Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Summerchild skrev 2017-07-10 15:51:17 följande:

Jag får komma in imorgon till smvc istället för torsdag ... mitt tryck i torsdags var 128/87 och äggvita dock +0 

Men trots allt bara massa dåliga symtom. Undertryck på 87 är väl inte så farligt tror jag. Hon på spessen tyckte inte det.

Skönt att du får komma imorgon redan:)
  • Treansresa
    Any80 skrev 2017-07-11 10:58:28 följande:

Nu har jag fått första dosen av shots, igångsättning , nervösssssss

Åh lycka till! Hoppas du har bebisen här ikväll:)
  • Treansresa
    Any80 skrev 2017-07-11 14:12:52 följande:

Tack snälla du :) nu har jag druckit andra shots, börjar känna lite nåt, hur var det nu för dig? Hur lång tid tog det? Kram

Shottarna gjorde bara så jag fick Sammandragningar, så efter 2 shottar pausade dom för mig. Sedan tog dom vattnet istället och då tog det 4,5 timme:) hoppas du får nå liknande:)
  • Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-07-11 14:29:15 följande:

Jag har värkar ca var 6 minut sen imorse och har haft småblödningar till och från sen dess. Är det normalt eller ska man ringa förlossningen och kolla? (Omföderska)

Jag säger ribg och kolla! Jag gillar inte blod alls längre!
  • Treansresa
    Wooden skrev 2017-07-11 16:11:37 följande:

Vecka 37+5, så två veckor till bf imorgon. Var hos bm idag som var säker på att bebis fixerat sig (vilket den gör mer sällan för omföderskor) pga att sf-måttet gått ner ytterligare. Däremot kände hon nåt väldigt ruckbart och blev "orolig" att bebisen tagit sig loss igen från ruckbart läge. Så jag fick faktiskt göra ultraljud. Visade att bebisen ligger så himla långt ner att det bara var axlarna hon kände. Bebis ligger mao och retar på tappen och nu hoppas vi att hon snart kan tänka sig att komma ut! Håller tummarna för det iaf! :)

Det låter ju lovande att hon kommer snart:) häftigt att hon ligger så långt nere:)
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-07-11 17:58:51 följande:

Fick min dubbla kl. 19 och då började det rejält för min del, var dock hanterbart fram till ca.20.30... kanske blir nåt liknande för dig tidsmässigt! Heja heja!

Behövde du dropp?:)
  • Treansresa
    Meowt skrev 2017-07-11 19:12:34 följande:

Så tråkigt när det blir så :(

Hon gick bort i morse, så nu har hon det iallafall bra.

Beklagar verkligen:(
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-07-11 21:54:26 följande:

Nä, fick ballong först och sedan shottar...

Okej:) häftigt att shottarna fick igång det så:)
  • Treansresa
    K g skrev 2017-07-12 11:57:26 följande:

Jättebra info men det står ingenting om Cytotec som ju är det som diskuteras här. Många har väldigt dåliga erfarenheter av det och jag uppskattar verkligen att bli upplyst om det så att jag kan göra ett informerat val om det blir tal om igångsättning med Cytotec. Ibland är Googling väldigt nyttigt om man använder källkritik på ett sunt sätt.

Bra formulerat:)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny