Lany skrev 2017-03-31 18:21:52 följande:
Ja, det är vårat andra försök. Gjorde första i höstas men det slutade med ett ofullbordat missfall i vecka 6 som vi inte fick veta förrän v 10 så det är så skönt att det gått bättre den här gången.
Tycker verkligen att illamåendet har varit tufft att hantera och för varje dag som går efter vecka 12, när de flesta ställen skriver att det brukar gå över, blir det nästan jobbigare och jobbigare. Min tandborstning blir inte direkt noggrann så jag hoppas att jag inte får en massa hål
Fattar att du är orolig inför KUB:en. Jag var jättenervös innan. Har hört att chansen är större att det kan bli något fel när man är lite äldre (är snart 40) så jag hade nästan riktat in mig på att få dåliga besked.
Ska hålla tummarna för att det går bra för dig Linnnn!
Då känns det verkligen som att det är er tur nu!
Min första graviditet vände inte illamåendet förrän v 16 och då tyckte jag också att det kändes helt hopplöst när jag hade passerat de 12 veckorna när läkare och bm sagt att det normalt går över. Tyvärr finns det ju ingen garanti för att det går över förrän efter förlossningen, men det är ju både ovanligt och omöjligt att föreställa sig i första trimestern. Tänker att jag kanske får boka en tandläkartid när jag mår bättre igen...
Har inte gjort kub med någon av de andra barnen, så vet inte riktigt vad jag har att vänta och vad jag gör vid dåliga siffror.