FiaW skrev 2017-05-07 12:42:42 följande:
Två frågor.
Är det fler som har mindre mage nu än för ca tre veckor sen? Jag fotade magen då, när jag var i vecka 14+0, och igår fotade jag igen (16+5) och då var den mindre. Kan det va sån skillnad i hur uppblåst man är och att bäbis ändå växer som den ska?
Sen funderar jag också på hur mkt kläder i stl 50/56 (nyfödd) man behöver? Ni som fått barn innan, ungefär hur många bodys, tajts och pyjamasar behövs för att hålla bäbis ren och nöjd? :)
Önskar att jag också var mindre uppsvälld, men min mage är fortfarande som en ballong. Jag tycker det låter helt rimligt att den ser mindre ut. Om du ligger på rygg kan du känna var livmodern slutar (oftast lättast på morgonen) och den brukar ligga i navelhöjd v 20.
Barn ett kunde ha storlek 50 i ungefär en vecka, barn två kunde ej ha storlek 50 alls och storlek 56 var för litet efter en vecka... Men så finns det de som får små barn/tidigt födda och då är ju stl 50 för stort... Vi hade fått så mycket kläder i små storlekar att det var hopplöst att hinna använda allt. Även med tre klädbyten per dag... Favoriter på precis nyfödda (särskilt första barnet) var bodysar med knappar som vi slapp trä över huvudet.