Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

yessi skrev 2017-07-01 13:47:38 följande:

Tänkte uppdatera här lite om vad som hänt/händer för oss.

OBS! Inget för de känsliga..

Den 8/6 fick jag väldiga smärtor i rygg och mage, kunde knappt sova på natten. Bebis sparkade på som vanligt och jag tog några Alvedon för att sova. Lyckades till slut att somna. Dagen efter alltså den 9/6 så fortsatte smärtorna, fast inte lika intensiva. Tänkte att det är förvärkar på gång, jag var ju trots allt i vecka 35+3. 

Dagen flyter på bra och vi blir bjudna på middag hos kompisar på kvällen. Smärtorna fortsätter och vi bestämmer oss för att åka in på sjukhuset.

På parkeringen känner jag att det blir blött i byxan och jag tänker att nu har vattnet gått!

När vi står i hissen på väg upp till förlossningen känner jag med handen på byxan och ser att det kommer blod...

Världens panik och vi springer till en ny hiss som tar oss till målet. Väl framme möter vi sköterskor som genast tar in oss på ett rum. Några sekunder senare kommer fler sköterskor, barnmorskor och läkare.

CTG görs, men ingenting.

En ultraljudsmaskin hämtas för att höra hjärtslagen. Ingenting. Absolut ingenting.

Vi får där och då beskedet att våran pojke inte lever. Känns som att få en käftsmäll och det är sådan chock från att gå från att tro att han lever till att få beskedet.

Ett riktigt ultraljud görs sedan där vi också ser han, han rör sig inte...det är ingen dålig dröm. Det är fan en mardröm som är i högsta grad verklig.

Några timmar senare, den 10/6 föds vår lilla änglason genom kejsarsnitt. De försökte få igång mig på naturlig väg, men det gick för långsamt och jag hade såna smärtor i magen så då togs beslutet om snitt.

Han var så fin och såg så fridfull ut. Orsaken var att moderkakan hade lossnat, så han hade inte en chans. Klandrar mig själv så att jag inte förstod att något var fel...

Vi har precis haft begravning för honom och tagit farväl. Men det gör så ont att han inte lever med oss och scenariot där vi får beskedet spelas upp i mitt huvud..

Detta är min förlossningshistoria, tyvärr med ett olyckligt slut.

Beklagar verkligen det som hänt de:( går inte ens att föreställa sig vad ni går igenom.
  • Treansresa

Efter gårdagens läsning är jag ännu mer tacksam att jag är där jag är! Idag ska jag försöka övertyga läkaren om att en igångsättning är perfekt. Läkarna hade fört det på tal igår också tydligen men då det är risker med det också så var dom tveksamma. Dom vill ju helst att det ska starta av sig själv. Men enligt min Bm igår kan det faktum att jag är positiv till det avgöra.

Hoppas ni andra mår bra!

• Treansresa

Nu är det klart att det blir en igångsättning idag. Antingen hinntagning eller tabletter. Jag tror dock inte på hinnorna då jag i fredags inte var öppen för det. Senast tisdag vid lunch ska bebis vara ute, annars snittar dom:)

Nu vart jag nervls

• Treansresa
    Bimbim79 skrev 2017-07-02 09:59:41 följande:

Va skönt för dig att de lyssnade på dina önskemål! Hoppas igångsättningen fungerar, å oavsett har du ju din bebis senast tisdag :) låter så härligt att liksom ha ett datum sådär ;) jag ägnar halva nätterna åt att vandra runt i huset med mina sammandragningar o mensvärk. Kollade kalendern, maken har tatueringstid på tisdag, väntat 7 månader på den, skulle ju inte förvåna mig om vi hamnar på förlossningen istället bara för att, typiskt när man typ inte har nåt annat planerat! :)

Tur du skrev om tatueringstiden, jag ska ju klippa mig imorgon! Jo det känns skönt att veta att nu är det pågång. Hoppas det startar för dig också på måndag eller onsdag:)
    Malimari skrev 2017-07-02 10:06:15 följande:

Lycka till! Skönt att ha ett datum.

Tack! Jo ska bli skönt att slippa oroa sig för blödningar.
    Sladdis17 skrev 2017-07-02 10:18:12 följande:

Åh va bra!!! Spännande :) Själv har jag en del förvärkar men inget allvarligt än så länge. Kommer säkert gå över tiden.

Det känns spännande! Jag trodde du skulle få först:)
    narie24 skrev 2017-07-02 10:14:46 följande:

Wii! Spännande! Känner du dig utvilad och redo?

Har sovit hyfsat så tror jag är redo! Nu är det dock mycket adrenalin.
    GrönaDruvan skrev 2017-07-02 10:33:28 följande:

Tjoho, lycka till!

Min igångsättning tog totalt 12 timmar och då var jag inte öppen och redo alls!

Så kanske du har bebis redan ikväll!

Jag hoppas den är här ikväll! Tagit första shotten nu. Är öppen 2, tappen 2 kvar och bakåtlutad samt glatta hinnor. Det positiva är att jag har regelbundna sammandragningar så dom hoppas att detta ska hjälpa dom på traven.
  • Treansresa
    Any80 skrev 2017-07-02 13:31:24 följande:

Idag? Oh så spännande :) hoppas allt går bra och fort! Lycka till <3

Jepp idag:) allt är igång. Börjar fundera på vad jag gett mig in i;) sammandragningarna ökar fint i styrka. Tror bebis kommer vara ute tidigt imorgon bitti
  • Treansresa
    Any80 skrev 2017-07-02 13:44:30 följande:

Troligtvis har jag igångsättning nästa vecka, du får berätta sen hur har det gått. Tror att du har bebis redan ikväll försök vila och slappna av nu <3

Det ska jag göra:) nu är det dags för ctg igen och omgång 3.
  • Treansresa

En liten uppdatering från förlossningen. Hinnorna är nu tagna är öppen 4 så nu får vi vänta in resten.

Ganska coolt endå att vi är dom enda här så vi har läkare, Bm och sköterska helt för oss själva:) perfekt dag att föda barn på:)

• Treansresa

2229 kom en underbar liten pojke ut! Moderkakan hade ett svart hörn=kantsläpp så tur jag stod på mig:)

• Treansresa
    Summerchild skrev 2017-07-03 01:05:07 följande:

Ja men precis .....vad bra ....kunde blivit nåt otäckt. Skönt att höra att det gick bra ... 2229gr oj lille vän... han ammas? Syresätter sig bra?

Skrev tokigt då jag glömde tecken. Klockan 22:29 var han ute:)
  • Treansresa

Tack för alla grattis! Det känns verkligen helt overkligt att ha honom här:) man börjar förstå mer och mer vad som skulle kunna handskas hänt.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny