Gravid Bf Oktober 2017
Ja han ligger med huvudet neråt sen förra veckan . Okej ja man blir lite nervös . Får försöka ta de mer lugnt . Är bara svårt :)
Ja han ligger med huvudet neråt sen förra veckan . Okej ja man blir lite nervös . Får försöka ta de mer lugnt . Är bara svårt :)
Inatt hade jag min första konstiga graviddröm. Jag såg konturen av bebisens fot sticka ut i magen och sen såg man plötsligt konturen av hela bebisen framifrån. Vips ploppade den bara ut genom magen och bajsade på mig...
Jag är liksom lite tvärtom... Trivs fortfarande bra med att vara gravid, har inga direkta krämpor, har inte fixat inför bebisens ankomst och känner mig totalt ointresserad av att förbereda inför förlossning. Dessutom är det med all säkerhet min sista graviditet, så den kan gärna få vara ett tag till
Idag var jag hos bm på v 29-besök. Visade sig att det var ytterligare en ny bm. Jag har nu träffat nya bm vid varje besök! Mycket tröttsamt. Jag förstår ju att det kan vara knöligt under semestern, men det har ju varit nya bm innan dess också.
Jag börjar bli ganska trött på att vara gravid, fast jag inte har några direkta krämpor förutom onehag och myror i benen (äter Daflon och magnesuim). Det är väl mest känslan av att det liksom "kliar på insidan av kroppen" som är så obehaglig, så hade jag det i första trimestern med.
Och så längtar jag så att få träffa henne! Har inte börjat boa än men har köpt alldelrs för mkt kläder redan (det är ju rea!). Era magar ser fortfarande mkt större ut än min. Har gått upp 9 kg hittills.
Har trotsat barnmorskan och åkt till alperna sista semesterveckan för att få lite frisk luft. Enligt min BM ska man som gravid helst inte vistas över 1000 möh men har knappt hittat nån info om det alls på några svenska sidor. Hon är iofs sjukt knösslig och sa tvärnej till att cyckla redan när jag var i v. 13. Inte för att det är några större fel på mig men de är såna här. Och nog måste det vara värre att andas in alla avgaser som bildas i centrala Paris i 35-gradig värme.
Sen måste jag sätta mig och gå igenom alla regler gällande svensk kontra fransk föräldraförsäkring så vi kan brstämma hur vi ska göra, om vi ska stanna i Frankrike eller flytta hem till Stockholm i januari (veritabel mardröm alla regler fast jag är jurist själv).
Vad konstigt, jag har bara haft 1 med undantag för 1 gång under hennes semester.
Man ska ju ha rätt till en personlig bm.
Tycker du ska ta upp det så du får samma den lilla period som är kvar.
Vad skönt för dig att du mår så bra. Detta är absolut min sista också så hade gärna kunnat njuta av graviditeten mer. Klart det är mysigt med den lilla som sparkar runt, och man får gå och längta. Men blir svårare när man har ont nästan hela tiden.
Välkommen hit erijon! Vad skönt att du får bra hjälp inför förlossningen. Bra att läsa era tankar så att jag förhoppningsvis börjar inse att graviditeten kommer att sluta med en förlossning. Fick kontaktuppgifter till förlossningen idag av bm och kände att jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med dem. Kan man bara låta bli att förbereda sig nu när det är tredje gången (även om det var länge sen sist)...
Jag glömmer att jag är gravid, förtränger förlossningen och ser jag en spädis har jag svårt för att föreställa mig att en sån liten snart ska bo hos oss. Jag har tänkt att plocka fram hans saker lite tidigare än vad som behövs för att vänja barnen men främst mig. Bytte Buggans sittdel till liggvagn och bäddade häromdagen. Köpte skötbädd, blöjor och salvor och fixade i badrummet. Tänkte skruva ihop och bädda spjälsängen snart.
Det här med förlossningen tänker jag en del på, och försöker fatta att man ska göra det en gång till. Men på något sätt känns det overkligt. Precis som att man inte tar det till sig ordentligt. Sen vissa gånger kommer det över mig och jag fattar att jag ska gå igenom en förlossning till, och då blir jag lite skrämd vid tanken. Men samtidigt lite upprymd på något sätt. Det är ju ändå en så himla häftig upplevelse.
Funderar en del på mitt fundusmått. I tisdags var jag inne på mvc. Då hade jag gått 29+4 och hade 30cm i fundusmått. Känns som att det är mycket. Ligger mer över på kurvan än vad jag gjorde med min förra och han vägde 4100 när han föddes. Har inte lust att föda ett ännu större barn. Men jag får väl se om kurvan fortsätter uppåt eller om den dalar lite. Kan ju hoppas att den dalar iaf.