BF Juli 2017 ny
Tar du järn som du ska? Missar jag tiden med järntabletter lr tar det i samband med mat då tas inte järnet upp så bra å jag blir påverkad direkt. Då är jag halvdöd den dan.
Tar du järn som du ska? Missar jag tiden med järntabletter lr tar det i samband med mat då tas inte järnet upp så bra å jag blir påverkad direkt. Då är jag halvdöd den dan.
Här hemma har vi nästan haft bråk om hur vi ska göra med barnen och BB. Ska barnen få komma och hälsa på på BB eller vänta tills vi kommer hem? Hur kommer ni göra? Våra barn är mellan 7-12 år.
Nu vet jag ju inte om jag kommer stanna på BB, kommer ta det som det kommer och se hur det känns där och då. Tänker absolut inte stressa hem om det inte känns okej men kroppen och amningen.
Spännande med två veckor kvar!
Jag blev uppringd idag av läkaren angående besöket på smvc som vi begärt att få göra om. Han har bett om ursäkt för det snabba besöket, låtit mig ställa de frågor jag kunde, lovat att make och bebis sk få vara med på postop och sett över möjligheten till snitt 20-21 eller 26-27. Tyvärr var det givetvis redan fullbokat. Han har sagt att han lägger oss som reserv ifall någon av de planerade förlöses akut så jag får lita på det. Fick också möjlighet att få träffa annan läkare om jag fortfarande ville det men det skulle ju inte göra nån skillnad känner jag.
Just nu har vi möte med narkosläkare 19 juni och snittid 28 juni.
Har haft ont i magen flera gånger i helgen vid de få tillfällen jag försökt vila. Hoppas det kommer lugna ner sig nu (saker jag gjort typ på halvtid ideellt i några veckors tid samt sm-arrangemang fre-Sö har tärt på krafterna.
Om allt går som det ska ska man ju som omföderska endast stanna 6 timmar efter födseln. Men jag kommer önska att få stanna en natt och då kanske det blir aktuellt att syskonen kommer. Eller att de kommer och hämtar oss.
Jaa, skönt att få en ursäkt även om tiden blev samma för nu. Absolut ok fråga, det är där man hamnar efter operationer, både efter att man varit sövd och typ spinalbedövning. Fick ligga där några timmar förra gången efter jag fått sy med spinalbedövning. Vill inte gå miste om första timmarna med bebis som förra gången så det var viktigt för mig att de får vara med :)
Precis ;) så jag vill få dem den här gången även om det inte ger timmarna jag gick miste om förra gången tillbaka igen.
Ja men du det är helt normalt och det kommer att gå över. Ta dom bara innan du ätit frukost nån timme innan. Kanske du kissar nån gång innan du stiger upp på riktigt. Tar du med mat tas det upp sämre av kroppen. Du blir seg med en gång. :) lovar att det kommer bli bra!
Eller hur?! Vet att vissa vill dra så fort som det bara går men jag vill gärna ha lite tid att landa, även om det är tredje gången.
Efter första barnet var jag sängliggande i två dygn innan jag kunde komma upp. I sådana lägen gissar jag att man får stanna. Med andra var jag så mkt piggare men kände ändå behov av att få stanna och se att allt verkligen var bra med bebben osv.
Jag är rätt nervös över hur det kommer vara när jag väl ska ringa in till fl och så kommer det inte finnas plats. Vilka jobbar i mitten av juli?
Här får inga anhöriga hälsa på inne på BB, antar att det gäller syskon också.
Vi väntar tills vi kommer hem, räknar med att stanna två dagar. Mina barn är 7 och 15.
Åh tjejer...vad ska jag göra åt min dödsångest? Jag är så sjukt orolig för denna förlossning..inte så orolig att inte bebisen kommer ut ordentligt, men extremt orolig för att den döda och moderkakan ska krångla..att jag ska förlora mycket blod...att något går fel och jag dör.
Livrädd är jag. Hur släpper jag tanken?
Pratade med läkaren igår och hon gick igenom lite hur det kan bli OM det skulle krångla, men hon tror inte det blir några problem alls. Ändå härligt att hon gick igenom hur de gör ifall scenariot att inte moderkakan kommer ut blir...och om man blödde mycket.. för mig hjälper det väldigt mycket att veta hur det kan bli, då har jag "mer kontroll"....