Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

Swinka skrev 2017-04-28 09:40:09 följande:

Kul att få delta i denna tråd!

Har preliminärt bf 20 oktober men ska på rul 23 maj och får.väl veta mer exakt då.

Gjort kub som gick bra och ett privat UL i v.10.

Har precis fått ett nytt jobb, mitt kontrakt på nuvarande går ut i maj. Känner mig så kluven hurvida jag ska dölja det så länge som möjligt eller vad jag ska göra. Trott jag kunnat komma undan till augusti iaf men nu börjar jag få mage ju!

Väntar beslut från fk dessutom gällande illamåendet då jag vart deltidssjukskriven sen slutet på mars. Stod ut ut en månad med att spy och svartnar för ögonen på jobbet i tron om att denna gång är sista gången men insåg att deta inte höll. Förra veckan började det släppa och nu känner jag mig nästan okej igen!

Jag fick också 20/10 som bf vid kub! Jag tror att datumet man får då är minst lika exakt som det vid rul, men jag kan ha fel.

Jag röstar också för att du ska berätta. Hade en tidigare kollega som inte berättade förrän runt v 25, men jag kände att det mest ledde till spekulationer då det var flera som undrat men inte riktigt vågat fråga. Och kortare tid för att lösa vikariefrågan. En bra chef säger grattis och är glad för din skull trots att det ställer till besvär.
  • Linnnn

För att fortsätta diskussionen om stora magar så kör jag definitivt tajta tröjor som visar magen. Dels sitter ju typ alla tröjor jag äger tajt över magen just nu oavsett hur de satt innan, dels tänker jag att jag får passa på att ha tajt nu på min snygga gravidmage (den är precis lagom stor för att vara fint gravid och ingen kan ta miste på att jag är gravid även om den blev så här stor mycket tidigare än väntat) eftersom det kommer att ta en evighet efter förlossningen innan jag kommer vilja sätta på mig någon tajt tröja igen.

• Linnnn
    glasstoppen skrev 2017-04-29 10:14:21 följande:

Usch jag är så nojig o mår dåligt.. var på extrakoll för mina cellförändringar i onsdags. I torsdags kom det som brunaktig blödning, igår var det lugnt o imorse fick jag en rosarödaktigflytning. Skulle lätt kunna börja grina i vilken sekund som helst, vad tror ni, hör det ihop med cytologprovet eller är det nått annat? Är i v 16

Vad jobbigt! Inte konstigt att du blir orolig! Vad gäller blödningarna tror jag däremot inte du behöver vara orolig. Det låter inte ett dugg konstigt att det kommer lite blod. Precis som du redan fått svar om är slemhinnorna extra känsliga.
  • Linnnn
    Swinka skrev 2017-04-29 13:11:22 följande:

Vad kul! 20/10 ????

Vet inte alls hur dessa chefer är men lär känna av läget dock kommer jag behöva berätta efter rul tror jag pga det är lite fysiskt .

En fråga till alla. Får inget vettigt svar på Google men jag e i v 16. Sen igår har jag haft ont i nedre delen av magen mot höger det är lite molande konstant sådär.

Enda jag läst är att det bör vara kort och inte ihållande.

Det gör inte jätteont men jag känner av det. Någon som känner igen sig?

Ja, förstår att det kan vara skönt att vänta till efter rul.

Jag känner inte direkt igen mig i det du beskriver, men upplever att det helt plötsligt kan börja göra ont någonstans och sen försvinner det... Pga växande mage kanske... Har inga bra tips, men jag skulle nog tänka att det inte vore någon fara om jag inte började blöda eller om det började göra väldigt ont.
  • Linnnn

Här är en till med svullen mage! Tycker också att magen börjar strax under brösten, men ligger jag ner på morgonen så känner jag ju att livmodern slutar ungefär i höjd med naveln. Jag är i v 16. Så allt är definitivt inte bebis

• Linnnn
    Swinka skrev 2017-05-01 09:23:21 följande:

Har en läkartid imorgon hos mvc så hoppas på svar där.

Igår svimmade jag i en butik! Helt sjukt. Trodde mitt mående var på väg åt rätt håll men den här helgen har varit riktigt tuff!

Hoppas ni alla mår bättre :)

Vad tråkigt. Hoppas att du blir bättre snart!

Jag känner äntligen att jag börjar må bättre efter många veckor med elände. Började gråta i helgen över hur synd det egentligen har varit om mig som varit sängliggande i flera veckor, spytt en massa och inte orkat ta hand om mina barn. Inte konstigt att allt känts så jobbigt. I näst senaste avsnittet av förlossningspodden berättar Emma som har podden bl a om hypermesis. Ett tips är att lyssna på det. Åtminstone jag tyckte det var skönt att höra någon annan berätta.
  • Linnnn

Nu när jag äntligen mår bättre tänkte jag försöka börja träna lite försiktigt. Tyvärr finns inte gravidyoga där jag bor, så undrar om någon av er har tips på yoga man kan göra hemma?

• Linnnn

Tack för tipsen! Ska kolla in båda Någon som har fler tips på graviditetsappar som är bra?

• Linnnn

Idag har jag känt rejäla sparkar och inte bara små buffar för första gången! Först chock, sen lycka!

• Linnnn
    Swinka skrev 2017-05-04 19:38:43 följande:

Skönt att fler känner igen sig, även om det är lite eländigt till och från men det betyder väl att allt är bra, det att man känner av graviditeten alls.

Läkarna sa att allt var normalt, alla.symtom jag kom med. Ingen undersökning eller nåt men allt är normalt. Så...ja...

SÅ spännande med sparkar!! Har inte känt något alls. Vilken vecka ör du i? Längtar också efter att känna något.

Välkommen till graviditeten :--) Vilka symptom man än har får man i princip alltid till svar att det är normalt...

Ja, jättekul med sparkar. Är i v 16 så hoppas att det inte betyder att det är en vilding där inne. Räcker med en i familjen
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017