Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

becka1989 skrev 2017-03-27 09:14:20 följande:

V 13 här (12+3) äntligen över den värsta perioden , har hittills mått dåligt och spytt varje dag fram till i lördags sen har det avtagit (peppar peppar) vet exakt hur jobbigt det är att gå och må dåligt och spy gjorde det i 30v med första barnet :/ vill inte göra om det. Så hoppas hoppas hoppas det slutat nu skulle göra allt för det.

Är svårt att vara en människa när man mår dåligt oxå speciellt när man ska försöka ta hand om sonen som är 11månader bara haha

Längtar så mycket till mitt rul i maj

Hoppas verkligen att du ska få må bra nu! Min andra graviditet gick illamåendet över snabbare än den första, så hoppas att det är samma för dig! Förstår verkligen att det är tufft att orka med att ta hand om en bebis samtidigt! Mina andra barn är som tur var stora och förstår att de får klara tandborstning osv själva när jag inte orkar. Är det förresten någon som har tips på hur man klarar att borsta sina egna tänder utan att spy är jag tacksam för tips!
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-03-27 10:27:59 följande:

Min dotter fyllde 7 i feb och sonen fyller 6 i nov. Jag är glad att jag mått så här nu med sista, annars hade jag nog inte skaffat fler hihi. Det är väl som du säger, man minns väl bara det dåliga. Vi får håller tummarna att det vänder för oss. Jag är glad att det känns bättre nu,för nästa vecka åker vi till Barcelona. Hade aldrig gått för 2 v sen.

Jag mådde ju ännu sämre min första graviditet med hot om inläggning på sjukhus flera gånger, så att jag skaffade nummer två så tätt inpå är en gåta Den här tredje var ju liksom inte planerad... Härligt med Barcelona! Hoppas att du kan njuta av resan!
  • Linnnn
    Jolly23 skrev 2017-03-28 06:31:00 följande:

Dags för kub idag. Är väldigt orolig då vi fick 1:2 vid vårt första barn. (Visade sig vara friskt) men har alltså väldigt dålig erfarenhet från detta.

Håller tummarna för bra värden idag!!
  • Linnnn
    Jolly23 skrev 2017-03-28 11:38:00 följande:

Tack!! Det gick bra. Lågrisk med 1:20000 och 1:16000 . Såå oroligt skönt efter så mycket oro :)

Vad skönt! Och bra att ni slapp en till vända med massa onödig oro.
  • Linnnn
    Hallonfrossa skrev 2017-03-28 17:09:26 följande:

Någon mer än jag som har börjat må dåligt nu senare i graviditeten? Är i vecka 14 och NU har mina symtom och mitt dåliga mående kommit, inte illamående men en del olust kring viss mat, men fogarna krånglar, har massor av huvudvärk och yrsel, sjukt trött, deppig nästan varje dag, ont i magen och brösten tar kol på mig, har inte känt av graviditeten alls innan.....brukar ju vara nu man mår bättre

Vad jobbigt! Jag har ingen erfarenhet av att bli sämre vid vecka 14, men helt säkert finns det andra som har. Vad man än har för krämpa känns det som att man får till svar från bm att det är normalt Är hb ok?
  • Linnnn

Idag har jag varit på läkarbesök för förlängd sjukskrivning eftersom jag inte blivit bättre. Ytterligare 3 v blev det även om jag verkligen hoppas på att må bra innan dess. Hon gjorde också vul för att titta så inget var fel och utesluta tvillingar. Enligt sista mens är jag i v 9+6 idag, men hon mätte 11+0, så förhoppningsvis vänder illamåendet snart. Lite overkligt att se liten därinne och jag blev lite tårögd. Blir ju mer på riktigt när jag faktiskt sett att det finns någon där och skönt att det såg normalt ut

• Linnnn

Idag har jag varit på läkarbesök för förlängd sjukskrivning eftersom jag inte blivit bättre. Ytterligare 3 v blev det även om jag verkligen hoppas på att må bra innan dess. Hon gjorde också vul för att titta så inget var fel och utesluta tvillingar. Enligt sista mens är jag i v 9+6 idag, men hon mätte 11+0, så förhoppningsvis vänder illamåendet snart. Lite overkligt att se liten därinne och jag blev lite tårögd. Blir ju mer på riktigt när jag faktiskt sett att det finns någon där och skönt att det såg normalt ut

FiaW skrev 2017-03-31 01:49:02 följande:

Måste fråga. Är det någon mer som känner sig sjuk? Alltså som att man har ett virus eller influensa med värk i kroppen och slemmig hals (konstig smak i munnen).

