Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Meowt skrev 2017-04-25 07:08:40 följande:

Idag har jag uppkörning! Gjorde teoriprovet igår (61/65, chockerande men "puh") men idag är det verkligen nervöst. Mest eftersom att jag känner mig stressad pga graviditeten, magen blir inte precis mindre och vill gärna att körkortet ska vara klart innan han är färdigblakad :)

Hoppas bara på att gravidhjärnan samarbetar lite med mig under den timme som det tar.

Lycka till! Hoppas du får kortet idag:) det är en sådan frihet!
  • Treansresa

Här tycker jag allt flyter på hyffsat. Gick in i v 29 idag och det rullar på. Äntligen under 80 dagar snart.

Jag sitter dock och velat om man vågar ge sig ut och flyga i v 36. Har kollat med flygbolaget och där är det grönt. Men vågar man ge sig ut i lufttryck och allt.

Är nämligen en viktig skolavslutning 100 mil bort som är. Och tänkte först bila ner men det känns som en dag i bil kan bli kaos.

Hur hade ni gjort?

• Treansresa
    Sosozo skrev 2017-04-27 21:44:44 följande:

Nu vet inte jag riktigt hur din situation ser ut, men så här skulle jag nog ha tänkt: om det inte var ett av mina egna barn hade jag inte åkt. För stor påfrestning i v 36. Jag hade skickat presenter, sms och sedan facetimat med personen (möjligen bett någon göra det med mig under själva ceremonin med så att jag fick se). Men hade varken åkt bil eller flugit så sent. Inte pga riskerna som sagt. Utan för att det blir för påfrestande. Tror inye någon förväntar sig att man reser 100 mil som höggravid heller? Bebisen kan ju faktiskt komma om man har otur.

Tack för ditt svar:)

Det är min bonusdotter från mitt förra förhållande som går ur 9an. Vi har alltid varit nära varandra även efter skilsmässan och nu 6 år senare. Vi pratar flera gånger i veckan.

Hade det varit någon annan hade jag inte ens övervägt.

Är just påfrestningar jag är mest rädd för. Kommer kroppen klara det? :( blä vad svårt!
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-04-28 03:07:34 följande:

Jättesvårt. Jag hade nog inte flugit så sent men det beror främst på att jag måste räkna med upp emot 4h i varje riktning Arlanda i varje riktning. 100 mil, är det då dit eller Bromma eller var hamnar du? Den resan är ju kortare än 1h Jag själv skulle föredra flyget framför bilen i det läget. Skulle det behövas antar jag att de landar men risken är ju att man föder nån annanstans än på närmsta sjukhus, men den risken borde ju vara större ju längre tid du är hemifrån.

Men jag (som har långt till flygplats) skulle välja att inte åka då ansträngningen skulle vara för stor..

Det är 1h 25 minuter mellan flygplatserna. Jag har tre mil till flygplatsen och när jag landar är det 4 mil med bil igen. Jag flyger isf över dagen, men sambon kommer inte vara med tyvärr.

Får fundera några veckor till:( tack för svaren!
  • Treansresa

Tack för alls era tankar! Jag bokade avbokningsbara biljetter idag så får man helt enkelt se hur man känner närmare. Hon är ju trotts allt så gammal så hon förstår. Inser att det är mitt samvete som det är värre med

Hoppas ni alla får en bra helg:)

• Treansresa
    Summerchild skrev 2017-04-28 15:41:15 följande:

Skulle nog ta bedömningen om jag fött barn tidigare.....om jag gått fullgånget eller över tiden med dom....

Det skulle få avgöra ... barnet är redo/färdig att födas mellan vecka 37-42 .

Har fått mina i 37+4 med spontan vattenavgång samt 37+0 med igångsättning. Detta blir i 35+0 resan är. Får se hur jag mår:) tack att du tog dig tid att svara
  • Treansresa
    Preet90 skrev 2017-04-29 02:47:04 följande:

Hej, När är du beräknad? Är också i v 29 :)

Hej:) jag är beräknad den 19:) så 28+2 idag:) du då?:)
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-04-28 17:01:11 följande:

Du kanske kan boka biljetterna åt henne ist? Visa att du verkligen vill träffa henne men inte har möjlighet att resa skälv? Fråga om hon vill komma upp på en weekend och få sin present/ fira?

Det är också en tanke. Dock ville hon vänta till augusti med att komma då vi har bokat 3 veckor här:) blir perfekt när gubben har semester då hon älskar fiske:)
  • Treansresa
    Preet90 skrev 2017-04-29 14:02:52 följande:

Haha vad kul, Jag är beräknad den 20:e juli så är bara en dag efte dig. Vet ni könet?

Ja det var roligt:) nej vi har inte kollar kön. Har ni?
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-04-30 09:09:17 följande:

Hihi, upplever med svullet underliv. Mycket märkliga saker man ska hinna uppleva innan detta är över.

V 32 idag!

Fick lite stress känsla igår, att alla saker vi skaffat inte är i ordning, inte ställt i ordning något eller tvättat kläder eller så.

Har ni andra börjat fixa med sånt?

Frågade mannen när han tyckte vi skulle börja... veckan innan tyckte han! ????

Har kvar att fixa lite amningssaker till bb väskan och så ska dottern få köpa lite kläder till lillasyster att ha i bb väskan. Annars är vi i fas med allt annat. Fast inget är på plats ;)

Jag har ställt upp sängen och vagnen samt gjort ordning garderoben:) dock ör inget tvättat då jag tänker att det hinner bli dammigt igen. Men om 6 veckor har jag tänkt börja tvätta allt:) ( är i29 Nu) BB väskan har jag börjat fundera på och ska börja packa nu i maj:)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny