• justsweet

BIM FEBRUARI 2017

Startar en tråd för oss med BIM i februari 2017.

Jag går med mens nu å använder mig av natural cycles som beräknar min nästa mens i början av februari.

Vi är 23 och 29 år, försöker med vårt första barn. Vi har försökt ca 1,5 år.

Lycka till så hoppas vi på ett plus i februari!

• Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017
  • Cissi86A

Jag har mens nu. Räknat ut att ÄL är 29/1.. min cykel är på pricken 28 dagar, men har ÄLtest från clearblue, men! När ska man börja testa om de är på g? Hur ofta?

• Sofiamy
    Cissi86A skrev 2017-01-17 20:30:08 följande:

Jag har mens nu. Räknat ut att ÄL är 29/1.. min cykel är på pricken 28 dagar, men har ÄLtest från clearblue, men! När ska man börja testa om de är på g? Hur ofta?

Jag har med 28 dagar cykel och använder clearblue och enligt deras anvisning börjar man testa på dag 8 med deras stickor, det står superbra i deras anvisningar! Lycka till :)
  • Cissi86A
    Sofiamy skrev 2017-01-17 21:28:34 följande:

Jag har med 28 dagar cykel och använder clearblue och enligt deras anvisning börjar man testa på dag 8 med deras stickor, det står superbra i deras anvisningar! Lycka till :)

Det känns ju så tidigt med dag 8. Eller inbillar jag mig?

Läste att man testar 1 gång/dag, men har sett flera som provar upp till 3-4 ggr/dag. Blir förvirrad
  • Sofiamy
    Cissi86A skrev 2017-01-17 22:02:49 följande:

Det känns ju så tidigt med dag 8. Eller inbillar jag mig?

Läste att man testar 1 gång/dag, men har sett flera som provar upp till 3-4 ggr/dag. Blir förvirrad

Det står i min manual att när det blivit en blinkande gubbe (hög fertilitet) så kan man testa mer än en gång om dagen tills fast gubbe visas (maximal fertilitet) men jag testar en gång om dagen, tycker att clearblue är lite för dyra för att testa flera gånger om dagen.....
  • KCEG

Hej tjejer! 
    Mensen kom idag.... så himla trist. Men jag hoppar gärna in här med er. Jag är 33 och min man 39, vi har två friska barn 6 och 7 år. 
    Vi har försökt med en trea sen februari 2016 och har lyckats bli gravida två gånger.. 
    den ena slutade i MA i vecka 20 och det andra var så tidigt så mensen blev förskjuten i två dagar... så vi försöker än. 
    Jag hoppas verkligen att vi lyckas snart, och ni med såklart!

• fritil9

Jag förstår ingenting. Förra månaden stegrade äl stickorna fint, och kvällen innan den "glada gubben" kom på clearblue testet var testlagretstickan jättestark. Jag har superregelbunden mens.

Enligt beräkningarna skulle glada gubben kommit idag, men igårkväll såg testet ut som på bilden.. och när jag ejectade provstickan så syndens nästan bara kontrollsträcket. Jag hade äl flytningar i måndags, sen varit rätt torr.

Hade passat så bra idag med en tripp till kliniken eftersom att jag är ledig.. känns som att det inte kommer komma någon ägglossning?

Någon som har varit med om liknande?

• Sofiamy

Åh nej! när stickan visar positivt och mannen åkt på tjänsteresa, myste igår och han kommer hem sent imorgon kväll, vad tror ni om det?

• fritil9
    Sofiamy skrev 2017-01-18 15:39:34 följande:

Åh nej! när stickan visar positivt och mannen åkt på tjänsteresa, myste igår och han kommer hem sent imorgon kväll, vad tror ni om det?

Det är inte positivt, så mys imorgon ni! :)
  • josefinevm

Har så dålig koll på ägglossningstest men räknas detta som positivt? Har testa några dagar nu och idag kom starkaste strecket. Enligt app ska jag ha ägglossning imorgon så tror ni jag ska ta ett nytt test ikväll eller imorgon?

Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017