BF Juli 2017 ny
Över tror jag inte du går men skönt ändå att det inte är värkar :)
Över tror jag inte du går men skönt ändå att det inte är värkar :)
Hur mår du? Värkar?
Det är det bästa att vila så mycket det går, har du ringt fl angående blod? Kram
Alltså en större mängd blod än jag har nu
Hihi...ja, det kanske är som att cykla..hoppas det...
Kan inte förstå att det är sista (förhoppningsvis) dagen med denna mage..imon förvandlas den till en degmage!!! Då kommer man inte vara lika glad i att bära taighta kläder, haha
Vad härligt att hitta en tråd där det händer nåt! Har följt en annan tråd med bf i juli, men där skrivs inget. Här skrivs det ju hur mycket som helst.
Bf 17 juli så 28 dagar kvar idag. Går in i vecka 37 imorgon. Börjar kännas som att han kan komma ut nu. Foglossningar, vätska i benen, svårt att sova och det nyaste - karpaltunnelsyndrom i högerarmen. Men bebisen verkar må bra iaf och det ju huvudsaken
Bf lista
19/6 GrönaDruvan. Halland. Pojke. Tredje barnet. Planerad igångsättning.
22/6 Acinnaleh. Örebro. Andra barnet. Planerat snitt.
27/6 Sosozo. Stockholm. Flicka. Tredje barnet. Planerat snitt.
1/7 Haiduchi. Skåne. Flicka. Andra barnet.
1/7. KaffeOchHybris. Linköping. Första barnet.
4/7. frökenmp. Hälsingland. Pojke. Första barnet
5/7. Lillan090815. Flicka. Tredje barnet. Två söner innan.
6/7 Unbroken. Pojke. Igångsättning ca 2 v innan.
6/7. Delilah2001. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt
8/7 Leyasmamma. Dotter. Andra barnet.
11/7 Sobrio88. Pojke. Andra barnet (sambons tredje)
12/7 Sarus85. Kön okänt. Tredje barnet.
14/7 Narie24. Son. Tredje barnet. Vaginal förlossning.
17/7. Hoppfullt. Pojke. Första barnet.
18/7 Any80. Flicka. Tredje barnet. Vaginal förlossning.
18/7 Honeyb. Norrköping. Flicka. Första barnet.
19/7. Treansresa. Gällivare. kön okänt. Tredje barnet + 3 Bonusar.
20/7 Preet90. Pojke. Första barnet.
21/7 TroOchTvivel. Stockholm. Pojke. Första barnet.
23/7. FrökenJo. Småland. Flicka. Andra barnet.
23/7 Noova87. Flicka.
24/7 Joline84. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt.
24/7. Bimbim79. Pojke. Fjärde barnet.
25/7. Leeandra. Gotland. Sjätte barnet.
26/7 Wooden. Flicka. Andra barnet. Vaginal förlossning.
28/7 Tessan87. Värmland. Pojke.
29/7. Florpan10. Södermanland. Pojke. Troligen igångsättning.
30/7. Basio. Gosse. Fjärde barnet.
30/7. Vet hur det känns. Pojke. Tredje barnet. Vaginal förlossning.
2/8. Summerchild. Fjärde barnet.
3/8. LadyK. Karlstad. Pojke. Första barnet.
Puffar en sista gång för listan. Imorgon fäster jag den i trådstarten:)
Hur gör jag om jag vill vara med på listan?
Va med på den i förra tråden tror jag.
Har bf 15 juli. Pojke. Stockholm. Första barnet, sambons tredje.
Ursäkta min roman nu men behöver skriva av mig:(
Jag är så besviken/orolig/stressad/uppgiven/maktlös idag. Jag har ju problem med sammandragningar och blödningar som kommer till och från under dagarna. Kände igår att jag började bli mer orolig då det inte är nå kul att se blod flera gånger om dagen. Bestämde mig för att ringa Bm idag. Min Bm har dock gått på semester så är en annan.
Jag ringde imorse och 13 ringde hon upp. Förklarade att jag fysiskt mår bra men att det är riktigt tufft psykiskt. Att jag gärna skulle vilja komma in och lyssna på hjärtat och bara lugna mig lite. Hon blir sur och nästan skäller ut mig för att jag inte ringt förlossningen redan under helgen. Att hon kan inte göra något, att förlossningen finns där för mig och att fortsätter jag blöda såhär så tycker hon dom borde koll varför jag blöder. Inte att jag ska ligga hemma på soffan. Avslutar chockade samtalet och vi säger att vi ses på måndag om inte bebisen är ute. (har en ordinarie tid då)
Ringer sambon och bara gråter, så han får mig att ringa förlossningen. Efter 10 minuters samtal har vi kommit fram till att hon TROR att det är livmodermunnen som blöder pga sammandragningarna, att livmodern och moderkakan såg ju bra ut i vecka 31. Det är ingen fara och jag ska återkomma om blodmängden ökar, värkarna kommer igång eller om jag blir orolig.
Sedan dess har jag gråtit! Det står i min journal om just dessa saker. Rädslan att inte bli tagen på allvar och att dom ska lyssna en gång extra på mig. Båda barnmorskorna var inne och läste journalen varav hon på förlossningen försvann i 2 minuter för att läsa allt.
Så nu ska jag gå i en vecka till och blöda samt vara orolig. Det var pga detta jag har gått till Aurora och ville ha en igångsättning. Med sonen så steg hans hjärtljud sista veckan, men där tog ingen heller mig på allvar. Han kom ut i panik, då två Bm fick hänga över min mage och pressa då hans hjärtljud försvann under krystningen, helt blå i hela kroppen och navelsträngen hårt runt halsen.
Just nu känner jag noll lust och förtroende för detta och jag har gått från att vilja föda barn till att vara totalt livrädd! Kommer bebisen ens klara sig till en förlossning?