Anonym (bibo) skrev 2017-01-16 07:55:06 följande:
Med den inställningen en del har är det inte konstigt att det är svårt för en del att vara bonusförälder...
Det finns ju lösningar.
Det känns konstigt att sova med barn som inte är ens egna. Jag var livrädd att jag skulle slå mitt bonusbarn i sömnen eller komma för nära så hon skulle tycka det var obehagligt. Hon låg i mitten. Det var inte av elakhet det kändes jobbigt utan tvärtom. Vad skulle mamman säga om att jag sov nära hennes dotter mm.
Med mina så känns det mer naturligt. Är inte orolig. Mer orolig att dom ska slå mig när de drömmer mardrömmar. ;)
Barnet med separerade föräldrar kan vara i extra stort behov av att få vara nära sin förälder, särskilt när denne flyttat ihop med någon som inte är barnets andra förälder.
Varför låter du inte bara pappan sova i mitten? Varför har dina biologiska barn mer rätt till närhet än din partners biologiska barn?
LFF skrev 2017-01-16 15:27:39 följande:
Så när jag eller sambon, som bioföräldrar tycker det blir trångt i sängen när båda tvillingarna kommer och gosar ner sig så är vi vad då? Då är det helt plötsligt acceptabelt att tycka att det är varmt/jobbigt/trångt i sängen och vilja hitta en lösning på problemet men inte om man är bonusförälder?
Läs svaret ovan. Barn med föräldrar som inte är separerade har inte samma behov av att vara nära den trygga föräldern.
Ser du inte skillnaden på barn som har sina båda biologiska föräldrar boende ihop än barn som tvingas bo vv i ny "bonus-familj"?
Miss Skywalker skrev 2017-01-16 15:24:07 följande:
Luktar bitter biomamma här.. Om ts får gemensamma barn med pappan, är hon gäst då med?
Jag bor fortfarande ihop med barnens far.
Hon är gäst i barnets familj, ja.