Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

Ja, ska fundera på den där resan... Har det gått typ 2 veckor efter förlossningen känns det ok att han åker iväg, men inte om det bara gått några dagar. Skönt att läsa att ni skulle tänka likadant och att det inte bara är jag.

• Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-09-15 18:10:22 följande:

Hade ju varit schysst och frågat dig innan.. ni är ju ändå 2 som ska bli föräldrar.. men va skoj för han :)

Men menar du att du har dansat i klackar??? Du och jag ska väl nästan ha samtidigt, 25 okt.

Jag hade inte ens kunnat dansa i vanliga skor..hihi, har ju gått i gympadojor hela sommaren för att jag fått så ont i fötterna!! Wow säger jag bara..

åh vad jag saknar emoji här

Ja, det gjorde jag faktiskt Sist jag var gravid var jag på 30-årsfest typ en månad innan bf och då dansade jag inte för att det liksom kändes fel med den stora magen. Nu kände jag mest att jag struntade i vad folk skulle tycka och dansade bara för att det var kul.
  • Linnnn

Vilka fina magar! Inte klokt att det är vår tur nu Kan inte riktigt fatta det, medan min äldsta dotter bara skrattar åt mig och säger att det är självklart att det ligger en bebis därinne nu när magen är så stor. Längtar efter att sluta jobba och hinna fixa hemma precis som jag läser att de flesta av er gör. Listan över saker jag vill hinna med blir bara längre. Hoppas bebis har vett att stanna kvar i magen en månad till så att jag hinner

• Linnnn

Inget av mina barn har fixerat sig innan förlossningen. Just nu är bebis fortfarande rörlig och det varierar ganska mycket på vilken sida det sparkar, men jag är nöjd bara liten har huvudet nedåt. Fast det vore förstås skönt om jag fick lite mer plats uppe vid revbenen

Vad skönt att du jobbat färdigt Swinka! Jag har åtminstone den här och nästa vecka kvar, men ser slutet!

Lustigt att man kan vara rädd för så olika saker. Inför min första förlossning var nog min största skräck kejsarsnitt och ryggbedövning. Men förstår också att det inte är så lätt att ställa om nu när du förberett dig för snitt. Jag kan inte ens fatta att jag överhuvudtaget ska föda barn, så vi får se hur det känns när det går upp för mig Föda utan rädsla tycker jag är bästa boktipset även om jag inte kommit mig för att läsa den här gången.

• Linnnn

Verkar svettigt med alla dessa bm-besök Musetti. Tur att du är ledig, så att du har en chans att hinna med dem Jag går till bm var tredje vecka och nu har jag faktiskt haft samma bm tre gånger i rad, skönt.

• Linnnn

Grattis! Vad härligt! Första bebisen i "vårt gäng". Skönt att det gick bra!

• Linnnn

Inatt när jag låg och vred mig började jag trots allt noja lite över bebis storlek. Får man aldrig göra tul om magen är stor, eller skulle det vara om den plötsligt växte mycket eller t ex vid diabetes? Hur tänker du Trolltrio som också har ett stort sf-mått? Mitt andra barn föddes på bf och vägde då 4,4 kg. Jag är inte så sugen på att gå över tiden och riskera att föda en bebis på närmare 5 kg...

• Linnnn
    erijon skrev 2017-09-19 07:16:04 följande:

Stort grattis!! <3

Om du orkar, när ni fått landa, ser jag fram emot en förlossningsberättelse!

Ja, spännande att höra om ni hann till sjukhuset. Och längd och vikt kanske
  • Linnnn
    Marrebj skrev 2017-09-20 10:26:15 följande:

Dom gjorde ett TUL på mig för magen tvärväxte jätte mkt . Har också lite högre SF mått , 36.5 låg jag förra veckan . samt diabetesprov.

Inatt åkte vi in till förlossningen då jag hade så otroligt ont att jag trodde jag skulle dö kändes de som . Visade sig vara kraftig urinvägsinfektion som kan ge smärtor på samma ställen som förlossnings smärtor enligt dom . Allt såg bra ut å han är inte påväg ut. Men skönt få lite starkare värktabletter och få sova samt medicinera mot urinvägsinfektion . :)

Inte haft uv nån gång, men har aldrig gjort ont kissa så därför jag blev så chockad .

Vad bra att ni åkte in så att du fick hjälp! Tack och lov för medicin

Vilken vecka är du i? Minns jag rätt hade jag ett sf-mått på 35 cm i v 34+2 och nytt bm-besök nästa vecka. Tror ändå att jag ska fråga då och inte bara skratta åt min stora mage.
  • Linnnn
    Marrebj skrev 2017-09-20 14:33:00 följande:

Jag är i vecka 35+5. Ja kolla för jag ligger över även om den börja räta till sig . bättre kolla för mkt än för lite . Kan ju finnas för mkt fostervatten där av anledningen man ligger högre eller diabetes eller stort barn . Jag hade dock inge av de . Bara han som ligger på sånt sätt att min kurva blir hög

Då är vi ju beräknade med en dags mellanrum bara, 35+4 idag Skönt att läsa att både du och Trolltrio har stora sf-mått utan att bebis är särskilt stor.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017