• justsweet

BIM FEBRUARI 2017

Startar en tråd för oss med BIM i februari 2017.

Jag går med mens nu å använder mig av natural cycles som beräknar min nästa mens i början av februari.

Vi är 23 och 29 år, försöker med vårt första barn. Vi har försökt ca 1,5 år.

Lycka till så hoppas vi på ett plus i februari!

• Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017
  • josssa
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-29 09:00:26 följande:

Jag försöker hålla mig också men det är svårt. Idag gick jag upp tidigt och gick på toa snabbt så jag inte hann jämta en mugg. Haha

Haha ja det är svårare på helgerna också när man inte har bråttom iväg till jobbet. På vardagarna är man så upptagen med annat vilket gör att man inte tänker lika mycket på den önskade graviditeten.
  • HoppasPåEnTill
    josssa skrev 2017-01-29 10:52:36 följande:

Haha ja det är svårare på helgerna också när man inte har bråttom iväg till jobbet. På vardagarna är man så upptagen med annat vilket gör att man inte tänker lika mycket på den önskade graviditeten.

Jag märker att jag letar symtomhela tiden. Jag har varit vaken drygt 3 timmar och kissat mycket, 4 gånger. Jag har varit supertrött i 2 dagar och hade diaree igår.

Fast, det kan såklart betyda nada.
  • Ginevi14
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-29 09:02:50 följande:

Jag kan inte se något än. Har du funderat på att testa progesteron för att förlänga lutealfasten?

Om det blir ett problem att bli gravid kommer jag att testa med progesteon.

Här är testet från i morse.

• Zsaza
    Ginevi14 skrev 2017-01-29 11:40:39 följande:

Om det blir ett problem att bli gravid kommer jag att testa med progesteon.

Här är testet från i morse.

Jag ser ett svagt streck!

Gällande din lutealfas så är 12 dagar förvisso mindre än "standard" på 14 dagar. Ska dock inte vara några problem att bli gravid på grund av det, den är absolut inte onormalt kort!
  • Ginevi14
    Zsaza skrev 2017-01-29 12:08:07 följande:

Jag ser ett svagt streck!

Gällande din lutealfas så är 12 dagar förvisso mindre än "standard" på 14 dagar. Ska dock inte vara några problem att bli gravid på grund av det, den är absolut inte onormalt kort!

Längden på lutealfasen är helt okej, det som ställer till det är att den är kortare än genomsnittet i samband med att jag har små ljusrosa mellanblödningar 7dagar efter ägglossning fram till mens i princip, dvs ägget har 6 dagar på sig att fästa och skicka signaler. Fast jag har egentligen ingen aning vad blödningarna beror på eller om det är ett problem ö.h.t för att bli gravid. Men rent fysiskt borde det vara ett problem.
  • littlepixiegrl
    Ginevi14 skrev 2017-01-28 23:40:31 följande:

Hej allihopa!

Jag har BIM 3/2, har dock rätt kort lutelafas (12dagar) samt mellanblödningar från 1 vecka efter äl fram till mens, vilken kom punktigt idag. Detta är vårt första försök.

Tog ett test nu ikväll som visade ett knappt existerande plus, vågar absolut inte tro nånting med tanke på mina blödningar och korta lutealfas.

Idag är egentligen första dagen jag känner mig annorlunda, har varit trött och har en brännande känsla kring livmodern. Inga andra symptom. Tror dock bara att det är mensen som är på gång..

Vad tror ni om testet? Ljuset är ändrat.

12 dagar är väl inte så kort lutealfas eg? Jag har 9-10 dagar och det har inte varit ett problem för mig iaf
  • Ginevi14
    littlepixiegrl skrev 2017-01-29 15:18:12 följande:

12 dagar är väl inte så kort lutealfas eg? Jag har 9-10 dagar och det har inte varit ett problem för mig iaf

Det är snarare 12 dagars fas i kombination med 6 dagars mellanblödning som kan bli problemet. Min lutealfas är bara 6 dagar utan blödning, den 7e dagen börjar mellanblödningen och fortsätter fram till att mensen börjar.
  • josssa
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-29 11:16:13 följande:

Jag märker att jag letar symtomhela tiden. Jag har varit vaken drygt 3 timmar och kissat mycket, 4 gånger. Jag har varit supertrött i 2 dagar och hade diaree igår.

Fast, det kan såklart betyda nada.

Hehe rätt så likadant här. Tre dagar till ska jag försöka härda ut! Lycka till nu :)
  • ewm
    24årigtjejredoattblimamma skrev 2017-01-29 07:23:07 följande:

Testade lite tidigt men visst hade jag rätt !! Är.detta på riktigt. Jag är överlycklig!!!

Åh vad roligt för dig, stort grattis!!!!! =)
Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017