• justsweet

BIM FEBRUARI 2017

Startar en tråd för oss med BIM i februari 2017.

Jag går med mens nu å använder mig av natural cycles som beräknar min nästa mens i början av februari.

Vi är 23 och 29 år, försöker med vårt första barn. Vi har försökt ca 1,5 år.

Lycka till så hoppas vi på ett plus i februari!

• Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017
  • royce

Hej, hoppar in här. Hoppet att plussa i Januari försvann idag så nu satsar vi på februari!
    ÄL beräknad 5/2, BIM 16/2.

• justsweet

Välkomna alla nya. Håller tummarna för er alla :)

Jag har/har haft ÄL nu i dagarna, haft typiska flytningar som man har innan äl, men inte känt av det desto mer.

Första månaden utan ÄL test på läääänge, börjar tröttna på stressen efter det å tänkte försöka lära känna kroppen bättre utan test.

Enligt NC är högsta fertiliteten idag alternativt igår. Enligt FLO om 5 dagar.

Vi har myst på ovanligt mycket senaste veckan då jag vart ovanligt sugen (mannen trodde jag fått fnatt haha). Å senast idag så jag hoppas det tar sig.

Håller tummarna iallafall. Har absolut fokuserat mindre på det denna månad och känt mig ovanligt lugn.

• Prinsessan

Jag har egentligen BIM 31/1, men förra månaden kom mensen 3 dgr för sent, vet därför inte om allt är förskjutet nu, eller om denna cykel blir ovanligt kort.

33 år, giftstruma (nu opererad) och försöker med första barnet.

• Paulina2017

Hej

Hoppar in har bim 10e. Har en menscykel på 46 dagar och mensen kommer väldigt sent efter positiva ägglossningstest, använder bara clearblue. Tror ni att jag ens har ägglossning?

Postivt test dag 22 i menscykel sen mens dag 46.

• Isvattenis
    Paulina2017 skrev 2017-01-23 21:56:51 följande:

Hej

Hoppar in har bim 10e. Har en menscykel på 46 dagar och mensen kommer väldigt sent efter positiva ägglossningstest, använder bara clearblue. Tror ni att jag ens har ägglossning?

Postivt test dag 22 i menscykel sen mens dag 46.

Hej. Har du provat Munkpeppar? Tänkte om du ville få kortare cykel så är de värt att prova. Jag hade 46 dagar förr o nu har jag 28-32 när jag äter mubkpeppar. Värt att få några fler barnförsök på ett år :))
  • Plums24

Hej allihopa ! Hade hoppats att mensen skulle hållla sig borta men icke ! Den kom som den skulle idag så nu blir det till att hoppas på ett plus i februari istället!

Vi är 24 och 25 år och nu i januari var det vårt första försök sen ett tidigt missfall i september. Efter det tog vi en paus pga flytt osv. Hoppas på ett plus snart för jah längtar efter att få inreda vårt andra rum här i huset till ett barnrum !

• Klockansju

Hoppar in här :) hade ÄL den 17-18/1 och beräknar BIM den 1/2 :)

Har haft som mensvärk sen i torsdags & i helgen hade jag en hemsk huvudvärk :(

Första försöket på andra barnet :)

Hoppas hoppas :D

• Glad81

Denna olidliga väntan. Har bim runt 6/2. Tiden går så otroligt sakta nu. Den står liksom stilla mellan ägglossning och BIM.....

Brukar alltid få jätteömma bröst direkt efter ägglossning. Och har även fått de denna gång. När ja blev gravid sist reagerade jag på att brösten inte blev ömma. Brukar väl vara tvärtom, men inte på mig :)

Så nu tänker jag att de nog inte blivit någon fullträff denna gången heller. Men man hoppas ju ändå.

• Plums24

Hej! :) 

Väntar på att mensen ska sluta nu så vi kan börja försöka igen :) Under tiden så har jag läst på lite om rosenrot. Någon som testat detta?

Har i alla fall beställt hem det nu och ska få i mannen en tablett om dagen också nu är tanken.

Men någon som har erfarenhet?

• Lillafisfia
    Plums24 skrev 2017-01-26 08:22:15 följande:

Hej! :) 

Väntar på att mensen ska sluta nu så vi kan börja försöka igen :) Under tiden så har jag läst på lite om rosenrot. Någon som testat detta?

Har i alla fall beställt hem det nu och ska få i mannen en tablett om dagen också nu är tanken.

Men någon som har erfarenhet?

Önskar också lite info om detta, någon som provat! Även munkpeppar!!
Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017