BF Juli 2017 ny
Skönt att höra! Hade ju varit lite för tidigt.
Jag hade två blödningar runt v 20, berodde också på sköra slemhinnor. Hade haft sex två dgr innan.
Skönt att höra! Hade ju varit lite för tidigt.
Jag hade två blödningar runt v 20, berodde också på sköra slemhinnor. Hade haft sex två dgr innan.
Efter det vågade jag inte alls. Inte förrän förra veckan. Ju närmare bf desto säkrare tänker jag.
Jag tänkte inte snacka sex här, precis haft världens gräl med mannen om detta...suck.
Var hos läkaren idag. Lillemans uppskattade vikt är nu 2169 gram och allt såg fint ut!
Nu är det bara ett läkarbesök kvar innan det är dags för honom att komma ut!
Då har dagen D kommit, ikväll åker jag till mitt sista arbetspass på ett bra tag :) ska bli skönt att få vara hemma men kommer sakna mina kollegor. Har nu avverkat 3 nätter och sista blir fjärde i rad, är fantastiskt tacksam över att helgen mot alla odds varit lugn på jobbet. Det känns i ländrygg, höfter och mage efter 10 timmar på golvet.
Har ni börjat fundera på namn?
Vi har några på en lista, ibland tar vi bort, ibland lägger vi till.
Diskuterar ni det mycket eller hur går ni till väga?
Vi tänker inte ut riktigt utan när vi hör ett namn vi gillar så läggs det till oxh så provar/suger vi på det. Namn vi kommit på i början har tyvärr nötts sönder lite.
Men inget känns så självklart som vårt första barn namn gjorde.
Får väl se när hon är här.
Så fina magar ni har! En fråga tjejer... Kom gärna med råd.
Det är så att vi tänkt och bokat hus på Gotland 1 till 8 juli (bf 29juli) och jag kommer då vara i v 36/37 är det helt galet att åka? Orkar man?
Med mina tjejer 7 och 9 år då mådde jag bra, var kanske lite trött och så. Mina tjejer är födda bf+3 och bf+5 så bm tror denna bebis kommer ungefär samtidigt. Har dock lite högt blodtryck denna gång 130/87 hon sa att när undertrycket kommer vid 90 så måste jag på fler koller.
Vi hyr ett hus av en familj som bor precis brevid stugan I hyrt. Dom har barn i våra barns ålder och kvinnan verkar super trevlig. Är mest rädd vad vi gör om det startar och vi verkligen ska föda.. vart gör vi av med våra tjejer.. dom kan ju inte vara själv och följa med till förlossningen går ju inte.. i sånt fall blir det nog så att jag får föda själv.. sen vet jag inte hur förlossningen är på gotland? Kan dom neka en fast man föder? Vad händer då? Min sista förlossningen tog 3 timmar från början till slut
Vet verkligen inte hur vi ska göra??!! Vad skulle du gjort?
Idag var jag på tul är i v 32+3, bebisen väger 2300 gram och mår bra. Är det några fler som har varit på tul i v 32? Vad vägde era barn? Krm
Idag fick jag världens överraskning! Göra utav mina närmsta vänninor och familj överraskade mig med en babyshower! Så mysigt! Fick massa fina grejor till bebis och blivande storasyster :)
Ja visst blir man?! Blev superglad! Hade verkligen inte ens tänkt tanken på att få en babyshower bara sådär. Tänkte först när alla kom att det va ett roligt och konstigt sammanträffande att alla kom på spontanbesök samtidigt, fattade inget :D men sen trilla poletten ner och då insåg jag varför min kära sambo hade städat så fint i hela huset medans jag jobbade. Han brukar va redig och städa men denna gången va han extra duktig :)
Roligt att kunna överraska på det sättet med :) någon speciell anledning till att ni valt att hålla det lite "hemligt"? :) ja de va kul att hon inte glömdes bort, hon är ju så stor så viktigt att hon känner att hon är delaktig i detta med ett nytt syskon. Hon har sagt några gånger att hon är orolig för att vi ska glömma bort henne när bebisen kommer, tycker det är skönt att hon vågar vara så öppen med sina känslor.