Haiduchi skrev 2017-07-17 17:50:42 följande:
Hej alla!
Är på bb nu med vår dotter som kom söndag morgon kl 03.03. ;)
Så bf +15 kom hon.
En seg start på igångsättningen men väldigt snabbt och intensivt avslut.
Mot em så upplevde vi att mina värkar kom glesare och mindre onda så jag och mannen tog en tur till Max oxh hans mamma mellan 20-22, så skönt att få friskluft!
När vi kom tillbaka vid 22 så ville jag att de skulle ta ballongen och ge mig sovdos. Men de hade fullt upp med andra förlossningar.
Men plötsligt tog min värkar fart och från 23-00 så kom de med ca 2 min mellanrum och var så kraftiga så det kändes inte som andningen räckte till.
När min bm vid 00 tar ballongen, fick lustgas för att orka med undersökningen, så var jag visst öppen 4-5 cm.
Hon försöker sätta elektrod på barnets huvud och ta håll på hinnorna på det sättet. Men gick så där.
Låg sen och pausade i sängen med min lustgas, tens och andning under värkarbetet. Ca 45 min. Ville sen stå upp men var så klart nojig över barnets hjärtljud och ville gärna ha koll på det.
Det var pga låga hjärtljud som dotternfick födas med urakut snitt.
De sätter elektrod, ingen skillnad i öppning, och när jag reser mig så sjunker hennes hjärtljud till ca 90....
de får snabbt upp mig på sängen igen, lägger mig på sidan och ändrar lustgasen till syrgas, ringer på läkare mm.
Jag har totalpanik! Skriker i masken oxh ber dom bara ta ut henne för jag orkar inte mer. Hemska värkar ich det gör skit ont när de undersöker mig!
Men läkaren avvaktar, plötsligt är jag öppen 8 cm. De säger att allt går väldigt snabbt.
Och plötsligt börjar jag få krystvärkar. De lägger mig på rygg, jag får börja krysta. Hennes hjärtljud är fortfarande hyfsat låga. Runt hundra men nere på 60-70 under värkarna.
De pratar om att ha henne med klocka, men kollar någon värde först, tror det var mjölksyran, vilket var ok så de avvaktar med klockan. Krystar ca en timme, får äntligen ha lustgasen igen. Sen var hon ute.
Helt sjukt! Helt sjukt!
Väldigt glad att det blev vaginalt för jag har återhämtat mig sååå mycket snabbare nu än när jag gjorde snittet med storasystern.
Dottern mådde toppen så fort hon kom ut.
Hon är så lik sin syster :)
Väldigt suttig, hade hon fått bestämma hade hon haft min bröst i munnen nonstop.
Så de är redan väldigt ömma. Börjat prova med amningssnapp så jag ska överleva.
Ja det var min förlossningen :)
Stort grattis!!