BF Juli 2017 ny
Men du hade väl gjort en lista? Så himla skönt ändå när man kan kryssa av nåt från listan:D
Haha vad roligt med handmjölkning. Förstår att ni skrattade gott:) snart kommer det spruta åt alla håll och kanter:)
Men du hade väl gjort en lista? Så himla skönt ändå när man kan kryssa av nåt från listan:D
Åhh fy! Låter inte alls kul. Jag tror faktiskt att vädret gör mycket tyvärr... hoppas solen och värmen dyker upp hos er snart så du får lite energi tillbaka.
Angående bilresan så får ni ju göra många stopp på vägen så kan du gå ut och sträcka på benen. Jag själv skulle aldrig klarat det annars!
Du är grym som kämpar på! Det är vi alla<3
Hoppas det känns bättre snart. Eg är det ju bara två saker som är viktiga att ha fixat när bebisen kommer. Babyskydd och blöjor. Möjligen en nappflaska och en förpackning ersättning om amningen strular. Allt annat ordnar sig ju. Du får stoppa bebben i ett örngott om du inte hunnit fixa med kläder det löser sig!
Svårt med resor. Jag förstår din frustration. Om det är något jag har svårt för och tycker är jobbigt så är det resor som tar tid. Jag vill själv helst bara slippa det. Vi åker till landet nu i helgen (2h i bil) och det är sista gången, sen väntar vi till efter bebis. Vad är det för typ av resa ni planerat som tar så lång tid i bil? Kan du ta tåget ist? Alt vara hemma och låta din man och barn åka?
Tul idag, allt såg bra ut. Följer sin kurva, har som jag misstänkte vänt sig men finns ju plats att vända tbx om man har otur. Blev frukost på stan, typ vad jag orkar med, haft krypningar i benen varje natt nu så får sova middag istället. Nu är alla kläder, lakan osv tvättade är lite småplock kvar blöjor etc bara sen är vi redo. Har storstädat hela huset, inne i varenda vrå, fyllt släpet med saker jag tycker är förbrukade. :) men vilken rid det tar att göra saker nu :) men det blir gjort sakta med säkert!
Kul med tul! Jag gör mitt sista på måndag..ska bli så roligt att se hur stor han blivit sedan sist!
Stressa inte över att städa så mycket!! Jag lovar att det finns kvar när bebisen är född, hihi
Jag har verkligen försökt tänka så denna gång. Ska inte stressa upp mig över nåt, det finns ju tid sen också! Tvätta fönstren är ju inte nödvändigt innan, eller hur? Nä, njut av att du kan vila istället!
För två veckor sedan föddes våran lilla son, 10 veckor för tidigt, med akut kejsarsnitt.
Första tiden kändes väldigt oviss men nu har vi hopp om livet!
28 Juli skulle han ha kommit, kanske är han den första Julibebisen...?
[quote=77725492][quote-nick]Treansresa skrev 2017-06-02 21:33:25 följande:[/quote-nick]Stort grattis till sonen! Hur mår ni? Det är första julibebisen som är skriven här
Tack!
Vi mår efter omständigheterna bra.
Fick göra akut snitt i vecka 29+5 då det visade sig att han inte mådde bra inne i magen och bara timmar efter det visade det sig att han hade sjukdomen NEC och det blev operation där 9 cm av tunntarmen togs bort. Nu kryar vi på oss på Nenonatala intensivvården och det går framåt och blir bättre o bättre för varje dag. Känslorna åker lite berg-o-dalbana för mig, känner att jag gick miste om att uppleva en hel graviditet med stor mage och en vanlig förlossning, men huvudsaken är ju ändå att lillkillen mår bra och verkar klara sig! Vilken livskraft det är i de små liven!
Grattis till gossen 78elle! Jobbig start men skönt att ni mår bättre nu!
Någon som har provat appen baby beat? Man håller mobilen mot magen och ska kunna höra och se bebisens hjärtljud. Undrar om det funkar?
Smart med babyboxar, ska också beställa!
Oj, det låter verkligen dramatiskt. Låter så långt att stanna tills den 28/7!! Hoppas ni får komma hem tidigare, det låter ju visserligen bra ordnat med föräldrarum och så, men kan tänka mig att man längtar hem en del. Fast jag har hört från någon att trots att det var jobbigt att ha ett tidigt fött barn så fanns det ett par fördelar med att vara på neo första tiden - han sa något om att sjuksköterskorna etablerade en sömn/mat-rytm för bebisen så att man själv "slapp" lite av den jobbigaste 'vanliga' nyföddhetsperioden. Vet dock inte om det gäller för alla :P
För mig är det exakt 4 veckor kvar idag, jag har ju bf 1/7. Lite trött på jobbstressen, har varit lite krångel med att hitta en ersättare åt mig och hinna träna upp dem i tid. :/
Jag hade kallt räknat med att ha bristningar vid det här laget, eftersom jag fått bristningar som tonåring på bröst och lår efter växtspurt. Men ingenting på magen ännu, hur är det för er andra? J
Hur sover ni tjejer?
Börjar bli lite zombievarning här. Men när jag tänker på att amma hela nätterna ska man väl vara glad och njuta av att man i alla fall sover mer nu. Börjar lite nojig över hur jag ska palla sömnbristen, är en sån som verkligen behöver sömn. Galet att skaffa tre barn då haha?