Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

sobrio88 skrev 2017-06-08 15:40:05 följande:

Varit hos barnmorskan idag och allt var verkligen positivt för en gång skull :) blodtrycket var bra för andra veckan på raken (det har inte hänt sen mars), sf-kurvan ser bra ut, bebisen har vänt sig men är fortfarande lite ruckbar och så hade jag gått ner ett kilo sen förrförra veckan, haha :) med tanke på all fika jag ätit så trodde jag snarare att jag gått upp 10 kg eller nåt ;)

Nu är det bara drygt en månad kvar tills bf så om absolut max 6-7 veckor är lillen här (även om jag tror att han kommer innan) <3

Vad härligt när allt ser bra ut! När har du bf?:) Tänkt vad fort det gått enda även fast det känns som ganska långt kvar:)
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-06-08 17:55:48 följande:

Haha, nej man kanske inte orkar leta. Hade varit kul att ha översikt över er. Vi är ju i lite olika lägen med kejsarsnitt, igångsättning och "vanlig" förlossning framför oss. Några får barn inom några veckor medan några har runt 6 veckor kvar. Vissa vet kön, andra inte.

Kanske Treansresa kan skriva in det i trådstarten?

Här är den jag gjorde. Men tror mycket inte stämmer och flera nya tillkommit. (Inte ens mitt bf stämmer haha)

Bf lista Juli.

2 Juli - Haiduchi, Skåne

3 Juli - Newbie84, Stockholm

4 Juli - Sosozo, Stockholm

4 Juli - Acinnaleh, Närke

6 Juli - Madelia, Västmanland

7 Juli - Gröna Druvan, Halland

7 Juli - FrökenMp, Hälsingland

12 Juli - Noccis, Stockholm

12 Juli - Gameofthrones, Valdemarsvik

12 Juli - Beebii, Uppsala

15 Juli - Treansresa, Gällivare

18 Juli - Narie24, Stockholm

18 Juli - Vårivfresa, Västernorrland

18 Juli - Meowt, Malmö

18 Juli - Rockstrongo, Gävle

18 Juli - Saandriiis,

19 Juli - Kajsakavat82, Skåne

19 Juli - NinaS88, Linköping

20 Juli - Emelie1994, Värmland

20 Juli - Wooden, Södermanland

21 Juli - Lisaemma, Stockholm

21 Juli - Starseed,

22 Juli - Lindseey, Skåne

22 Juli - Delilah2001, Göteborg

22 Juli - Babydreams, Gävle

23 Juli - Malimari, Göteborg

25 Juli - Leeandra, Gotland

26 Juli - Joline84 , Södermanland

26 Juli - KaffeOchHybris, Linköping

27 Juli - vet hur det känns, Västerås

27 Juli - Marretiin, Västernorrland

28 Juli - sobrio88, Värmland

28 Juli - LillaJag06, Kalmar

29 Juli - Elliot0300, Malmö

30 Juli - Basio, Skåne

30 Juli - Florpan10, Södermanland
  • Treansresa

Självklart kan jag posta in en i trådstarten. Men man vill kanske fräscha upp den lite:)

• Treansresa
    narie24 skrev 2017-06-08 18:08:33 följande:

Ja den känns inaktuell :). Kanske om vi skriver in våra uppgifter här i tråden så lägger du in det i Ts? Eller blir det för mkt jobb?

Funkar för mig:) jag har för mycket fritid endå haha:)
  • Treansresa
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-08 19:04:16 följande:

Mitt BF är 1/7 :) Tror det vart förvirring i början av tråden eftersom jag först fick BF 26/6 men räknade ut själv att det borde vara tidigt i juli och sedan blev framflyttad vid KUB.

Det var det jag också mins:) vill du lägga till nå mer eller bara bf?:)
  • Treansresa

Idag har jag (efter tjat från sambon) börjat tvätta alla bebisgrejer. Alltså det är ju sjukt hur små grejerna är! Och hur ska man kunna hålla koll på alla strumpor! Dom är ju så små! Även fast jag har gjort detta två gånger har jag så svårt att förstå att vi ska få en liten bebis igen!

• Treansresa
    Sarus85 skrev 2017-06-09 05:03:58 följande:

Eller hur! Så små och söta! Det är svårt att föreställa sig att det ligger en ganska färdig liten bebis i magen.

Ja det är verkligen det. Jag tycker det här varit svårast att greppa denna gång faktiskt. Kanske är för att jag var så inställd på att aldrig mer få uppleva detta:)
  • Treansresa

Sitter och skriver lista men vad säger ni. Ska ja skriva alla efter bf och andra datum efter namnet, eller ska ja skriva snittdatumen/igångsättningsdatumen på dom som vet?

• Treansresa
    Treansresa skrev 2017-06-09 14:43:08 följande:

Sitter och skriver lista men vad säger ni. Ska ja skriva alla efter bf och andra datum efter namnet, eller ska ja skriva snittdatumen/igångsättningsdatumen på dom som vet?

Alltså att jag börjar från juni med alla snitt:)
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-06-09 14:51:45 följande:

Varför inte skriva de nya datumen?

Tänkte så ingen tar illa upp:)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny