• justsweet

BIM FEBRUARI 2017

Startar en tråd för oss med BIM i februari 2017.

Jag går med mens nu å använder mig av natural cycles som beräknar min nästa mens i början av februari.

Vi är 23 och 29 år, försöker med vårt första barn. Vi har försökt ca 1,5 år.

Lycka till så hoppas vi på ett plus i februari!

• Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017
  • HoppasPåEnTill
    josssa skrev 2017-01-28 15:41:41 följande:

Vi har BIM samtidigt :) några symptom? Jag mår precis som vanligt, det enda är att jag har rosa flytning i cirka tre dagar nu.

Nepp. Inte någonting. Kände en lite diskret molvärk längst nere i magen, tidigare men inte sedan dess. Jo! Jag kissar ofta och mycket.
  • flisan89
    24årigtjejredoattblimamma skrev 2017-01-28 18:25:32 följande:

Nu börjar mina ägglossningstest att stegra igen 1 vecka efter ägglossning och 1 vecka innan mens ? Vad fan ? Någon förklaring på detta av någon vänlig ?

Ägglossningstest kan ge utslag då mensen är på väg, men varför tar du det om ägglossning var för en vecka sedan? :)
  • 24årigtjejredoattblimamma
    flisan89 skrev 2017-01-28 19:04:15 följande:

Ägglossningstest kan ge utslag då mensen är på väg, men varför tar du det om ägglossning var för en vecka sedan? :)

Jag tar genom hela cykeln för att hålla bäst koll =)
  • josssa

Vi har BIM samtidigt :) några symptom? Jag mår precis som vanligt, det enda är att jag har rosa flytning i cirka tre dagar nu.

HoppasPåEnTill skrev 2017-01-26 12:01:09 följande:

Jag kör med rosenrot och munkpeppar. :)

HoppasPåEnTill skrev 2017-01-28 15:56:04 följande:

Nepp. Inte någonting. Kände en lite diskret molvärk längst nere i magen, tidigare men inte sedan dess. Jo! Jag kissar ofta och mycket.

Då återstår det att se på onsdag för oss båda :) Kommer inte testa mig före...

Jag har varit gravid två gånger tidigare och då hade jag tydliga symptom och var redan säker när jag gjorde gravtest.
  • Ginevi14

Hej allihopa!

Jag har BIM 3/2, har dock rätt kort lutelafas (12dagar) samt mellanblödningar från 1 vecka efter äl fram till mens, vilken kom punktigt idag. Detta är vårt första försök.

Tog ett test nu ikväll som visade ett knappt existerande plus, vågar absolut inte tro nånting med tanke på mina blödningar och korta lutealfas.

Idag är egentligen första dagen jag känner mig annorlunda, har varit trött och har en brännande känsla kring livmodern. Inga andra symptom. Tror dock bara att det är mensen som är på gång..

Vad tror ni om testet? Ljuset är ändrat.

• HoppasPåEnTill
    josssa skrev 2017-01-28 23:26:01 följande:

Då återstår det att se på onsdag för oss båda :) Kommer inte testa mig före...

Jag har varit gravid två gånger tidigare och då hade jag tydliga symptom och var redan säker när jag gjorde gravtest.

Jag försöker hålla mig också men det är svårt. Idag gick jag upp tidigt och gick på toa snabbt så jag inte hann jämta en mugg. Haha
  • HoppasPåEnTill
    Ginevi14 skrev 2017-01-28 23:40:31 följande:

Hej allihopa!

Jag har BIM 3/2, har dock rätt kort lutelafas (12dagar) samt mellanblödningar från 1 vecka efter äl fram till mens, vilken kom punktigt idag. Detta är vårt första försök.

Tog ett test nu ikväll som visade ett knappt existerande plus, vågar absolut inte tro nånting med tanke på mina blödningar och korta lutealfas.

Idag är egentligen första dagen jag känner mig annorlunda, har varit trött och har en brännande känsla kring livmodern. Inga andra symptom. Tror dock bara att det är mensen som är på gång..

Vad tror ni om testet? Ljuset är ändrat.

Jag kan inte se något än. Har du funderat på att testa progesteron för att förlänga lutealfasten?
  • HoppasPåEnTill
    24årigtjejredoattblimamma skrev 2017-01-29 07:23:07 följande:

Testade lite tidigt men visst hade jag rätt !! Är.detta på riktigt. Jag är överlycklig!!!

Japp! Du är gravid! Grattis
Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017