Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

Igår möblerade jag om sovrummet. Släpade både sängen och garderoberna till nya ställen. Inte optimalt göra som gravid kanske men fördelen vara att jag hade lite mer vikt att lägga bakom så det var lättare att flytta sängen som jag annars knappt brukar kunna rubba. Vaknade nu vid 5 utan att ha varit uppe och kissat en enda gång. Bästa natten på länge! Det känns som att jag ligger lite efter er andra, både för att jag har bf ganska sent i oktober, men också för att jag inte varit hemma och hunnit fixa tidigare. Min att-göra-lista är lång... Fast jag unnade mig en promenad i solen och att titta på en film igår också, mitt i allt städande

• Linnnn
    Musetti skrev 2017-10-03 22:55:09 följande:

Jag har fått lavemang utskrivet att ta innan vi åker in. Om jag hinner vill säga, hehe. Samtidigt, om förlossningen tar 28 timmar som det gjorde för min svägerska så hinner det ju fyllas på...

Under tidigare krystfaser har jag aldrig känt att krystandet haft ngt med nr 2 att göra. Jag har tyckt att det varit helt andra muskler och en annan känsla. Däremot har jag efter fl haft svårt att inte krysta när jag ska på toa... Så jag är inte orolig för vad som ska hända under fl utan tänker nog isf mer på hur jobbigt det kan kännas att gå på toa efteråt.
  • Linnnn

Vi har inte katt, men min syrra har. Det kändes nästan som att den blev svartsjuk när bebisen kom. Den la sig ofta i barnvagnen (och har faktiskt bitit sönder den), men inte när bebisen låg i.

• Linnnn

Jag tror förresten inte du behöver oroa dig för katthår. Studier visar ju att barn som växer upp med djur har mindre allergier.

• Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-10-04 14:14:30 följande:

Va hos bm idag, allt såg bra ut även denna gång. Huvudet är ff ruckbart.

Frågade om blöjor o bindor. Hon tyckte man skulle ta med sig det. Även om man får ett lite startkitt på 5 bindor o 2 par nätbyxor. Även några blöjor tror jag man fick och så får man ju den där libero väskan och där finns blöjor i.

Det låter som här ungefär. Har börjat packa fl-väskan och lagt i några blöjor, men inga bindor. Får ni liberoväska på fl? Idag har jag köpt nappar och ett paket med större blöjor än de man får i gratisboxarna. Räknar ju med att det ska bli en stor bebis
  • Linnnn

Vad jobbigt att det är så fullt överallt i sthlm. Man vill ju gärna få besked i förväg hur det ska bli också. Jag hade gärna sett att jag haft möjlighet att välja mer hur jag vill föda, men det är ju sällan det är fullt här.

• Linnnn

Vilka fina magar!

Skönt att ni fått ett datum att rikta in er på Swinka.

Lämna stan, det går väl knappt att planera något pga de dagliga kontrollerna Musetti?! Skönt att det ser bra ut med liten, men då kunde man ju för din skull önska att de kunde hitta ett annat system för uppföljning. Jag har faktiskt ett bm-besök inbokat bf+6. Får väl hoppas att jag inte behöver det, men man vet aldrig...

• Linnnn
    Euphoria85 skrev 2017-10-05 07:46:50 följande:

38+1 idag.

Gått upp 1,5 kg på 2 dagar utan att egentligen äta mer än jag brukar.

Ska iväg till tandläkaren idag och laga ett begynnande hål.

Det är roligt nästan jämnt.

Kommer iaf ut ur huset ett tag

Och skulle vattnet gå i tandläkarstolenär det iaf närmare till sjukhuset

Ha en bra dag allihop!!

Härliga tider! Hoppas det gått bra hos tandläkaren.

Imorgon jobbar jag min sista dag. Känns fortfarande konstigt, men jag är rejält trött nu eftersom jag sover så dåligt på nätterna, så jag ska försöka att ta det lite lugnare nu.
  • Linnnn
    Marrebj skrev 2017-10-05 18:46:55 följande:

Hoppas också .. men tyvärr håller de fortfarande på ... lättar å ökar lite .. kommer och går ... legat i soffan hela dagen suck . Ibland kniv hugg som kommer å går ... googlade runt å vissa har haft så här i 3 dygn ... jag klarar inte av fler dygn nu ...

Du kan också höra av dig till din bm eller förlossningen och berätta om läget. Är förlossningen på gång kan man väl få en sovdos och är den det inte tror jag att det går att få en igångsättning (eller kanske åtminstone ett datum) om man mår alldeles för dåligt. Känn efter vad du orkar med.
  • Linnnn
    Musetti skrev 2017-10-05 16:58:55 följande:

Nej precis, jag kan inte planera nagonting! Ok, jag ska inte klaga, bebis mar bra och jag bor trots allt i Paris, men jag langtar efter skog och frisk luft. Sambon, som marker attt jag borjar tappa gnistan, har foreslagit att vi kan aka till hans foraldrar over helgen, de bor ca 1h med tag harifran. Men jag vagar inte det ifall hon satter igang pa natten. 

Inte for att jag ar sa sugen pa kejsarsnitt men jag blir avis pa att du fatt ett datum Swinka! 

Klart att du får klaga! Vad ska man annars förgylla dagarna med så här i slutet av graviditeten...
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017