Gravid Bf Oktober 2017
Och du står ju på raden före mig Euphoria85 Känns ännu mer som att det faktiskt kan ske när som helst. (Fast helt ärligt så tror jag att jag har ett tag kvar. Har liksom inte känslan i kroppen än.)
Och du står ju på raden före mig Euphoria85 Känns ännu mer som att det faktiskt kan ske när som helst. (Fast helt ärligt så tror jag att jag har ett tag kvar. Har liksom inte känslan i kroppen än.)
Har för mig att att jag hade tjocka bindor, men det kanske räcker med libress. Ska åka in och köpa bindor sen har jag köpt färdigt och kan börja packa väskan.
Jättegrattis Euphoria85! Vad härligt att hon är här och skönt att ni hann in till förlossningen!
Har gått över 8 dagar idag (BF förra måndagen, 2 oktober). Vårt första barn och jag har hela tiden varit inställd på att gå över max men nu får han faktiskt hemskt gärna komma! Tyvärr så verkar han ha gjort sig hemmastadd där inne, har noll känningar.
Började klocka värkar vid 3-4 in att, då gav jag upp allt vad sova heter
Ringde fl vid 6 snåret och de så att vi var välkomna när värkarna var på ca 3 minuters mellanrum och höll i sig 1 min....
Fick i de stora barnen frukost och förberedde dem på att bli lite tidiga till skolan.
Jag tyckte det var hellugnt.
Fick ju ta igen mig mellan värkarna!
06:40 gick vattnet.
Då byta jag om och så körde vi.
07 lämna vi stor barnen på fritids även fast de ej har kvar sina platser.
Så snällt att de kunde lämnas!
Tror vi var uppe på fl 07:30...
De bad oss vänta i ett fikarum.
Fast fick snabbt in oss på sal där jag precis hann få på mig skjorta och andas lite lustgas.
Öppen 8 cm vid kontroll och direkt efter känning av BM kom krystvärkarna.
8:10 starta krystningen och 8:16 var hon ute!
8:25 lyfte vi på filten och kollade vad vi fått för nått
Kroppen är fantastisk! Tänk vad den kan!
Vi åkte hem efter 7 timmar men ska tillbaks till läkarkontroll imorgon.
3555gram och 48cm kärlek!
Jag är mycket nöjd med hur det gick Idag!
Det jobbiga var att det gick så snabbt bara, hann liksom inte med.
Jag mår bra!
Fick en pytte spricka men det var allt!
Är beräknad till imorgon. Har inte gått såhär länge med någon av mina andra tre. Men jag blev ju flyttad från den 16e oktober om man räknar efter sista mensen till den 12e på kuben. Så vet inte om det spelar lite roll kanske. Jag går med väldigt mycket sammandragningar fortfarande. Och värre blir dom. Igår klocka jag och även fast jag sitter still så kom de med 5 minuters mellanrum. Men de är inte mer än bara sammandragningar tyvärr.
Hoppas det kan sätta igång snart....... :)
Godmorgon flickor!
Yes V.39 (38+0) 13 dagar kvar, finns ju faktiskt ett slut på detta snart.
På riktigt är jag så le på att vara gravid, trött på magen som ska göra ont när man vänder sig i sängen och även ont mellan bena.. blääää
Kan inte minnas att jag känt såhär tidigare gradviteter, eller att jag varit såhär gnällig. Kanske beror på att jag mått helt annorlunda ända från start med värk o illamående..
ska nog försöka ge mig ut på promenader, även att det gör ont. Och idag ska/måste jag packa BB- väskan, laga bebisens elefant samt klippa bort trådar från den.
Japp det var mitt gnäll inlägg!!
Hoppas ni får en fin dag alla
Och superfin mage Bfoktober2017
Sista bm-besöket innan bf idag. Allt såg ut som vanligt. Har ett besök bokat bf+6 och då gör man tydligen vaginal us+hinnsvepning som standard, men däremot inget ul om alla värden är bra.
Jag var på gymmet i fm och har varit trött hela dagen efter det. Vet inte om det blir några fler besök nu på ett tag... Dessutom ska jag överleva barnkalas med barn nr 2 nu i helgen 6 dagar innan bf... Kändes ändå bättre att få det avklarat innan bebis kommer även om jag inte ser fram emot det.