Det känns som att jag har feber men har det inte. Fryser emellanåt och känner mig riktigt kass.

Jag är i vecka 12 (11+4).

Har haft det så här i två veckor nu och har varit på Vc och tagit halsodling som inte visade något.

Antar att det kanske kan va svårare att bli av med infektioner när man är gravid pga sänkt immunförsvar, så det är kanske ett litet virus som inte vill ge sig..

Men tänkte att det kanske också kan vara ett graviditetssymptom..?

Konstig (läs äcklig) smak i munnen har jag konstant, men det kan ju ha med kräkningarna och bristen på tandborstning att göra också... Dock tycker jag att det smakar lika äckligt även efter tandborstning.
  • Linnnn
    sandranoren skrev 2017-03-30 18:07:15 följande:

Hej tjejer!

Hoppar in här! :) har bf 3/10 enligt mens (v13+1). Var på ultraljud idag och fick väl behålla datumet, även om han fick fram att jag antingen var i 12+5 eller 13+1.

Har haft små blödningar till och från sedan två och en halv vecka tillbaka, så det var skönt att se en levande liten krabat idag. :)

Välkomna hit! Kul med fler som vill hänga här! Jag är lite avundsjuk på er som redan passerat 12 hela veckor
  • Linnnn
    Lany skrev 2017-03-31 14:22:55 följande:

Hej allihop!

Jag hoppas också in här!

Väntar mitt första barn med hjälp av IVF 7:e oktober så jag är vecka 13 nu.

Har mått otroligt illa och kräkts ganska mycket sen vecka 5 och har inte direkt blivit bättre. Har en väldigt äcklig smak i munnen också vilket ju inte gör saken bättre:) Fick Lergigan comp utskrivet men fick svårt att sova när jag hade tagit dem så då skrev de ut vanlig Lergigan istället. Blev lite,lite bättre av dem men det gjorde inte så stor skillnad. Tar ingenting nu utan står ut. Kräks ändå mest i samband med tandborstning nu för tiden även om jag mår illa 24h/dygnet.

Hade också som en del av er småblödningar i början och trodde hela tiden att jag fick missfall men än så länge har det gått bra. Var och gjorde KUB-test igår och bebisen såg helt normal ut och växte som den skulle. Har släppt lite på oron nu i och med att jag passerat vecka 12 och har inte heller blött på några veckor.

Ska bli kul att följa er och se hur det går!

Grattis till oss alla!

Välkommen! Vad härligt att det gått bra med IVF.

Är det på 1177 de skriver att graviditetsillamående ofta är lättare att stå ut med..? Har iaf mycket svårt att förstå på vilket sätt det skulle vara lättare att må illa jämnt, inte veta när det ska gå över och inte blir det bättre efter att man kräkts heller. Just nu räcker det med att tänka på tandborstning för att jag ska få kväljningar, så det blir inte så ofta som jag borde.

Skönt att allt såg bra ut på kub! Jag har tre veckor kvar och det känns lite oroligt.
  • Linnnn
    Lany skrev 2017-03-31 18:21:52 följande:

Ja, det är vårat andra försök. Gjorde första i höstas men det slutade med ett ofullbordat missfall i vecka 6 som vi inte fick veta förrän v 10 så det är så skönt att det gått bättre den här gången.

Tycker verkligen att illamåendet har varit tufft att hantera och för varje dag som går efter vecka 12, när de flesta ställen skriver att det brukar gå över, blir det nästan jobbigare och jobbigare. Min tandborstning blir inte direkt noggrann så jag hoppas att jag inte får en massa hål 

Fattar att du är orolig inför KUB:en. Jag var jättenervös innan. Har hört att chansen är större att det kan bli något fel när man är lite äldre (är snart 40) så jag hade nästan riktat in mig på att få dåliga besked.

Ska hålla tummarna för att det går bra för dig Linnnn!

Då känns det verkligen som att det är er tur nu!

Min första graviditet vände inte illamåendet förrän v 16 och då tyckte jag också att det kändes helt hopplöst när jag hade passerat de 12 veckorna när läkare och bm sagt att det normalt går över. Tyvärr finns det ju ingen garanti för att det går över förrän efter förlossningen, men det är ju både ovanligt och omöjligt att föreställa sig i första trimestern. Tänker att jag kanske får boka en tandläkartid när jag mår bättre igen...

Har inte gjort kub med någon av de andra barnen, så vet inte riktigt vad jag har att vänta och vad jag gör vid dåliga siffror.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017