Nyfikna72 skrev 2017-01-17 13:03:43 följande:
Det är väl synd att kalla det förhör? Det är bara enkla frågor och är man överens som partners så är det bara säga att man bara varit med sin partner och att det inte finns nå tvivel. Man måste inte berätta allt om man inte vill. Det är som sagt gjort på fem minuter om allt är solklart. Börjar man däremot tveka och nämna andra sexxpartners så är det klart de frågar mer ingående. Allt är ju för barnets skull så det får två vårdnandshavare. Förstår inte vad som är så olustigt med det och vaddå att det är soc man går till. Det är möjligen samma ställe men oftast helt annan personal och även om det nu skulle vara samma så lär de ju inte stå och skratta åt en och säga att här kommer olydiga pelles föräldrar...........det är ju liksom bara rutinjobb.
Allt var solklart för oss med. Har aldrig varit med någon annan än min man, någonsin. Ändå fick jag en väldigt obehaglig känsla, inte som att de ställde basic frågor utan förhörde mig. För vår del var det alltså inte bara enkla frågor. Trots att jag svarade att det inte var några tvivel var det inte klart där, hon frågade om jag var helt säker och hur viktigt det var att berätta allt och upprepade frågan. Var väldigt ung så hon kanske var fördomsfull helt enkelt. Oavsett var det ingen kul upplevelse. Men som tur är verkar det ha varit ett undantagsfall.