• justsweet

BIM FEBRUARI 2017

Startar en tråd för oss med BIM i februari 2017.

Jag går med mens nu å använder mig av natural cycles som beräknar min nästa mens i början av februari.

Vi är 23 och 29 år, försöker med vårt första barn. Vi har försökt ca 1,5 år.

Lycka till så hoppas vi på ett plus i februari!

• Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017
  • justsweet
    aleakim90 skrev 2017-01-14 10:52:45 följande:

Jag hade NC innan, men kände att det blev ändå en del pengar när det ändå finns gratis som funkar bra. Är dessutom sämst på att ta tempen på morgonen och då kände jag att NC inte var den bästa eftersom den typ utgår från tempen mer än ältest och andra tecken i kroppen. 

FLO har jag aldrig provar. Får kolla upp den och se vad det är :)

Jag gillar FLO just för att man kan fylla i så många olika symtom osv. Flytningar, acne, värk, temp, hur man mår osv osv :)
  • fritil9

Hoppar in här!

Får vi till vårt andra inseminationsförsök, borde ha äl 19/1, så blir det BIM 2/2 :) Det kan ju ta tid, men hoppas såklart att det tar sig denna gång! <3

• Cissi86A

Blodbad idag, vilket jag misstänkte.

Tänker och räknar jag rätt. Cykel på 28 dagar så borde alltså ha ägglosssning typ 23-34.e?

Någon som testat rosenrot?

Nåväl, 4e försöket då.

• Glad81

Hoppar in här med. Har bim 7/2. Andra försöket med barn nr fyra. Med tredje barnet fick vi försöka länge, så vi får se hur det går.

Lycka till allihop!

• HoppasPåEnTill

Hjälp. Jag rör ihop det.

Rosenrot och angus cactus ska man sluta med vid ÄL men apiforce kan man äta hela cykeln. Stämmer det?

• Cissi86A
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-15 19:23:32 följande:

Hjälp. Jag rör ihop det.

Rosenrot och angus cactus ska man sluta med vid ÄL men apiforce kan man äta hela cykeln. Stämmer det?

Nu lär jag mig nya grejer! Trodde rosenrot skulle göra något M fertiliteten
  • aleakim90
    justsweet skrev 2017-01-14 18:06:31 följande:

Jag har en fråga. Jag ska på mitt första cellprov den 24 januari. Jag har ju äl till veckan och hoppas ju på att det ska ta sig och efter som att det kan ta upp till en vecka för ägget att fästa så kan det ju bli i samband med cellprov å i kallelsen står det ju att man ej ska gå om man är gravid.

Kan det skada så tidigt isåfall? Eller kan det rubba en eventuell fästning? Är det bättre att boka om tiden till efter beräknad mens?

Jag hade ringt och frågat barnmorskan. Känns ju dumt att riskera något när det är så lätt att skjuta fram :)
  • aleakim90
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-15 19:23:32 följande:

Hjälp. Jag rör ihop det.

Detta fick jag också lära mig för någon månad sen. 
    Rosenrot hjälper ju inte till med fertiliteten som sådan egentligen utan den hjälper till med andra funktioner i kroppen som bland annat gör att man blir piggare. Jag har fått lära mig att inte ta rosenrot just för man inte gjort studier som visar hur det påverkar fostret. Men man har också gjort studier som visar att fler kvinnor blev gravida när de åt rosenrot än utan... Tolka som man vill. Jag äter bara de vitaminer osv som kommer få äta om och när jag blir gravid. Därför äter jag nu rosenrot fram till ÄL, slutar med den till plus eller mens, men fortsätter äta gravidvitaminer, extra folsyra, magnesium och aloe vera. 
  • Cissi86A
    aleakim90 skrev 2017-01-15 19:46:04 följande:

Detta fick jag också lära mig för någon månad sen. 

Rosenrot hjälper ju inte till med fertiliteten som sådan egentligen utan den hjälper till med andra funktioner i kroppen som bland annat gör att man blir piggare. Jag har fått lära mig att inte ta rosenrot just för man inte gjort studier som visar hur det påverkar fostret. Men man har också gjort studier som visar att fler kvinnor blev gravida när de åt rosenrot än utan... Tolka som man vill. Jag äter bara de vitaminer osv som kommer få äta om och när jag blir gravid. Därför äter jag nu rosenrot fram till ÄL, slutar med den till plus eller mens, men fortsätter äta gravidvitaminer, extra folsyra, magnesium och aloe vera. 

Så.. vad krångligt detta blev. Gravidvitaminer är alltså? För kroppen kan ju inte ta upp för många olika tillskott på en gång
  • aleakim90
    Cissi86A skrev 2017-01-15 20:25:17 följande:
    Så.. vad krångligt detta blev. Gravidvitaminer är alltså? För kroppen kan ju inte ta upp för många olika tillskott på en gång
    Med gravidvitaminer menar jag en sån blandning vitaminer som typ mitt val kvinna fast för gravida. Den innehåller bland annat högre nivå av järn och folsyra än mitt val. 
Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017