ungbrunett skrev 2017-01-17 15:32:45 följande:
Du har ju själv inte svarat på en enda fråga. Du har inte träffat en öm punkt, varför skulle du? Min sambos barn kom in till oss senast inatt och det ogillade jag skarpt då han lät henne sova kvar i vår säng och själv flytta till hennes säng. Vilket jag avskyr och han vet om. Jag har min ståndpunkt i frågan om detta samt frågan om att jag skulle vara gäst i barnets hem eller "deras" hem. Så är inte fallet. Hemmet är vårt. Varför har du ett behov av att försöka få redan eventuellt laddade eller känsliga situationer att bli ännu värre? Nu betraktar jag mig inte som en gäst så jag tar inte åt mig men jag ogillar skarpt sättet du framför detta på. Som att barnet och pappan har all makt och att jag som "styvmorsa" skulle vara en andra klassens medborgare. Ogillar din människosyn och attityd mot detta, och anar, som någon sa ovan, att du är en bitter separerad mamma (alternativt en mamma som lever ihop med barnens pappa och inte har någon form av insyn eller erfarenhet i dessa frågor).
Jag har svarat på allas frågor, utom just frågeställningar från En viss individ. Vad jag inte har gjort är att upprepa det svar jag gett, har jag redan svarat på en fråga och den återkommer ser jag ingen mening med att upprepa mig. Jag har också svarat på huruvida jag är i en relation eller inte.
Miss Skywalker skrev 2017-01-17 16:02:20 följande:
Svara Påven Johannas IIs fråga då. Är båda gäster i sitt eget hem?
Det var ingen fråga "Påven" ställde till mig. Hon försökte mer göra sig lustig på mina påståenden.
Ess skrev 2017-01-17 17:01:16 följande:
Ja, och varför anser du att det absolut inte går att göra så?
Var har jag skrivit att det inte går att göra så?