Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

narie24 skrev 2017-05-21 14:33:17 följande:

Skönt att höra! Hade ju varit lite för tidigt.

Jag hade två blödningar runt v 20, berodde också på sköra slemhinnor. Hade haft sex två dgr innan.

Just ja det minns jag! Man blir ju så rädd då man set blod också. Har ni haft sex sedan dess om man får fråga?
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-05-21 20:31:45 följande:

Efter det vågade jag inte alls. Inte förrän förra veckan. Ju närmare bf desto säkrare tänker jag.

Ja jag hoppas man ska börja våga om ett tag igen:)
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-05-22 17:10:03 följande:

Jag tänkte inte snacka sex här, precis haft världens gräl med mannen om detta...suck.

Var hos läkaren idag. Lillemans uppskattade vikt är nu 2169 gram och allt såg fint ut!

Nu är det bara ett läkarbesök kvar innan det är dags för honom att komma ut!

Jobbigt att ni grälade om sex:(

Skönt att lilleman växer. Det är verkligen inte många dagar kvar nu:)
  • Treansresa
    Bimbim79 skrev 2017-05-22 07:54:36 följande:

Då har dagen D kommit, ikväll åker jag till mitt sista arbetspass på ett bra tag :) ska bli skönt att få vara hemma men kommer sakna mina kollegor. Har nu avverkat 3 nätter och sista blir fjärde i rad, är fantastiskt tacksam över att helgen mot alla odds varit lugn på jobbet. Det känns i ländrygg, höfter och mage efter 10 timmar på golvet.

Hoppas du fick en bra sista natt! Njut nu av ledigheten och lugnet!
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-05-24 22:52:43 följande:

Har ni börjat fundera på namn?

Vi har några på en lista, ibland tar vi bort, ibland lägger vi till.

Diskuterar ni det mycket eller hur går ni till väga?

Vi tänker inte ut riktigt utan när vi hör ett namn vi gillar så läggs det till oxh så provar/suger vi på det. Namn vi kommit på i början har tyvärr nötts sönder lite.

Men inget känns så självklart som vårt första barn namn gjorde.

Får väl se när hon är här.

Tjejnamnet har vi helt klart ifall det blir en flicka. Pojknamn däremot är omöjligt för oss att hitta. Alla jag gillar gillar inte sambon, och han är säker på att det ör en tjej så han ids inte diskutera pojknamn haha. Så jag hst själv döpt bebisen till måns om det är en pojke haha.
  • Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-05-25 13:43:19 följande:

Så fina magar ni har! En fråga tjejer... Kom gärna med råd.

Det är så att vi tänkt och bokat hus på Gotland 1 till 8 juli (bf 29juli) och jag kommer då vara i v 36/37 är det helt galet att åka? Orkar man?

Med mina tjejer 7 och 9 år då mådde jag bra, var kanske lite trött och så. Mina tjejer är födda bf+3 och bf+5 så bm tror denna bebis kommer ungefär samtidigt. Har dock lite högt blodtryck denna gång 130/87 hon sa att när undertrycket kommer vid 90 så måste jag på fler koller.

Vi hyr ett hus av en familj som bor precis brevid stugan I hyrt. Dom har barn i våra barns ålder och kvinnan verkar super trevlig. Är mest rädd vad vi gör om det startar och vi verkligen ska föda.. vart gör vi av med våra tjejer.. dom kan ju inte vara själv och följa med till förlossningen går ju inte.. i sånt fall blir det nog så att jag får föda själv.. sen vet jag inte hur förlossningen är på gotland? Kan dom neka en fast man föder? Vad händer då? Min sista förlossningen tog 3 timmar från början till slut

Vet verkligen inte hur vi ska göra??!! Vad skulle du gjort?

Jag kommer åka på en resa 1 månad innan bf. Tror inte dom kan neka om det startar.vad ni gör med tjejerna vet jag dock inte

Jag tror det är bra att inte bara sitta hemma om man är pigg. Tiden går fortare då:)
  • Treansresa
    Any80 skrev 2017-05-26 17:44:31 följande:

Idag var jag på tul är i v 32+3, bebisen väger 2300 gram och mår bra. Är det några fler som har varit på tul i v 32? Vad vägde era barn? Krm

Vad härligt att den mår bra:) var det häftigt att se den så pass stor?:)
  • Treansresa
    LeyasMamma skrev 2017-05-26 20:48:55 följande:

Idag fick jag världens överraskning! Göra utav mina närmsta vänninor och familj överraskade mig med en babyshower! Så mysigt! Fick massa fina grejor till bebis och blivande storasyster :)

Vilka fina grejer och vad snällt av dom att överraska dig. Man blir så glad av överraskningar????
  • Treansresa
    LeyasMamma skrev 2017-05-26 21:41:13 följande:

Ja visst blir man?! Blev superglad! Hade verkligen inte ens tänkt tanken på att få en babyshower bara sådär. Tänkte först när alla kom att det va ett roligt och konstigt sammanträffande att alla kom på spontanbesök samtidigt, fattade inget :D men sen trilla poletten ner och då insåg jag varför min kära sambo hade städat så fint i hela huset medans jag jobbade. Han brukar va redig och städa men denna gången va han extra duktig :)

Vilken överraskning! Och att sambon också städade extra haha. Tänk att man inte kopplar ibland vad som händer :) vad gulligt av dom att inte glömma blivande storasyster. Är lätt att bara bebisen får fokus .

Här blir det ingen babshower. Men då har jag inte gått ut offentligt med graviditet en denna gång. Folk man känner som ser en på stan blir chockade då dom inget anat .
  • Treansresa
    LeyasMamma skrev 2017-05-26 22:03:29 följande:

Roligt att kunna överraska på det sättet med :) någon speciell anledning till att ni valt att hålla det lite "hemligt"? :) ja de va kul att hon inte glömdes bort, hon är ju så stor så viktigt att hon känner att hon är delaktig i detta med ett nytt syskon. Hon har sagt några gånger att hon är orolig för att vi ska glömma bort henne när bebisen kommer, tycker det är skönt att hon vågar vara så öppen med sina känslor.

Hur gammal är dottern? Riktigt bra att våga säga vad hon tycker och tänker! Blir ju enklare för alla att göra åtgärder om det kommer fram också:)

Vi visste att det inte skulle bli jättepoppis i släkten av vissa anledningar tex alla barn vi har, avstånd, sambon ålder och ådana saker. Sedan blev det så automatiskt då vi varken har facebook eller instagram och det var lixom inget smart sätt att gå ut till bekanta med . Vi berättade dock för barnen i v 17-18 och det är inte så att vi gömmer oss:) dom som ser märker ju och tror ryktena börjar gå nu:) hans närmsta släkt vet iallafall om det nu ,kanske på tiden i v 33haha. Tycker det är lite häftigt att inte alla vet. Vi bor i en så liten by så skvaller älskar alla
Svar på tråden BF Juli 2017 ny