• Anonym (Py)

Bonusbarn som inte sover själv

Jag har ett bonusbarn på 3,5år som 3 av 4 nätter kommer in och ska sova hos oss. Min sambo tycker att det är mysigt för henne (barnet) och troligtvis för sin egen del också så han låter henne sova där när hon vill. Det är helt ok någon natt då och då så klart, men det stör mig lite att hon ska komma varje natt och att han inte är villig att försöka lära henne somna om själv när hon vaknar på natten.
    Är jag bara en elak styvmor nu???
    Känns som att de där två styr allt och jag får flytta runt om det inte passar mig att sova med de två.....blir lite som att jag är gäst i mitt eget hem.

• Svar på tråden Bonusbarn som inte sover själv
  • LFF
    Anonym (Va) skrev 2017-01-16 16:32:46 följande:
    Vissa (dom vuxna) behöver anpassa sig mer än andra. Dom vuxna har valt att befinna sig i den situation de befinner sig i, ett barn har inget val.
    Absolut, så alltså ligger det även på pappan att anpassa sig, inte bara TS.
  • Miss Skywalker
    Anonym (Va) skrev 2017-01-16 15:35:25 följande:
    Jag bor fortfarande ihop med barnens far.

Hon är gäst i barnets familj, ja.
    Så om du skulle separera så kommer du dela säng med dina gäster. Okej..
  • LFF
    smulpaj01 skrev 2017-01-16 16:42:48 följande:
    Mitt barn var 7 år när jag träffade min sambo. Han skulle ALDRIG neka barnet att sova med oss. Hände t.o.m ofta att sambon hämtade barnet och bar in till oss. Han är en riktig BONUSFÖRÄLDER!
    Och man kan vara en riktig bonusförälder även utan att älska att samsova. Precis som min sambo inte är någon "oriktig" förälder för att han väljer att gå och sova på soffan när våra gemensamma tvillingar kommer och lägger sig i vår säng. 

Om inte alla är nöjda med lösningen så får alla kompromissa helt enket, oavsett om man är bio- eller bonusförälder.
  • Anonym (H)
    Mitt barn var 7 år när jag träffade min sambo. Han skulle ALDRIG neka barnet att sova med oss. Hände t.o.m ofta att sambon hämtade barnet och bar in till oss. Han är en riktig BONUSFÖRÄLDER!
    Men snälla!

Jag gillar inte ens att ha mitt eget barn i sängen. Då antar jag att jag inte är en riktigt FÖRÄLDER enligt dig??

Måste barnet och föräldern promt sova i deras gemensamma säng? Pappan kan ju lika gärna lägga sig med barnet i dennes säng!
  • Anonym (...)
    Eller en riktig pedofil..
  • Anonym (Va)
    Miss Skywalker skrev 2017-01-16 17:02:35 följande:

Så om du skulle separera så kommer du dela säng med dina gäster. Okej..

Jag kommer inte att separera.
    LFF skrev 2017-01-16 16:54:04 följande:

Han anpassar sig till barnet när han låter barnet sova hos honom.
  • Miss Skywalker
    Anonym (Va) skrev 2017-01-16 17:10:41 följande:
    Jag kommer inte att separera.
    LFF skrev 2017-01-16 16:54:04 följande:

Hur fick du tag i en kristallkula? Skulle också vilja ha en..

• Anonym (Va)
    Miss Skywalker skrev 2017-01-16 17:32:30 följande:

Hur fick du tag i en kristallkula? Skulle också vilja ha en..

"Veckans vara" ibland på ICA.
  • Miss Skywalker
    Anonym (Va) skrev 2017-01-16 17:37:30 följande:
    "Veckans vara" ibland på ICA.
    Då förstår jag dina genomtänkta slutsatser..
  • Ess
    Anonym (Va) skrev 2017-01-16 17:10:41 följande:
    Han anpassar sig till barnet när han låter barnet sova hos honom.
    Eftersom han även valt att bli sambo, så får han anpassa sig genom att gå över till barnets säng och lägga sig där.
Svar på tråden Bonusbarn som inte sover själv