Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

acinnaleh skrev 2017-05-29 06:54:34 följande:

Jaa spännande, berättar mer senast ikväll ;)

Lycka till idag:) hoppas du får ett datum:)
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-05-29 10:35:59 följande:

Hej hej och tack tjejer. Måste bara uttrycka frustration. Inkallad på en inskrivning för 40 min sen, tycker den var helt meningslös. Har både hunnit gå därifrån och tagit mig tillbaka till jobbet med bil sen dess. Tydligen gäller inte 26-27 utan det kommer planeras in någon gång 28-29 eller 3-4. Blir tydligen uppringd av någon angående möte med narkosläkare någon annan dag.

Besöket gav ingenting, det enda som hände var lyssna på lungor och hjärta samt mätning av blodtryck plus en fråga om jag rökte. Sur!

Men du som pusslat och fixat så du kunde gå idag trotts att du inte hade tid! Vad sjukt! När har du bf? Måste vara jobbigt att det skjuts fram då den andra sa 26-27 eller före midsommar! Lider med dig och förstår att du känner frustration! Tycker du ska prata med den som ringer upp om det
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-05-29 11:21:09 följande:

Svarar er båda. Ja känns ju helt toppen att ha fått boka om andra saker (röra om i exjobbspresentationsschemat) utan mening.

BF är 4 juli så jag är verkligen inte nöjd med besöket.

Tycker du ska ta det med den som ringer upp. För det var riktigt dålig stil! Och snitt på bf!?! Några dagar innan borde ju vara bättre för att slippa akuta snitt
  • Treansresa
    Glitter42 skrev 2017-05-29 12:22:17 följande:

Hej på er alla ! :) Jag hoppas att jag får vara i erat forum . Jag har bf i juli 2017 den 16 juli :) väntar mitt första barn.

Välkommen hit:)
  • Treansresa
    KaffeOchHybris skrev 2017-05-29 12:49:42 följande:

Välkommen!

Jag var på kontroll i morse. Allt såg fortfarande OK ut - magmåttet låg lite lågt, men å andra sidan låg det på snudden till högt vid förra besöket. Men det var två olika barnmorskor som mätte så de kanske bara hade något olika metoder.

Barnet har vänt sig, men har ruckbart huvud fortfarande. 

Trodde vi skulle gå igenom lite önskemål inför förlossningen idag, men något sådant var det inte. Jag vet att det inte är så vanligt med förlossningsbrev där jag bor, men som jag förstod det registrerades det i journalsystemet i alla fall om man ville ha EDA osv. Nu är det vecka 36 så inte så långt kvar - hur ser det ut för er andra som inte ska ha snitt, har era barnmorskor gått igenom alternativ och era önskemål inför förlossningen ännu? 

Jag skulle få papper detta besök i 34 och sedan skulle vi gå igenom det i v 36. Skriv ett eget och lämna in när du kommer till förlossningen annars. Det kommer jag göra så man är säker.

Skönt att det såg bra ut, att olika Bm mäter kan göra stor skillnad på måttet.
  • Treansresa
    Diablobabe skrev 2017-05-29 15:08:58 följande:

Hej hoppar också in här! Beräknad 07.07! :)

Välkommen hit:) bara kul med fler personer:)
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-05-29 19:49:09 följande:

Tjejer, tänk att det bara är en månad ca innan bebisarna börja ploppa ut!! Gaaalet!

Helt galet! Jag måste verkligen handla klart nu haha. Listan är lång. Känns som man har lång tid kvar
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-05-29 20:07:26 följande:

21 dagar kvar här.....gah!!! Men känslan att han kommer innan släpper inte..

Hoppas ni klarar kalaset på fredag!
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-05-29 20:42:02 följande:

Ja verkligen!!! Kommer bli en sådan besviken son annars!!!

GrönaDruvan skrev 2017-05-29 20:42:02 följande:

Ja verkligen!!! Kommer bli en sådan besviken son annars!!!

Förstår det. Lite svårt att förklara för dom att man inte kan bestämma heller.! Tidigast lördag alltså:)
  • Treansresa

Jag har massor kvar att köpa! Men det känns som det är en evighet kvar och att jag har massa tid kvar. Men så behöver det ju inte vara. Hade planerat att tvätta upp alla grejer nästa vecka men just nu känns inte ens det roligt haha. Måste passa på att göra det en vecka då vi inte har barnen, för annars får jag aldrig plats på torklinorna.

Jag tycker tyvärr att det känns som en evighet tills bebisen ska komma.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny