Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Tack för era svar! Hon jag pratade med jobbar till 22 så innan dess vågar jag inte göra något:( känner mig så fjantig som inte kan slappna av och stå på mig. Oron bara gnager även fast allt troligen är bra. Och känner mig så liten och det blir inte bättre när hon gör såhär.

• Treansresa
    LeyasMamma skrev 2017-06-19 20:09:51 följande:

Har vart inne på mvc idag igen, nu hade lillan vänt sig äntligen! Men inte fixerat sig, frågan är om hon ens gör de? Blodtrycket låg fortfarande lite högre 132/82 och lite äggvita i urinen så de skulle skickas på prov.

Treansresa, om du är orolig tycker jag du ska få komma in på en ordentlig undersökning, inte bra för varken dig eller barnet att gå runt och vara stressad...

Vad härligt att hon vänt sig nu! Hoppas inte blodtrycket blir högre.

Jo jag hade verkligen önskar en undersökning och inte bara att dom känner
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-06-19 20:37:15 följande:

En fråga till er som har rörlig bebis som ligger högt (inte har fixerat sig): har er bm sagt något om navelsträngen om vattnet går?

Jag var på mitt sista möte hos bm för en vecka sedan ca och då sa hon att eftersom bebisen är rörlig så måste jag ringa fl direkt om vattnet går för navelsträngen kan åka ut och sen huvudet ned och då kan det bli syrebrist. Nu är jag helnojig för detta. Med förra sonen gick vattnet och sprutade som en vattenslang verkligen, forsade bara.

Min har inte sagt något om det. Inte när jag var på förlossningen heller konstigt nog.
  • Treansresa

Hoppas allt går bra för grönadruvan och att Olle är här nu:)

• Treansresa
    Sosozo skrev 2017-06-19 20:31:29 följande:

Vad jobbigt att de är så motsträviga! Du kan ju alltid dra på och säga att du har minskade fosterrörelser. Då MÅSTE de ta emot dig direkt. Sen på plats även kräva en undersökning, säga att du villl veta vad som är vad innan du åker hem.

Jag har faktiskt funderat på att dra den bara för att få komma in. Ska ringa Bm igen imorgon och se om hon kan hjälpa mig på något sätt.
  • Treansresa

Nu har jag haft kontakt med förlossningen igen. Jag kommer bli kontaktad av en läkare imorgon. Så får man se hur vi går vidare. Allt dom kan göra inatt är ctg och lägga in mig och det ville jag inte då bebisen rör sig som den ska. Dom har ingen läkare där på nätterna.

Nu hoppas jag att läkaren förstår min oro och tar mig på allvar imorgon. Och verkligen kollar upp varför det blöder.

Tack för alla era härliga ord! Ni är verkligen underbara!!!

• Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-06-19 22:14:05 följande:

Idag har vi vart på anestesimottagningen och träffat en narkosläkare, därefter har vi köpt 2v parkeringskort så allt är nu förberett inför torsdag. Ser så mkt fram emot att träffa våran bebis på torsdag, sjukt nyfiken och med en overklighetskänsla. Har inte vett att vara nervös alls, på jobbet tycker en del att det är lite konstigt att hag tänker jobba tom onsdag. Börjat tänka att man kanske borde lyssna lite på dem.

Häftigt att jobba till dagen innan! Snart är bebisen här!
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-06-20 00:09:43 följande:

21.48 föddes Olle! Hur söt som helst!!

3.055 g och 50 lång.

Skriver mer imon, men vi är så lyckliga!!

Stort grattis! Vad häftigt att dom prickade vikten så bra!
  • Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-06-20 21:20:19 följande:

Hur känns det när man tar Eda? Alltså är det helt smärtfritt? Eller känner man ett tryck ner?

För mig har edan tagit helt olika. Första var helt smärtfri. Andra tröck det på bak i rygg och rumpa varje värk istället. Första kände jag inte krystvärkarna, bara när hon kom ut. Andra kände jag varenda krystvärk
Svar på tråden BF Juli 2017 ny