenen så är det ner mellan benen... Det här är väl helt enkelt inte den bästa delen av graviditeten... Men som du skriver - snart är det över. Och då kommer jag kanske sörja över att det var sista gången istället...
  • Linnnn

Sista bm-besöket innan bf idag. Allt såg ut som vanligt. Har ett besök bokat bf+6 och då gör man tydligen vaginal us+hinnsvepning som standard, men däremot inget ul om alla värden är bra.

Jag var på gymmet i fm och har varit trött hela dagen efter det. Vet inte om det blir några fler besök nu på ett tag... Dessutom ska jag överleva barnkalas med barn nr 2 nu i helgen 6 dagar innan bf... Kändes ändå bättre att få det avklarat innan bebis kommer även om jag inte ser fram emot det.

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017